Vis full versjon : Lavt blodtrykk
Kom akkurat hjem fra lege-kontroll, og da jeg hadde flere ting å ta opp, sjekket jeg ikke helsekortet mitt før etter timen. det gikk litt fort... Har alltid hatt lavt blodtrykk, men nå var det nede i 106/40! Kanskje ikke så rart jeg føler meg svimmel, slapp og uvel om dagen?
Noen andre som har lavt blodtrykk og noen tips om hvordan man skal forholde seg til det? :gruble: Eller er ikke dette så lavt som jeg innbiller meg? :rødme:
haribobilen
26-09-2006, 12:38
Det er nok litt lavt ja. Blir fort svimmel da.
Tips kan være å passe på å ikke reise seg fort opp og alltid ha med deg en flaske vann hvis du blir svimmel og uvel.
God bedring :)
Martalilje
29-09-2006, 12:59
Jeg har også lavt blodtrykk, så jeg kan i allefall dele mine erfaringer med deg. Sist det ble målt var det nede i 90/50. Jeg har vært mye svimmel og slapp, får "anfall" hvor jeg kjenner at hjertet begynner å løpe løpsk, svetten pipler fa pannen og kroppen siger sammen(føles nesten som om ikke kroppen får oksygen), blir liksom helt vassen. Jordmor mente dette kunne ha med det lave blodtrykket å gjøre (kombinert med at jeg i tillegg har blodprosent på 10,5). Jeg fikk råd om å drikke maaaasse vann samt å ta en tablett Hemofer sammen med en C- vitaminbombe (brusetablett) hver dag. Etter at jeg begynte å følge dette rådet for to uker siden har jeg i alle fall følt meg mye bedre. Noe slapp og sliten er jeg vel fremdeles, men det må jeg vel regne med i tredje trimester...
Håper du snart føler deg bedre!!!
Hei!
Hvordan er pulsen deres? Jeg er plaget med høy puls. Hvilepulsen har steget til mellom 80 og 90, og hvis jeg er i fysisk aktivitet (går tur f.eks) så flyr den fort opp i 130.....
sunshine
29-09-2006, 17:41
Jeg har farlig lavt blodtrykk til å være 18år gammel.
Jeg har svimt av nå mange ganger i dette svangerskapet, og jeg er redd for å faktisk skade magen min når jeg faller.
Nå har annfallene blitt så agressive at jeg ikke merker at det skjer, før jeg ligger langflat på gulvet.
Det eneste du kan gjøre med dette er å være i aktivitet faktisk :jupp:
Prøv å gå deg noen turer osv, for det hjelper.
Det eneste rådet jeg fikk med legen var å være i aktivitet, for da ville dette gå over, men jeg kan heller ikke anstrenge meg så mye pga noen blødninger jeg hadde tidlig i svangerskapet.
Har egentlig ikke så mange råd ang dette, siden jeg sliter med det samme, men jeg må si at du må gjøre noe med dette nå, ellers blir det ikke bedre.
Har bare blitt verre og verre med meg, siden jeg ikke har tatt dette alvorlig før nå.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.