PDA

Vis full versjon : Deppa! (vekt)

lazylionezze
30-01-2003, 13:11
Nå har jeg gått opp 13 kg de 13 siste ukene etter å ha holdt meg litt under 2 kg de 13 første...... Det vil si til sammen nesten 15 kg! :leiseg: Jeg føler meg som en hval. Hvor lenge kan dette fortsette? Kan jeg legge på meg en kg i uken til jeg føder? Det blir vel et helvete å komme ned igjen til normal vekt (som heller ikke er drømmevekten til vanlig). Jeg klarer ikke å spise mindre for jeg er så sulten og har så lyst på røyk og cola-light som er fy og pga bekkenløsning trener jeg ikke emr enn litt yoga og litt varmtvannstrening som ikke monner stort sånn vektmessig.

Dere trenger ikke si at jeg skal bare kutte bort fett her og der og drikke skummet melk og sånt. Jeg er ikke dum, bare litt tykk og jeg måtte bare klage litt så ikke mannen min får alt (både tykk kone og masse sipping...) :leiseg:

Huff og huff!

Lionesse som ikke lenger er noen løvinne men en hval

Aud
30-01-2003, 13:18
Vi er jo kommet ca like langt,- og gått opp ca like mye ( 13-14kg). For å trøste deg kan jeg bare si at jeg har lest at man kan ikke gå opp for mye med tvillinger, vi trenger litt reserver også etter fødselen. Så mitt råd er : Bare spis og kos deg, kiloene renner nok av etterpå uansett:)

Aud og gutta :baby: :baby: 27+7

Taurus
31-01-2003, 12:10
Ja, for tenk på at du skal amme TO STYKKER. Jeg har en venninne som gikk opp 25 kg med EN baby, hun er helt fin igjen nå etter ammingen i nesten et år. Det er utallige eksempler på dette, så jeg tror du bare kan ta det helt med ro, selv om jeg forstår at det ikke er kjekt.
Om det er noen trøst: jeg har gått opp 5 kg de første 10 ukene jeg!!!!!! Og jeg har ikke spist usunt: jeg drikker skummet melk, og spiser masse frukt. Spiser nesten aldri snop ol., men det hjelper fint lite når sulten gnager og en bare MÅ spise brødskive på brødskive.
Dette går så bra så!!!!!!:stakar:

Klem fra

AuroraBorealis
31-01-2003, 15:07
:klapp: for oss tykke!!! Jeg vet hvordan du har det, eller VI alle har det, for dette virker jo helt skjematisk, nesten. Jeg er litt over en mnd før deg i løypa (lazy) og har nå gått opp 17 kg.

I likhet med Taurus kjenner jeg flere med bare ett barn som har gått opp over 20 kg, og de kom raskt ned igjen til det normale! Vi som venter to får dessuten enda mer å henge fingrene i, så kiloene detter nok av av seg selv! Dessuten må vi prøve å ikke henge oss opp i vekttallet. Det viser bare vår kvinnelighet. De fleste av oss ser det ut til, har jo også kapret den mannen vi skal ha, og heldigvis elsker de oss for vår egenskap som rugekasse. Det gjør hvertfall min, jeg får masse bekreftelse på at jeg er "attraktiv" enda, det er deilig!

Jeg synes det verste er å måtte ut nå, på besøk eller liknende, for det er ikke så jævlig lett å kle seg slik en er vant til lenger. Det er jo ikke akkurat bugnende med fine mammaklær i butikkene, dessuten begynner de buksene å bli litt for små i livet... Har løst problemet med en stor deilig svart bukse, og over den diverse kule, lange tunikaer m splitt, og gjerne litt "inn" under puppene... da synes jeg selv at jeg kan se ganske fin ut til tider. Uvant og si, men jeg prøver å tenke sånn nå- vi TRENGER komplimenter nå! Trenger å føle oss flotte! :D

Forresten; apropos Cola light, hva har dere hørt?

