PDA

Vis full versjon : Kan jeg være gravid??

Uregistrert
29-09-2006, 08:41
Nå skjønner jeg ingenting..
Det er 6 dager siden mensen skulle ha kommet, jeg har hatt mensmurringer og tenkt at nå kommer den, men nei..
Tok en test i dag, men den var negativ, var det for tidlig å teste? (Brukte CB)

Fryktelig kvalm, spesielt om morgenen men også litt utover dagen..

Noen som vet om det var for tidlig å teste?
Kan jeg likevel være gravid?

lollol77
29-09-2006, 08:51
Det er jo en mulighet for at du er gravid, men jeg har opplevd positiv CB-test ca. 10 dager etter eggløsning og befruktning. På pakningsvedlegget til CB står det vel at de nærmest garanterer riktig svar dagen en skulle hatt menstruasjon forutsatt regelmessige sykluser.

Du får fortsette testingen om mensen ikke dukker opp. Håper du får det svaret du ønsker deg!

LilleBulle
30-09-2006, 19:58
hei hei.
Mine to første CB tester viste negativ, men da jeg testet en uke seinere viste den posetiv... - det har noe med at hcg hormonet er som regel lavt helt i begynnelsen av svangerskapet, sånn at viss man tester for tidlig gir det ikke utslag på testen... så jeg råder deg til å vente litt, for så å prøve å ta en ny test... :jupp:

Uregistrert
01-10-2006, 11:00
Takk for svar :klem:

Jeg tenkte jeg skulle ta en test i morgen igjen, er jo merkelig at mensen ikke kommer.. Men det kan jo være andre grunner også, så vi får se ;)

_sofie_
02-10-2006, 09:53
Har du tatt en ny test?? :kryss: for at det går som du ønsker:

Uregistrert
02-10-2006, 22:55
Ja, jeg tok en test i mårest, og den var negativ.
Men skjønner jo liksom ikke hvorfor mensen ikke kommer da.. Blir litt små-sprø av å gå slik å gruble.
Men,men, den kommer vel alltids!

Uregistrert
04-10-2006, 15:14
Mensen har enda ikke kommet.. bare noen få antydninger tidligere i uken her..

Noen som har opplevd noe lignende? At mensen uteblir en mnd uten å være gravid?

Caroline's mamma
04-10-2006, 15:18
Noen som har opplevd noe lignende? At mensen uteblir en mnd uten å være gravid?

:jupp: mensen min kommer å går når den ville, ingen regelmessig syklus.
Gikk opp til 7-8 mnd uten mensen.
Det som avslørte at jeg var gravid denne gangen var halsbrann.

Lilly*
04-10-2006, 15:22
Jeg var ofte opptil 14 dager for sen med mensen. Langpining var det... Håper du får det svaret du ønsker!

Celine76
11-10-2006, 19:22
Muligheten er jo der.

Uregistrerte
20-05-2009, 18:51
Gjester

Jeg har hatt murringen i magen/livmor i en uke nå. Jeg har ikke hatt sex etter jeg startet på de rosa pillene etter å ha hatt mensen. Men jeg er usikker på at det er mensen jeg hadde. Ca. en uke før jeg skulle ha mensen hade jeg brun utflod, men mensen kom når den skulle, og varte bare 1 dag mindre enn vanlig. Ser ikke noen grunn til at jeg skulle ha blitt gravid siden jeg har tatt alle p-pillene mine når jeg skal og har aldri glemt å ta de før noen gang heller! Har ikke ømme bryster eller noe annet som kan tyde på graviditet. Men kan murringene skylles noe annet? Hva tror dere?

jannski
20-05-2009, 21:19
Gjester

Jeg har hatt murringen i magen/livmor i en uke nå. Jeg har ikke hatt sex etter jeg startet på de rosa pillene etter å ha hatt mensen. Men jeg er usikker på at det er mensen jeg hadde. Ca. en uke før jeg skulle ha mensen hade jeg brun utflod, men mensen kom når den skulle, og varte bare 1 dag mindre enn vanlig. Ser ikke noen grunn til at jeg skulle ha blitt gravid siden jeg har tatt alle p-pillene mine når jeg skal og har aldri glemt å ta de før noen gang heller! Har ikke ømme bryster eller noe annet som kan tyde på graviditet. Men kan murringene skylles noe annet? Hva tror dere?

Det er vel bare å ta en test. Det gir vel bedre svar enn hva vi kan gi her inne.

Uregistrerte
26-11-2011, 21:42
hadde sex for akkurat en uke siden idag, å jeg ha vært veldig sløv med p-pillene før det, glemt de, osv osv.. jeg har hatt en følelse for at jeg kan være gravid, men har ikke hatt så mange syntomer, tror jeg.. har ikke vært gravid før.. men de siste dagene har jeg små spist hele tidn snart, noe som jeg aldri har gjort før... har vært litt små uggen i kroppen.. men kan også være mensen, som jeg venter neste uke..
en del av meg håp på å være gravid, og en annen del gjør det ikke..
brystene er litt ømme de også, men det kan jo også være mensen, som er på tur..
men som sagt er bare en følelse jeg går rundt med.. hva tenker å tror dere ?

Ønskebarnet86
27-11-2011, 22:33
Ja, jeg tok en test i mårest, og den var negativ.
Men skjønner jo liksom ikke hvorfor mensen ikke kommer da.. Blir litt små-sprø av å gå slik å gruble.
Men,men, den kommer vel alltids!

Det er slik at fra eggløsning tar det opptil 6-11dager før egget fester seg, noen opplever festeblødning og litt smerte, noen merker INGENTING. Man kan oppdage en graviditet fra den dagen man venter mens. Men igjen, om du ikke temper eller har tatt eggløsning-tester, så vet du jo ikke 100% NÅR du hadde eggløsning. Og noen mnd så får man ikke eggløsning, å da kan mensen komme senere. Mensen kan også bli forsinket pga stress, vær, sykdom mm.

Uansett, man skal helst vente 24-48timer før man tar en ny test etter en som viser negativ (dyrt å teste for ofte åh...)
Lykke til:)

Ønskebarnet86
27-11-2011, 22:37
hadde sex for akkurat en uke siden idag, å jeg ha vært veldig sløv med p-pillene før det, glemt de, osv osv.. jeg har hatt en følelse for at jeg kan være gravid, men har ikke hatt så mange syntomer, tror jeg.. har ikke vært gravid før.. men de siste dagene har jeg små spist hele tidn snart, noe som jeg aldri har gjort før... har vært litt små uggen i kroppen.. men kan også være mensen, som jeg venter neste uke..
en del av meg håp på å være gravid, og en annen del gjør det ikke..
brystene er litt ømme de også, men det kan jo også være mensen, som er på tur..
men som sagt er bare en følelse jeg går rundt med.. hva tenker å tror dere ?

Det er nok umulig å kjenne noe form for graviditet symptomer så tidlig. Egget fester seg ikke før ca 6-11 dager etter befruktningen (eggløsning). Noen får en festeblødning og små stikningen, andre merker ingenting. Men igjen, ønsker deg lykke til. Om du ønsker å bli gravid så håper jeg jo du får et positivt svar!:) Om ikke bør du være flinkere med P-pillene dine, kanskje vurdere spiral, p-plaster eller lign. om du vil unngå en graviditet.