Vis full versjon : Innsmøring av magen...
Elinnemor
30-09-2006, 22:28
Er det noen som kan anbefale en krem eller olje som de syns har virket mot å redusere strekkmerker på magen? Har hørt at det kanskje ikke finnes noe vidundermiddel mot strekkmerker, og at det både avhenger av arv og kosthold..Men det må da være lov å prøve:jupp:
Jeg har laget min egen olje, bestående av forholdsvis: 3 ss solsikkeolje, 1 ss hvetekimolje, ca 10 dråper lavendelolje og 10 dråper mandarinolje. Dette smører jeg med hver kveld.
Jeg er i mitt tredje svangerskap nå - uten et eneste strekkmerke. Om det er oljen eller genetikken vet jeg ikke, men i motsetning til vanlige kremer så går jo eteriske oljer inn under huden og har muligens en innvirkning på den måten. Det gjør godt uansett, og som du sier: det skader ikke å gjøre det. :)
Jeg brukte hvetekimolje som jeg kjøpte på apoteket. Ikke et eneste strekkmerke etter første svangerskap :kry:
Om en får strekkmerker eller ikke avhenger helt av huden til den enkelte, eller underhuden rettere sagt (fikk høre det av jordmor).
Men for all del, å smøre inn magen er både godt og litt kos...
Om en får strekkmerker eller ikke avhenger helt av huden til den enkelte, eller underhuden rettere sagt (fikk høre det av jordmor).
Dette har jeg hørt også. Men smører meg likevel med sånn body butter fra Body Shop :jupp: Det skader hvertfall ikke å holde huden myk og god.
haribobilen
01-10-2006, 12:10
Dette har jeg hørt også. Men smører meg likevel med sånn body butter fra Body Shop :jupp: Det skader hvertfall ikke å holde huden myk og god.
Signerer denne! Greit å holde huden myk. Bruker Biotherm sin.
Stardust73
01-10-2006, 12:23
Signerer denne. Har brukt bodybutter fra bodyshop. Det for den tørreste huden i alle mine svangerskap og er helt strekkmerkefri på magen. (har noen på rumpa da, men de fikk jeg i tenårene:rødme: )
Bertemine
01-10-2006, 13:53
Jeg tror vel også at det er gentisk betinget, men hvorfor ikke prøve. Fikk anbefalt denne av søster. Har kjøpt denne på nettet fra Telemark Urtebrænderi, står Mot strekkmerker ved graviditet, 100% rene natrulige blomster- og urteoljer, skal smøres morgen og kveld fra 4. måned. Har foreløpig ikke fått strekkmerker, har strekkmerker på rompe, lår og bryster som jeg fikk tidlig i ungdommen.
Jeg smurte meg 1-2 ganger for dagen sist, men magen min ble likevel full i strekkmerker...
Tror det går litt på hvor stor man blir, og hvor raskt magen vokser. Jeg la på meg mye på kort tid mot slutten, og magen min var diger - så jeg tror det er årsaken til at merkene kom..
Jeg smører meg denne gangen og, huden har jo godt av det - merker eller ei:jupp:
sologmåne
06-10-2006, 07:50
Jeg har kjøpt krem på babyshop. Den er veldig seig og lukter honning..Det er krem som skal forhindre strekkmerker men tror ikke så mye på det.. Jeg vet ikke om den hjelper, men det er kos når samboeren smører inn magen før vi sovner....:glis:
zmurfette
07-10-2006, 21:25
Jeg har smurt meg med svangerskapsolje fra Weleda de siste månedene og har ikke fått ett eneste strekkmerke :glis:.
(Men om det skyldes oljen eller genetikken er jo en helt annen sak...)
Fikk masse strekkmerker på hoftene og i knehasene(!) da jeg var yngre og tenkte at det skadet i alle fall ikke å smøre magen, og hittil er jeg i alle fall veldig fornøyd med resultatet...
Smurt magen med body butter fra Body Shop, husker ikke helt hva det heter, et med kakaobønner i. Visstnok gammel "vitenskap" blant afrikanske kvinner. Fikk ikke strekkmerker på magen, men vet jo ikke om det har noe med kremen å gjøre.
Fikk strekkmerker på brystene da melken kom, og de hadde jeg ikke smurt. Så jeg innbiller meg selv at det hjelper i hvertfall.
Smurt magen med body butter fra Body Shop, husker ikke helt hva det heter, et med kakaobønner i. Visstnok gammel "vitenskap" blant afrikanske kvinner. Fikk ikke strekkmerker på magen, men vet jo ikke om det har noe med kremen å gjøre.
Fikk strekkmerker på brystene da melken kom, og de hadde jeg ikke smurt. Så jeg innbiller meg selv at det hjelper i hvertfall.
Den brukte jeg og, men magen min er full av merker;)
Jeg brukte aloveragele og olivenolje sist svangerskap. Og denne gangen har jeg stort sett bare brukt olivenolje. Jeg tror det er viktig å massere godt og skape skikkelig med blodsirkulasjon og gi næring til underhuden.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.