Vis full versjon : vekt
hei hei jenter
hvor mye har dere gått opp i vekt under svangerskapet? mitt første svangerskap gikk jeg opp 23 kg;) :rødme:
Stardust73
22-09-2006, 09:22
Med begge mine to barn gikk jeg opp. ca 12kg. Mistet 9-10 kg ganske fort og de siste på kiloene da jeg sluttet å amme.
Har ikke lagt på meg noe enda i dette svangerskapet (-1 kg) enda, men regner med å ende opp med omtrent den samme vektoppgangen.
Tussi jenta
22-09-2006, 10:01
Med datteren min gikk jeg opp 21 kg, men gikk ned 22 rett etter fødselen.
Nå har jeg allerede gått opp 3 kg, så regner med at jeg går opp ganske mye den gangen her, håper bare de forsvinner like lett nå.
Jeg gikk opp 27 kg med førstemann,men alt forsvant under amming.Til nå har jeg lagt på meg 15 kg i dette svangerskapet så jeg regner med det blir mere ja..
Gikk opp 25kg sist :dåne: Har IKKE lyst å bli så tung denne gang :ber:
25 kg ved første og 12 kg ved andre og alle kiloene er ikke borte igjen :dåne:
Håper jeg ikke går noe særlig opp denne gangen...
Stine-mor
22-09-2006, 10:27
6, 10 og 3 kg. Har slitt med kvalme og oppkast gjennom alle svangerskapene.
I mitt første svangerskap gikk jeg opp ca. 13 kg. Andre gangen gikk jeg opp 4,8 kg.
Denne gangen har jeg, så langt, gått opp 0,7 kg.
11 kg hittil. :stønn:
Har enda 14 uker igjen.
LilleBulle
22-09-2006, 11:53
har lagt på meg omtrent 20 kg, så langt... Mer enn hva jeg håpet på, men men.
Sist gang gikk jeg opp nærmere 20 kg. Hadde fortsatt 5 igjen når jeg ble gravid igjen. Håper å ikke gå opp så mye igjen. Vet ikke om det går så bra da. :rødme:
solstrålen
22-09-2006, 13:05
Med kristian la jeg på meg 11,5 kg. Da gikk jeg først ned 8 kg pga kvalme.
Denne gang er jeg fortsatt på minus. Jeg gikk ned 5 kg de første 8 ukene, med nå er jeg oppe igjen på -0,5. Blir nok det samme som sist, her ja...
Skal jo gå høygravid i juletider denne gang også.....
Jeg har lagt på meg 14 kg og er 30 uker på vei. Ender sikkert opp på 18-20 eller noe deromkring. Håper de forsvinner, alle som en :stønn: etter fødsel og amming, men så heldig er jeg vel ikke :skummelt:
Lykkeliten
22-09-2006, 18:35
Første svangerskap gikk jeg opp 8 kg. Andre 4 kg. Var veldig kvalm og kastet opp mye i andre svangerskap.
hei tusen takk får alle svarene. setterpris på d:glis: :glis:
Har lagt på meg ca. 20 her. Og 10 av dem kom nesten før uke 12 ( :stønn:). Kasta forresten aldri opp (pga. gravdiditeten). Håper det ikke blir mer kilo nå. Men mye av det er vann, har masse ødemer, så det blir spennende å se hvor mye som renner ut med babyen :knegg:
Lurer på om man legger på seg mere av å gå gravid til/om sommeren? :hm: (tenkte hovedsakelig pga. vann altså). Spennende å sett statistikk på det.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.