PDA

Vis full versjon : Fleregangsfødende: Vannavgang!

lotus
29-08-2002, 13:21
Lurer litt på hvordan dette kjennes, jeg! Noen som vil svare på spørsmålene her og eventuelt si litt mer om hvordan de opplevde det?

lotus, 35+1

Tuppa
29-08-2002, 13:32
Hos meg gikk ikke vannet før under fødselen. Da stakk jordmor hull på fosterposen med en lang "heklenål". Kjente ikke noe til det altså :) Men da rant og rant det helt til ungen var ute.
Veldig greit med litt "smøring" på ungen på veien ut :D

Men vannavgang før fødsel har jeg aldri opplevd...
Kanskje det skjer denne gangen :p

Kwistin
29-08-2002, 13:53
Vannet "mitt" tok de med ei "heklenål", oppi ett kartong beger, som de satte i vasken for og se om det var noe galt med det.. Men vannet var helt normalt det.. Jeg så oppi, og det så ut som vann eller urin...

16+0 :klapp:

Tidl. bruker
29-08-2002, 13:54
Måtte også ta vannet med "heklenål".
Kjempesnålt når vannet fosset ut og magen ble litt mindre ;)
Pressriene kom med én gang etterpå, og vips så var hun ute.
Kjempegreier :klapp:

Klem fraZafir 15+4

Tilla
29-08-2002, 13:55
Jeg våknet av at det kom litt vann, men var på det tidspunkt ikke sikker på hva det var. Kjentes IKKE ut som å tisse på seg, det bare rant ut. Fikk svake rier med 5 min mellomrom, men trodde ikke det var rier siden de var veldig korte. Var egentlig ikke overbevist om at det var fødselen som var i gang før vi var på sykehuset, selv om riene var veldig vonde, fordi de aldri varte mer enn 1/2 min. hver... :) Kommer nok til å dra litt før denne gangen :)

sol
29-08-2002, 14:25
Jeg lå i sengen midt på natten da vannet gikk. Fikk ikke sove fordi babyen lå og stanget nedover. Plutselig kjente jeg noe varmt og vått som fosset mellom beina mine, da hadde vannet gått. Det rant mye fordi hodet ikke var festet (fødte 1 mnd. før termin).

- sol

Tidl. bruker
29-08-2002, 14:26
Vannet gikk under fødselen!

Cazandra
29-08-2002, 14:38
Klokken 4:00 våknet jeg av et "plopp"...da gikk slimproppen. Reiste meg for å finne noe å tørke med og DA gikk vannet:D
Ikke noe tvil!
Ned på rygg med bena opp, fordi Sarah Elise ikke var festet.
Vannet var varmt og klissete. :p

Kjekt:D

Lurer på hvordan fødselen starter neste gang:eek:

10+3

Nine
29-08-2002, 14:44
Klokka var halv to på natten og jeg skulle akkurat til å sette meg litt foran PC'en... (Fikk ikke sove uansett...) I det jeg kom inn på rommet der PC'en stod, kjente jeg at noe begynte å renne. Først trodde jeg at jeg måtte tisse, men det var ikke helt sånn heller. Mer som når du har mensen... (Beklager detaljene her...) Det tok litt tid, men så skjønte jeg - det var vannet som gikk! Jeg tuslet inn til samboeren som lå og sov: "Jeg tror vannet har gått..." Han skjønte ingenting stakkars - ikke før han så at det ble vått på gulvet under meg ;) Han hentet en haug med håndklær og hjalp meg å få av meg klærne.

