Vis full versjon : Hva jobber/jobbet dere med???
Hei hei
Jeg lurer litt på hva dere jobber/jobbet med?? Jeg har en stillesittende jobb, kontorleder, men er flink til å gå meg noen små turer på kontoret.
Grunnen til at jeg spør, er; når jeg kan forvente sykemelding, hva om livmorhalsen begynner å skrumpe osv.
Ellers tror jeg kvalmen har gitt seg (bank i bordet) og er bare trøtt om kveldene :klapp:
Stoor klem, ikke minst til dere som ligger "fast" i sofaen
Fra Maya og nurkene 12+6
Jeg er lærer på ungdomsskole, men har vært sykemeldt hele svangerskapet på grunn av overstimulering/sykehusinnleggelse i begynnelsen. Deretter fulgte flere uker med blødninger, og legen sykemeldte meg derfor måned etter måned. Nå er jeg i uke 31+3. Er i fin fysisk form, men nå har jeg ligget på sofaen i 4 uker pga fare for for tidlig fødsel. Livmorhalsen er forholdsvis kort. Hadde jeg hatt en kontorjobb hvor jeg stort sett kunne ha sittet i ro, tror jeg ikke legen hadde sykemeldt meg. Jeg er i tillegg instruktør i både spinning og aerobic på SATS, så det er uvant for meg å være så inaktiv. Lykke til framover med de to som vokser i magen.
Hilsen Trude og de 2 guttene
Jeg jobber som miljøterapeut for psykisk utviklingshemmede, en jobb som innebærer endel tøffe tak, og i uke 7 fikk jeg kraftige blødninger, og ble sykemeldt noen dager av den grunn, og sendt på ul. Der ble det oppdaget tvillinger, og både pga jobbens art samt at jeg hadde mye blødninger i forrige svangerskap har jeg gått sykemeldt siden.
Dersom jobben din er grei sånn fysisk sett, og du holder deg i form, er det vel ingen grunn til at du skal bli sykemeldt før ca uke 20 - 24, men da tror jeg de fleste blir sykemeldt for å unngå for tidlig fødsel. Etter at legene begynte med det, har faktisk tvillingsvangerskap både vart lenger og gått bedre enn før.
Aud og gutta :baby: :baby: 28+1
Gunhild Marie
03-02-2003, 15:17
Heisann!!
Jeg er/var også lærer på ungdomsskole i 100% stilling- hadde også mange ansvarsoppgaver, men har vært frisk hele svangerskapet ( minus et par mnd med konstant kvalme og en del dager over doskålen...)
Jeg fikk beskjed av jordmora som tok ultralyd at jeg skulle sykemeldes i uke 24, men legen som undersøkte meg senere sa at det skulle være fra uke 22...fikk likevel drøya det til uke 24 pga fin form.
Det er vanlig å bli sykemeldt fra uke 24 dersom man ikke har noen krevende jobb fysisk og er frisk og rask. Husk å si fra dersom du får vondt i rygg og bein av å sitte så mye i ro....
Lykke til!!!
KLem,
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.