Vis full versjon : Verkende bekken om natten..
Tidl. bruker
16-09-2006, 16:32
Dere som sliter med bekkenet under svangerskapet. Hva gjør dere om natten egentlig?? Det er da bekkenet mitt er verst. Jeg våkner minst hundre ganger, må snu meg ofte - og det gjør veldig vondt. Ligger med pute mellom beina, hjelper litt, men ikke nok. Noen tips? Tok en paracet i natt, men den hjalp egentlig ikke. Er så trøtt om dagen - vil sove ordentlig :gjesp:
Frøken Snupp
16-09-2006, 17:04
Kjenner til det ja... det jeg har gjort de siste nettene, er å flytte puta mellom beina... under hodet. Jeg liker ikke egentlig å ligge med mer enn én pute, men synes faktisk at det hjelper mot de lange våkne timene på natta!
Får ikke gjort noe med det jeg heller :trist2: Bare det å løfte bekkenet to cm opp fra madrassen bringer en ubeskrivelig smerte. Kanskje jeg kan prøve å sove med en liten pute under bekkenet, kanskje det hjelper at ikke all vekten blir konsentrert på det punktet? :gruble:
Bedre sent enn aldri å prøve...
Tidl. bruker
16-09-2006, 21:01
Nei, da er det tydeligvis ikke noe å gjøre da? Søren altså. Jordmor foreslo å bruke silkelaken, for da sklei en litt lettere rundt. Er jo verdt et forsøk.
Jeg sliter masse med bekken, hofter og rygg denne gangen og jeg sverger til silkedynetrekket!!!!!
Du legger dynetrekket under deg som en laken og bare sklir deg rundt hihi. Kan ta noen netter før man skjønner at man ikke trenger å løfte på kroppen da :rødme:
Jeg har funnet ut at det faktisk gjør mindre vondt om jeg snur meg rundt med magen på undersiden. Altså ikke ruller over ryggen med magen på toppen, men snur meg rundt slik at magen treffer madrassen. Jeg løfter med armene for å komme meg rundt. Da gjør det ikke så vondt. Magen er så stor og tung nå at jeg bruker veldig mye mer krefter på å løfte den på oversiden og rundt, enn når jeg snur den ned mot madrassen. Vanskelig å forklare skikkelig, men jeg håper du skjønner hva jeg mener. Ellers er bevegelser mindre vonde om beina er godt samlet.
Åå, jeg kjenner det igjen! Å snu seg er et mareritt. Jeg bruker flere puter og bygger opp slik at det blir mer behagelig. Våkner hver gang jeg skal snu meg, magen er jo blitt så stor at det er jo en kamp bare å snu seg over. Heldigvis er det ikke så himla mange uker igjen nå, det skal bli godt å forhåpentligvis sove litt bedre;)
Glemte å fortelle hva min beste snuteknikk er:
Hold kneene samlet og vri hele kroppen over til andre siden i en bevegelse, gjerne med et puff fra mannen:knegg:
Blir du ikke sinnsykt svett av alle putene da? Jeg prøvde å bygge meg et behagelig rede i senga, men våknet av at svetten rant. :uff:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.