Klem

Demeter
31-01-2003, 19:31
Jeg var også litt opptatt av dette med vekt de første månedene av svangerskapet, men har roet meg helt ned. Er vant til å trene hver eneste dag, i og med at jeg er instruktør på SATS, men nå er jeg henvist til sofaen. Har lagt på meg 16 kg, og jeg er 31+4 uker i dag. Regner med at jeg nok runder 20 kg. Spiser omtrent det jeg har lyst på, men prøver å kutte ut colaen (vanlig cola - nam) i ukedagene, selv om det er vanskelig.

Jeg er bare så glad for å være gravid, og jeg kan trøste deg med at den eneste måten man kan få vekk litt ekstra fett, f. eks rundt sete og lår er ved amming. Ingen verdens mirakelkurer og treningsapparater hjelper mot disse stedene på kroppen.

Så kos deg med god samvittighet.

Hilsen Trude og de 2 små guttene (som skal hete Lars og Heljar)

Beate
02-02-2003, 07:47
Jeg begynte å gå opp i vekt i uke 13. Gikk opp minst en kg i uka fram til uke 25, da hadde jeg gått opp 18 kg, fra 50 til 68:eek:
Nå er jeg i uke 34 og veier bare 67...vektoppgangen tok fort slutt når barna begynte å presse for mye både oppover og nedover.
Har ikke plass til særlig mat lengere. Kaster ofte opp og er kvalm stort sett hele døgnet:(

Så sett PRIS på de kiloene du klarer å legge på deg!! Du trenger de så sårt til slutten av svangerskapet og etter at barna har kommet ut trenger du også noen, for da raser man ned i vekt!!

Selv er jeg bekymret for å ikke ha gått opp noe på så lang tid. Vet at magen nå veier minst 10 kg og at det blir mye stress og forhåpentligvis amming etterpå som tærer fort på kroppsfettet.

Lykke til videre:)

Beate, K-16

lazylionezze
04-02-2003, 13:52
og veldig fornuftige! Jeg synes det er fryktelig vanskelig å være gravid. Jeg har alltid slitt med vanskelig pms og begynte tidlig på pillen for å slippe månedslige sykemeldinger. Og nå er kroppen full av akkurat samme hormoner som gjør en så sur og deppa før mensen (gestagen? husker ikke), akkurat samtidig som jeg skal takle å legge på meg i fri fart, ikke klare nesten noenting selv (pga bekkenløsning, trøtthet og en mage som alltid er i veien), være massivt usexy (noen er sexy som gravide - jeg har tørr, nuppete hud, orker ikke sex, har konstant halsbrann som får meg til å rape, når jeg legger meg inntil mannen min for å kose tar det fem minutter å få arrangert putene rundt meg først, kviser, enorme blå blodårer som buler ut rundt hele kroppen som et nettverk utenpå min vinterhvite hud (med røde irriterte felter) etc etc) UTEN å kunne gå på fylla en eneste kveld for å glemme det hele og få en pause. Neida, her skal det knaskes epler og tenkes gode tanker om de to små som kommer til å gjøre sitt beste for å ta knekken på oss med det samme de er ute (i motsetning til å bare ta knekken på meg).

Det blir forresten ikke noe amming i et år for meg fordi jeg på grunn av uheldige omstendigheter bare får engangsstønad og ikke permisjonspenger og derfor må komme meg ut i jobb igjen når pengene tar slutt en gang utpå høsten. Sukk!

Ang cola light. Jeg fikk streng beskjed av min fastlege om å ikke drikke lightbrus eller spise ting med kunstig sukker fordi det var uvisst hvordan sånne stoffer lagres i en liten kropp og hva som kan bli resultatet av det. Det har ikke stått noe om det i noen av bøkene jeg har lest eller på noen av internettsidene fra ernæringsrådet eller noe. Jeg klarer ikke la det helt være. Liker ikke brus med sukker i og noen ganger må jeg bare trøste meg selv litt, men det er mye mindre enn før da jeg alltid hadde ihvertfall en halvliter cola light om dagen.