Vis full versjon : Strekkmerker...
Hva virker mot strekkmerker?? Virker Peanøttolje? Har hørt man skal smøre det i underlivet for da sprekker man ikke så lett... ellers så bruker jeg spenol å div fra body shop... å tran så jeg blir smurt innvendig... Men jeg må nok ha kraftigere kost!
Body butter fra Body shop!
Men det er vel sagt at strekkmerker er genetisk.
Jeg smurte meg uansett fra andre trimester og ingen strekkmerker var å spore. Underlivssmøring vet jeg ikke om har noe for seg. Revner man så revner tror nå jeg. Man får håpe på en slank baby!
Hei du!
Akkurat nå bruker jeg svangerskapsolje fra Weleda, som skal være med å forbeygge strekkmerker. Har bare brukt ulike body lotion'er tidligere i graviditeten. Selv om jeg fikk masse strekkmerker i puberteten har jeg ikke fått noen nå, -enda.. Mamma har hele magen full så jeg har egentlig ventet på at de skal dukke opp..
Tror ikke det har så mye med hva man smører på å gjøre egentlig, men heller det at man samtidig masserer huden. Har stort sett kun drukket vann, bortsett fra juice og melk til mat. Tar tran også.
Angående revning, har jeg begynt å massere mellomkjøttet med Weleda fødselsforberedende olje hver kveld. Den inneholder mandelolje og hvetekimolje som visstnok skal kunne øke elastiteten i mellomkjøttsvevet. Det at man masserer, øker jo blodtilførselen som igjen øker smidigheten.
Gjenstår jo bare å se hvorvidt dette funker......
Ha ha ... jeg mente jordnøttolje... det har jeg fått anbefalt, men det er fryktelig ubehagelig å gå så fuktig nedentil!! grøss...
Vel får bare smøre Alt man makter overalt!
Forrige svangerskap smurte jeg med natusan babyolje fordi at jeg hadde hørt at det skulle hjelpe. Mamma er full av strekkmerker, og jeg ble likedan. Jeg ser likedan ut som mamma, jeg har født 2 (samtidig), mamma har født 4. Tanta mi og mormor har/hadde ikke et eneste strekkmerke og begge fikk tvillinger (mormor fikk i tillegg 4 barn til). Irriterende er det.
Så denne gangen bryr jeg meg ikke i det hele tatt, kan ikke gå med bar mage uansett jeg...
superliz
31-08-2006, 12:45
Jeg tror strekkmerkene kommer rundt uke 32-34, best å være litt obs da...
*Minamor*
05-09-2006, 15:36
Brukte Weleda svanegrskapsolje da jeg gikk med storesøster og fikk ikke ett strekkmerke. Nå vet jeg ikke om det var den som hjalp, men jeg bruker den iallefall denne gangen også.
Jeg har også fått flere tips ang Welda både svangerskapsolje og en annen som var spesielt ment til å forebygge rifter i underlivet, tror det var fødselsforberedene eller noe sånt den het.
Jeg brukte ingenting,bare litt bodylotion etter dusjen,når jeg husket det. Fikk svangerskapsforgiftning og la på meg altfor mye,hadde sikkert 150 liter vann i kroppen osv.. Fikk ikke et eneste strekkmerke jeg :snill:
Tror nok det er genetisk ja :jupp:
Jeg tror strekkmerkene kommer rundt uke 32-34, best å være litt obs da...
Jeg fikk alle mine i uke 36-37 :nemlig: Og den cocoa butter saken ligger jo bare utenpå skinnet, det er jo så ekkelt :urk:
Tror også det har med hormonene (arvelig) å gjøre, dessverre :(
Jeg fikk masse masse sist, smurte med olje og alt mulig. Men gav opp til slutt. Men det er verdt det da!!
Fikk jo det herligste på jord igjen for det :elsker:
Denne gang håper ikke jeg at jeg blir like stor, så strekkmerkene blir ihjelstrekt en gang til. Har akkurat begynt å gå litt vekk jo :knegg:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.