Siden hodet ikke var festet, skulle jeg vel egentlig ligge. Likevel tenker man ikke helt klart i en sånn situasjon, så jeg satte meg først på do - det kjennes jo faktisk som om man må da... :) Så fikk jeg skiftet på meg noen tørre klær - med masse håndklær oppi buksa... :D Jeg måtte sitte på håndklær og en søppelsekk i bilen også - det kom MASSE! Det fortsatte faktisk å renne en god del etter at jeg kom på sykehuset også, men da ble jeg plassert i horisontalen ganske kjapt, så jeg vet ike hvor mye som kom der... :uff:

En laaang avhandling fra meg her... :blush:

Hermine
29-08-2002, 20:59
Min første fødsel startet med vannavgang. Det skjedde tre uker før termin, og jeg tror ikke hodet var festet.
Det bare fosset ut, brukte flere håndklær før vi kom oss til helsesenteret. Er enda forundret over mengden...

Fødsel nr 2 startet med slimpropp og rier, og jeg tror fostervannet gikk like før babyen kom ut. La ikke så mye merke til det da.

anita
29-08-2002, 23:14
Med nr. 1: Jeg lå og sov, og plutselig kjentes det ut som jeg måtte tisse. Nett som det kom noen dråper. Jeg gikk på do, tisset og tørket meg. Reiste meg opp, og da rant det litt igjen. "hm, ble jeg ikke helt ferdig" tenkte jeg. Før det gikk et lys opp for meg. FOSTERVANNET!!!

Med nr. 2: Gikk å la meg, hørte et smell og så rant det litt. Gikk ned etter mannen. Måtte helt ut i uthuset for han holdt på å flå en hjort. Hodet var ikke festet, men jeg trodde at det hadde festet seg pga det kom så lite. Men mens jeg ringte til føden flyttet jeg litt på meg på stolen, og da sa det *splasj* og det bare fosset ut. Da ble jeg liggende på rygg i gangen med bena oppetter veggen.

Elin
30-08-2002, 00:47
Da Ingrid ble født, ble vannet ble tatt av jordmor. Hun stakk hull, og det var utrolig deilig. Hadde jo et enormt press på grunn av den "vannsekken".
Det kjentes som en foss, omtrent;)

Blir spennende å se hvordan det blir neste gang.:) :baby:

Nennemor
30-08-2002, 01:13
Ved første fødsel gikk vannet med et lite smell og det rant ut en god del, men det fosset ikke. Slimproppen var gått fem dager i forveien.

Ved andre fødsel kom slimproppen og vannet på en gang og det rant nok til at jeg var sikker på hva det var, men ikke verre enn at et nattbind samlet opp det meste på vei til sykehuset.

Verdande
30-08-2002, 12:33
1.gang.
Lå i sengen, kjente at noe ble vått, men tenkte ikke noe over det?!!!! La meg til å sove igejn, våknet en halvtime senere og da var det virkelig våttf:p
Gikk på do og merket at det fremdeles rant og at det ikke var urin. Hodet var ikke festet. Fødselen satt igang med drypp samme ettermiddag og om kvelden var jeg mamma.

Andre gang. Vannet ble tatt da jeg hadde ca 6 cm åpning., sønnen min var født en time etterpå!

Lurer på hvordan det skjer denne gang?

Klem fra Verdande, 34+5 ( eller T-39 hehe)

Karius
30-08-2002, 12:44
Var det slik at jeg våknet på natten og synes det var fuktig i sengen, vekket min kjære og spurte om han kunne se på lakenet(ikke lett når man er høygravid å hive seg opp av senga og se selv)
Min kjære sa: ja man kan jo trygt si at det er vått her ja:lol:
Da ringte jeg til føden og de ba meg å komme inn.

Og så skjedde det ikke noe mere , allt bare stoppet opp. Ingen rier... Ble satt igang etter 36 timer på drypp og hadde gutten min ute 12 timer etter det.
Det endte med vakum og gutten ble sendt til Rikshospitalet.
Jeg fikk infeksjon som følge av langvarig vannavgang. Hodet var heller ikke festet selv om jeg var 1. gangsfødende.

Lurer på hvordan det blir denne gangen?
Gleder meg ihvertfall til å føde og få møte prinsessa/prinsen som har bodd så lenge i magen
:elsker:

:findag: