PDA

Vis full versjon : Blødninger når det gikk bra

Uregistrert
26-09-2006, 14:26
Jeg lurer på om dere som startet svangerskapet med blødninger uten å miste kan fortelle litt om hvordan disse blødningene var.

Er det noen som har blødd mørkerødt med (unnskyld detaljene) småklumper av levret blod av og på i noen dager?

Hvor lang tid tar det forresten før man kan se på en graviditetstest om det ikke gikk bra? Når blir den negativ igjen? Jeg har testet svakt, men tydelig positivt de 3 siste dagene og hatt blødning like mange dager. :(

*babysyk
26-09-2006, 14:38
Kan ikke si deg hva dette er, men ta en tur til legen du, så kan de ta blodprøve og sjekke om nivået av HCG. Blodprøven gjentas etter noen dager for å se om nivået stiger eller synker, stiger det er du fortsatt gravid. Det er jo noen som har festeblødning tidlig i svangerskapet. Lykke til :jupp:

Elinblu
26-09-2006, 15:58
Mine blødninger artet seg annerledes - det var lyserødt blod i små mengder, nesten bare på dopapiret. Iblant kunne det være litt beige-aktig, og én gang hadde jeg en nesten full mensblødning med rikelig lyst, friskt blod en hel dag. Jeg hadde ikke smerter.

Vet dessverre ikke hvor lang tid det tar før en test blir negativ igjen, men avhengig av hvor langt du har kommet, kan det nok dessverre ta noen dager. Som babysyk sier, er det bare en måling av stigningen/senkningen i hCG-nivået som kan si noe sikkert om hvor det bærer. Krysser fingrene!

LAILAI
26-09-2006, 16:13
Jeg har hatt en SA og to fullgåtte svangerskap
hvorav blødninger i starten av begge....
Da jeg hadde SA taler jo egentlig for seg, men det startet ganske likt
med blødniger. MEN da jeg hadde SA hadde jeg smerter som økte i grad,
slags milde rier/pms, hadde utrolig vondt nederst i ryggen.

De to det har gått bra med blødde jeg fom uke 6-9, det første
fikk jeg faktisk styrtblødning i uke 12-13, maaasse blod, og levring.
Det var muligens en tvilling som gikk til grunne (vet ikke helt sikkert)
Jeg fikk tidlige ul'er og alt var helt normalt;)

Fikk bare streng beskjed om å ta det med ro, ble sykmeldt,
og hadde ikke sex!
Deretter tok kvalmen over og alt var som normalt!

VELDIG vanlig med blødninger i starten, for min del er detter heeelt normalt,
har jo ikke opplevd noe annet:gal:

LYKKE TIL:kryss:

Uregistrert
27-09-2006, 22:22
Hei !

Jeg hadde en stor blødning med frisk blod og klumper. Og småblødninger som gikk over til brunlig etter noen uker.Trodde selv at jeg hadde abortert. Det trodde de på legevakten også. Gynokolog trodde også jeg hadde abortert....helt til UL viste en sprell levende liten krabat. Var ca 7-8 uker på vei når den store blødningen inntok. Fikk ingen forklaring på hvorfor jeg blødde. Det kunne visst være mange grunner til.
Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at du er like heldig som meg.

Uregistrert
05-10-2006, 20:54
Hei. Litt treg av meg. :) Har i dag vært på innvendig ul og fått konstantert at det er noe der, bare litt tidlig å si om det vil utvikle seg normalt. Jeg hadde en ørliten blødning rett etter at jeg testet positivt, og nå på mandag ble det en større blødning med klumper. Da trodde jeg at løpet var kjørt, og var på innvendig ul på tirsdag, jeg blødde også i går med klumper, og trodde at det var restene, men ul og blodprøvene til sammen antyder noe annet. Ta kontakt med lege eller gynekolog dersom du opplever dette, så du får skikkelig oppfølging, er mitt råd. Blødningene har vært litt varierende i farge. Både mørkt og lyst.

Med hilsen fra ei som er litt forvirra.

Celine76
11-10-2006, 19:20
Jeg hadde småblødninger de første 12 ukene med førstemann, med menslignende smerter i mage og rygg. Det kom ved litt anstrengelse, og da la jeg meg rett ut til det stoppet pluss litt til. Og i dag er det barnet 3 år. Det går nok bra skal du se. Men det er nok lurt å komme seg til en lege.

Uregistrert
26-10-2006, 13:03
Hei. Litt treg av meg. :) Har i dag vært på innvendig ul og fått konstantert at det er noe der, bare litt tidlig å si om det vil utvikle seg normalt. Jeg hadde en ørliten blødning rett etter at jeg testet positivt, og nå på mandag ble det en større blødning med klumper. Da trodde jeg at løpet var kjørt, og var på innvendig ul på tirsdag, jeg blødde også i går med klumper, og trodde at det var restene, men ul og blodprøvene til sammen antyder noe annet. Ta kontakt med lege eller gynekolog dersom du opplever dette, så du får skikkelig oppfølging, er mitt råd. Blødningene har vært litt varierende i farge. Både mørkt og lyst.

Med hilsen fra ei som er litt forvirra.

Hvordan går det med deg? Jeg er i litt den sammen situasjonen som deg. Testet positivt og begynte å blø samme dag, ingen klumper. Har også blødd litt av og på de siste to-tre ukene. Nå har jeg noe brun utflod. Da jeg hadde testet og begynte å blø kom jeg til UL på Ullevål som konstaterte med at her var det ingenting.

da jeg fortsatt testet positivt en uke senere fikk jeg komme til UL hos gynekologen min. Dette var i går. Hun konstanterte at det var noe der, men kunne heller ikke si om dette ville utvikle seg normalt.

Hvor langt var du på vei på dette tidspunktet? Jeg tror selv jeg burde være et sted rundt 5 uker, siste mens hadde start 11 sept.

MorsKjærlighet
26-10-2006, 13:24
Hei!
I forrige svangerskap hadde jeg to blødninger; en i uke 6 og en i uke 10. Den ene var pga et sprengt blodkar (uke 6) og det var lyserødt tynt blod som kun kom på papiret.
den i uke 10 var mørkt blod,noe "lumper" om man kan kalle det det. Dette var kun EN blødning den dagen og legen mente det var menstruasjonsrest...

Håper det går bra og at ting utvikler seg normalt!