PDA

Vis full versjon : AUUUUU! Skal jeg ringe lege?

solstrålen
08-09-2006, 09:24
Jeg har ekstremt vondt i ryggen. det sitter fra korsryggen, og stråler nedover i bekkenet og ut i ene foten helt ned til tærene. Jeg har vert plaget med dette tidligere i dette svangerskapet også, men nå får jeg ikke lengen sove om natten pga det:trist2:

Hvem skal jeg ringe? Lege eller jordmor? Jeg trenger virkelig noe som hjelper mot dette, det er så ekstremt vondt! Verste smerten sitter i høyre del av bekkenet.

Tidl. bruker
08-09-2006, 09:30
Hei!

Jeg er og plaget med det der,men ikke så ille som deg ennå. Jeg er nå bare i 7 uke.

Men jeg dro til legen og fikk henvisning til fysioterapaut og legen kan ved to forskjellige tester finne ut om det er bekkenet eller isjas nerven.
Så få henvisning så ringer du så får du kommet til en fysioterapaut.

haribobilen
09-09-2006, 00:31
Synes du skal ringe lege jeg. Han kan sende henvisning videre om det skulle være nødvendig eller skrive ut resept på noen smertestillende som er trygge og ta.

Lykke til :klem:

chica2
09-09-2006, 07:02
Høres jo ut som det kan være noe med ischiasnerven, men er vel forskjellig om det er en del av nerven som kan "ligge i klem" i ryggen eller i forbindelse med bekkenet. Kjenner ei som hadde slike smerter under graviditet, hun fikk diagnose bekkenløsning. Du burde gå til lege. Vet ikke hva man bør gjøre hvis smertene kommer far bekkenet, men hvis det kommer fra ryggen er fysioterapi virkelig å anbefale.

suupaahGirl
09-09-2006, 10:15
Hva med bekkenløsning?! eller?
Jeg har aldri hatt det så vet ikke hvordan det kjennes ut,men det er kanskje en mulighet?!
Ring legen uansett du:jupp: