Vis full versjon : Bekkenløsning
Cirkeline
12-08-2002, 17:35
hei!
Lurte på en liten ting mht bekkenløsning. Har i hele helgen hatt veldig vondt i korsryggen. På søndag flyttet vondten seg til høyre side, og da spesielt i høyre rumpeball (med ilinger nedover hele foten), og i høyre lysk (med ilninger nedover til knærne)
Kan dette være en begynnende bekkenløsning, og er det virkelig mulig at dette kan komme så tidlig? :???:
Skal heldigvis til lege på onsdag, men ville bare sjekke litt rundt med deres erfaringer først
Stor klem fra cirkeline (7+3)
Det kan høres ut som bekkenløsning ja:(
Bekkenløsning er jo hormonelt betinget, så det er vel ikke umulig at det kommer så tidlig, selv om det kanskje er litt uvanlig.
Får håpe at det er forbigående.
Lykke til:)
Hei Cirkeline! :) :)
Ja, det hørers nok ut som bekkenløsning.
Var plaget med dette hele forige svangerskap og det begynte rundt uke 8 denne gangen.... :bonk: :bonk:
Mitt råd er å ta det opp med legen slik at du får rekvisisjon til fysioterapeut så fort som mulig. I dette svangerskapet begynte jeg allerede i uke 10 til fysioterapeut.
Smertene som du beskriver er av den vonde sorten - så jeg ville heller satset på å forebygge litt -enn å måtte pingle rundt på krykker eller bli sengeliggende om noen måneder.
Så lenge du tar hensyn til kroppen din - er bekkenløsning fint til å leve med!
Lurer du på noe mer, er det bare å spørre! :) :)
Jeg merker godt bekkenløsnigssmerter mellom svangerskapene og. Så nesten før jeg fikk to blå, kjente jeg at bekkenet begynnte å slå seg vrang. Ikke så ille ennå, men kommer helt ann på hva jeg gjør. Kan ikke støvsuge f.eks.
Få deg en rek til fysio, det hjelper. Iallefall hos meg.
Bekkenløsning er hormonellt, så det kan nok komme tidlig ja :(
Få time hos legen og få rekv. til fysoterapaut!
Belast bena dine minst mulig. Når du setter deg inn i bilen feks. så bruk armene og "hjelp" til med å løfte bena inn. Og gå ett og ett trinn i trapper. Selv om det er kjedelig så får du igjen for det ;)
Lykke til!
(Idag: 10+1)
Tidl. bruker
17-08-2002, 01:17
Jeg sliter med det fra første svangerskap. Men jeg går til fysio. Viser det seg at du ha bekkenløsnig. Da har du rett på gratis fysio mens du går gravid og frem til 6 mnd. etterpå.
Men da må lege skrive på bekkenløsnig med gangvansker.
Lykke til håper du blir bedre!!!
:findag:
Jeg har nå fått rekvisisjon fra legen der han har skrevet diagnose bekkenløsning med gangvansker. Er dette det eneste som kreves av dokumentasjon/papirer? Må man gå til en spesiell fysioterapeut?
Hvordan fungerer det i praksis med tanke på at det skal være gratis? Betaler vi og får tilbake fra trygdekontoret eller?
Jeg har gått til fysioterapeut en tid pga ryggen, det er en manuell fysioterapeut, betaler 190 kr gangen. Har brukt rekvisisjon der også altså.... Trygdekontoret dekker kanskje ikke hele dette beløpet?
Kos Puncky :birth: 4. oktober
Når det står bekkenløsning med gangvansker skal du ha full refusjon. Det vil si behanslingen hos fysioterapaut er gratis. Det jeg gjorde når jeg hadde full refusjonsbehandling i fjor var.
1. Fikk Henvisning på x antall behandlinger
2. Fant fysioterapaut, sjekket at full refusjon var mulig per telefon.
3. Han fikk refusjonen og ebgynte behandlingen, ga meg refusjonen tilbake og be meg ta den med til trygdekontoret.
4. Oppsøkte trygdekontoret fikk stempel, registreres i deres system for 6 måneder med full refusjon.
5. Leverte denne til fysioterapaut og begynte behandling.
6. Når antall behandlinger utløp fikk jeg ny henvisning fra legen, da trengte jeg ikke stempel da det allerede var godkjent i 6 måneder
Jeg er ikke sikker på at dette er vanlig måte å gå frem på veldig kronglete å måtte få stempel, men det gikk vist fortere når jeg møtte opp selv.
Lykke til
Tusen takk for svar :klapp:
Da vet jeg mye mer, og kan gå i gang!
Kos Puncky :birth: 4.oktober
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.