PDA

Vis full versjon : Fødsel, gruer du deg?

Karius
29-08-2002, 15:50
bare lurer på hvor mange av oss som gruer seg og hvor mange av oss som ikke gruer seg til fødsel...

:findag:

Divine
29-08-2002, 16:05
Jeg er sikkert en smule eplekjekk (med ditto selektiv hukommelse), så jeg gruer meg ikke i det hele tatt. Det gikk jo så greit sist :)

Jeg prøver å psyke meg opp til at det kan bli verre nå, at ikke to fødsler er like osv, men jeg klarer ikke helt å ta det til meg. Og kanskje det er like greit??

Divine (som reiser på ferie i dag...JIPPEY!!!!!!! :klapp: )

Karius
29-08-2002, 16:07
God ferie Divine!!!!
Skal ta en pizzabit for deg i kveld jeg;)

Kos deg masse og ikke gå helt "amok" på shopping nå da.....:gal2:

Pope
29-08-2002, 16:26
Nei, gruer meg.....??!

Hva er det å grue seg til? Jeg som førstegangsfødende vet jo ikke i det hele tatt hva jeg går til.....

Som alle svangerskap, er også alle fødsler ulike eller forskjellige fra person til person. Ja, det kommer sikkert til å gjøre vondt, men tenk på alle de andre som har vært gjennom dette før meg og som velger å få barn igjen!!!!

På sv.kurset nevnte de også at det er ca 5-6 % som opplever komplikasjoner. Dvs at det er 94% som går gjennom en normal fødsel.

Mulig jeg er som Divine: Litt vel kjekk i trynet.
Men forløpig så gruer jeg meg ikke.

pope :bryn:

Tove
29-08-2002, 18:33
Jeg gruer meg ikke i det heletatt. Jeg gleder meg faktisk. Men jeg tenker litt på om babyen blir liggende i sete da, men på "mitt" sykehus så tar de ikke imot babyer som ligger i sete, så da blir det eventuelt snakk om keisersnitt. Men jeg ser virkelig fra til resultatet og gleder meg voldsomt til å få holde den lille i armene mine :)

Tove 32+6

MayaM
29-08-2002, 18:33
Her kommer ei eplekjekk til!!

Jeg må innrømme at jeg faktisk gleder meg til fødselen jeg :blush:
Jeg ser på det som en fantastisk opplevele, men som de andre sier: Jeg har jo ikke peiling på hva jeg går til.
Min søster bare ser dumt på meg når jeg sier at jeg gleder seg. Hun har sagt klart i fra at skal hun ha flere barn, blir det keisersnitt (to litt tunge fødsler).

Men jeg nekter å tro at det trenger å bli slik for meg også.. (dumt kanskje?)

Så foreløpig gleder jeg meg jeg :D

Stinemor
29-08-2002, 18:43
Hjelp, så mange det var som ikke gruer seg her da!!!

Jeg føler meg nesten som en pyse her jeg sitter og gruer for det jeg skal igjennom!! Jeg gleder meg MASSE til å få se babyen min, og til å få være mor, men akkurat det å skvise den ut er IKKE noe jeg ser frem imot!!:uff: :birth: Skulle gjerne ha hoppet over akkurat den biten! Men ut må jo ungen, så jeg har vel ikke noe valg!!:p

Stinemor

Simba
30-08-2002, 01:02
...jeg innrømmer at jeg gruer meg til fødselen. Ikke for tiden etterpå, det føler jeg vil komme helt naturlig. Slitsomt, javel, men likevel...det gleder jeg meg til.

Men FØDSELEN...den ser jeg ikke frem til. Har ikke fødselsangst altså, men gruer meg veldig for:
- ugreie og masete jordmødre
- mange som skal se på underlivet mitt
- litt gyn. undersøkelse (det hater jeg, og opplever det alltid som smertefullt......hvordan blir det DA, når de skal kjenne etter åpningen, liksom! :eek: )
- intense smerter over lang tid
- redsel for at hele sykhus opphodlet skal bli upersonlig og "stressende". Masete.

Og jeg gruer meg sikkert for enda mer, men her ihvertfall dagens innfall. Jeg tror nemlig at smertene vil være større enn jeg "regnet med".

Simba 33+3:baby:

Karius
31-08-2002, 00:19
Trodde faktisk at det var større prosent av oss som var litt "engstelige" for fødselen;)

Dette går så bra jenter:D

Jeg gleder meg til å få ut nurket i magen og se hvem h*n er.. hvem ligner den på? er det ei jente eller har ul tatt feil??:???: :gal2: ???

Tenk at Oktoberklubben snart står klar til å ta over stafettpinnen fra Septemberklubben....uæææææh!!!

Tiden har gått fort dere.

Saga
31-08-2002, 02:08
Jeg bare gleder meg kjempemasse jeg! har alltid hatt en høy smerteterskel, så dette blir ikke noe problem!
smertestillende? næh, hva skal vel jeg med det?!:D

(kanskje jeg er litt for tøff nå? he he.. vi får se når tiden er inne..:))

bolla
01-09-2002, 23:52
Ettersom dette er min 3 fødsel og de to første gikk helt flott gleder jeg meg bare til å få holde babissen min.
Jeg har ikke noe særlig høy smerteterskel, noe som resulterte i epidural med nr.1. Med nr.2 gikk det så raskt at jeg ikke kunne få noe, og da gjorde det jo ikke vondt i det hele tatt. :latter:
Så denne gangen er jeg virkelig tøff og sier at jeg skal føde naturlig uten smertestillende og at jeg ikke gruer meg. Tiden vil vise om det går etter planen:kjeften:
Nå er det ikke lenge igjen, og godt er det, for magen min sprekker snart(mange strekkmerker allerede), og ryggen føles som om den kommer til å kollapse snart.
Klem fra:stakar:
Bolla og småen
32+1termin 21/10, UL 1/11