PDA

Vis full versjon : Urinveisinfeksjon - får ikke hjelp!

kamille
06-09-2006, 12:26
Jeg har tidligere vært plaget med UVI, så jeg kjenner symptomene godt. Denne gangen var det litt annerledes, fikk veldige smerter i underliv og bak i korsrygg. Dette er to uker siden, dro da til legen og fikk beskjed om at det var en SA på vei.. Jeg er fortsatt gravid jeg! Det er vondt bare av og til når jeg er på do, men det kommer farget utflod og jeg kjenner et press på blæren og det verker hvis jeg fryser og blir kald.

Var til lege i forgårs med ny urinprøve, den var helt fin. Var der med ny i dag, der viste det eggehvite og blod på prøven, men ingen bakterier. Hva skal jeg gjøre? Jeg drikker masse vann, prøver å holde meg varm. Legger meg med varmeflaske om natten og sover med to dyner for å ikke fryse..

Noen som kan hjelpe, tips? Tranebærtabeletter, hjelper det? Jeg er helt rådvill.. Har holdt på i over to uker med dette nå.. Jeg vil bli frisk! :trist2: Er redd det skal utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, og har hørt at det er verre enn fødsel..

chica2
06-09-2006, 18:54
Tranebærkapsler eller juice og appelsinjuice skal være bra for å forebygge urinveisinfeksjon. Men bakteriene pleier jo å vises på en urinprøve. Kanskje plagene kan være relatert til svangerskapet? Syns du burde kontakte legen på nytt igjen og beskriv esymptomene.
God bedring!

Sparky
06-09-2006, 19:00
:sniker:

Tranebær skal være bra, men hold deg unna produktene som inneholder Bucca. Bucca er ikke bra for gravide. Håper du blir kvitt det. :kryss:

happy:)
07-09-2006, 11:20
Jeg har tidligere vært plaget med UVI, så jeg kjenner symptomene godt. Denne gangen var det litt annerledes, fikk veldige smerter i underliv og bak i korsrygg. Dette er to uker siden, dro da til legen og fikk beskjed om at det var en SA på vei.. Jeg er fortsatt gravid jeg! Det er vondt bare av og til når jeg er på do, men det kommer farget utflod og jeg kjenner et press på blæren og det verker hvis jeg fryser og blir kald.

Var til lege i forgårs med ny urinprøve, den var helt fin. Var der med ny i dag, der viste det eggehvite og blod på prøven, men ingen bakterier. Hva skal jeg gjøre? Jeg drikker masse vann, prøver å holde meg varm. Legger meg med varmeflaske om natten og sover med to dyner for å ikke fryse..

Noen som kan hjelpe, tips? Tranebærtabeletter, hjelper det? Jeg er helt rådvill.. Har holdt på i over to uker med dette nå.. Jeg vil bli frisk! :trist2: Er redd det skal utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, og har hørt at det er verre enn fødsel..

Disse problemene har jeg oxo hatt, UVI, men det vistes ikke på prøver bare som du sier blod og eggevite i urin. Jeg krevde og få behandling for å se om det hjalp noe. Og det gjorde det. (man merker det jo ganske fort) Byttet lege for en tid tilbake og måtte gjennom samme greia en gang til,men nå vet legen at jeg kan ha UVI uten tydlige bevis i urinen.
Nå etter utallige urin prøver med blod i urinen lurer de på om det kan være noe feil med nyrene.

Stå på ditt å få dem til å ta en grundig sjekk av deg!!!