PDA

Vis full versjon : Føler meg ikke helt bra...

Tuppa
29-08-2002, 14:18
Hei dere :)

De siste to dagene har jeg ikke følt meg særlig bra pga. kraftig hjertebank og at hjertet faktisk hopper over endel slag i minuttet. Har vært skikkelig uvel, hatt hodepine, vært svimmel og trøtt :(
Og Tiger'n i magen har vært veldig urolig.

Sambo overtalte meg til å dra på legevakta for to dager siden. Hadde ikke særlig lyst for det er jo bare bagateller egentlig. På legevakta målte hun blodtrykket til 130/90 - ikke særlig høyt, men dog mer enn mine vanlige 100/60. Sykepleieren sa bare jeg skulle drikke et glass kaldt vann og legge meg med bena høyt :uff:

Men det ga seg ikke og jeg følte jeg kom til å gå rett i bakken når som helst. Så i går snakket jeg med legen min. Han mente heller ikke det var noe å ta på vei for - så da er det vel ikke det da...:???:

I dag er jeg bedre :), men tør nesten ikke lee meg i frykt for at hjerte skal komme ut av takt igjen...Og jeg er litt engstelig for Tiger'n min og lurer på hvorfor det kommer.
Er det noen av dere som har vært/er plaget med slike symptomer?
Og hva gjør man da??

Struttemagen
29-08-2002, 15:44
Si meg en ting.... vedr. blodtrykket ditt..

Min lege sa til meg at det de var opptatt av var evt. raske endringer!
Dvs at selv om du ikke har et spesiellt høyt blodtrykk nå, så er jo endringen markant!

( Mener ikke å skremme deg.)

Dette var det overlegen på gyn. avd. ved Volvat som sa, og han bør vel vite hva han snakker om?:???:

Syns det høres litt skummelt ut jeg vennen, råder deg til å få en "second opinion."

Bedre føre var, ikke sant!

Varme klemmer fra Struttemagen, 27+0;)

Tuppa
29-08-2002, 17:05
Jeg må si jeg ble litt paff da jeg ble avfeid med et glass kaldt vann og høyt benleie...:uff:
Så hvis ikke det gir seg i dag heller ringer jeg til føden i morra og spør om de vil sjekke om dette har noen effekt på baby'n. Da vil jeg ialle fall føle meg bedre.

:klem:

Struttemagen
29-08-2002, 17:24
Høres bra ut!:findag:

Supergirl
29-08-2002, 18:46
Kjære tuppa!!

Jeg har også vært veldig uvel i det siste. Svimmel, kvalm hatt tak i brystet og at det har strammet seg i magen. Snakket med jm på Aker og legen min. Fikk til råd å drikke masse vann og slappe av. Ble sykmeldt 100% en uke skal så ned til 50%.
Blir du ikke bedre ville jeg tatt turen til legen igjen..
Lykke til og god bedring:stakar:

Kikkan
29-08-2002, 22:49
Jeg hadde det som deg i omtrent en uke når jeg var ca 8 uker påvei. Var hos legen å fikk målt blodtrykket til 140/70. Det var ikke så høyt sa han, men han tok noen prøver å sykmeldte meg ut uka. (Jeg var nære å besvimme der inne... Å det ble svart for øyene bare jeg gikk mer en 150 meter uten pause). Gjorde ikke noe annet en å sove under sykemeldingen, å så ble alt bedre igjen. Alle prøver som legen tok var forresten fine.
Ellers så var jeg på første jordmorkontroll i uke 10. Å da hadde jeg et blodtrykk som viste 90/55. Så da hadde jeg allikevel ganske så høyt blodtrykk i forholdt til hva som er vanlig for meg, da jeg var hos legen. Å det var ikke als rart at jeg hadde følt meg dårlig, sa jordmoren min.
Når jeg var hos jordmor i uke 18 hadde jeg bare 85/55. Å følte meg i toppform.
Men så hadde det gått opp til 100/70 sist (uke 20), så nå må jeg på ekstrakontroll om en uke. Å hvis jeg føler at jeg får mye ødemer så skal jeg ta kontakt med fastlegen for å sjekke at jeg ikke har protein i urinen. Håper på at blodtrykket har blitt lavere igjen om en uke jeg...

Skulle tro at du vil føler deg bedre igjen hvis du prøver å ta det med ro å slappe av så mye som mulig.
God bedring!

Tuppa
30-08-2002, 01:54
Godt å høre at det er flere :p Og enda bedre å høre at det går over :)
I dag har jeg gjort minst mulig og jeg har nesten ikke merket hjertebank hele dagen. Så det er nok det som er trikset - avlastning...:uff:

Satser på at det går over av seg selv.

:klem:

susse
30-08-2002, 02:32
Det kan være du bør sjekke stoffskiftet ditt dersom du får nye episoder med hjertebank! Det er ikke så uvanlig at gravide får forhøyet stoffskifte og det kan gi hjertebank !
Blodtrykket ditt går sikkert ned igjen,det øker jo fort nå du er redd og stressa, så lenge du ikke får hodepine eller synsforstyrrelser er nok alt bra ! Krysser fingrene for deg!

Klem fra Susse