PDA

Vis full versjon : Svimmelhetsanfall

Mildrid
29-08-2002, 12:20
Hei!

Er det noen av dere som blir plutselig overrasket av svimmelhet? Jeg har opplevd flere ganger i det siste at hvis jeg har stått oppreist en stund, kan det plutselig begynne å svartne for øynene mine, jeg får øresus og føler at jeg holder på å besvime. Siden jeg er lærer, står jeg ganske mye foran elevene og underviser, og min store skrekk er at jeg skal dette i gulvet rett for øynene på dem en vakker dag.

Er dette normalt, og er det noe jeg kan gjøre for å forhindre svimmelhetsanfall? (Jeg kan jo forsøke å ikke stå så mye, men det er ikke helt greit å sitte og undervise heller...)

Hilsen Mildrid (19+4)

Tidl. bruker
29-08-2002, 12:36
Var på kontroll i går og han mente at både svimmelheten og hodepinen som jeg er pkaget med skyldes at jeg har ganske lavt blodtrykk (100/60).

Kanskje det er det som er årsaken til problemet ditt? Legen min mente at lavt blodtrykk ikke er farlig så lenge det ikke er ekstremt lavt. Mye verre med høyt. Man skal bare ta det med ro og lytte til kroppen så går det (forhåpentligvis) over:)

Mildrid
29-08-2002, 17:59
Takk for svar. Godt å høre at jeg ikke er alene om å oppleve dette. Det med blodtrykket hørtes fornuftig ut. Sist jeg var på kontroll hadde jeg 90/50, og det var jo ennå lavere enn ditt, Nate.

Klem, Mildrid

:findag:

Zuzie
29-08-2002, 23:49
Jeg trur nok det er blodtrykket som er svaret ja. Jeg har det som deg... kan ikke stå rolig for lenge og kan ikke reise meg fort opp og kan tåler ikke gå opp en trapp uten at jeg må hvile på toppen...leeenge...
Jeg har 90/55- så jeg vet hvordan du har det og forklaringen ligger nok i blodtrykket.
Har du fått noen gode råd for det?? Jeg har fått beskjed om å passe på å drikke MYE-helst vann of course, og ellers bare ta det med ro.

-Zuzie

Tidl. bruker
30-08-2002, 11:32
Fikk ikke noen spesielle råd fra legen min pga det lave blodtrykket. Ikke stresse, ikke reise seg for brått (vil vel helst unngå å besvime...), drikke mye vann ol.

Er spent på om blodtrykket kommer til å synke enda mer til neste kontroll. Det har jo synket en del for hver mnd som har gått, men skal jo egentlig være fornøyd med at det ikke er for høyt, det er nok farligere fysiologisk sett.

Klem Nate