Vis full versjon : Hjeeeeeeeeelp!!
Vognvognvognvognvognvogn!!!!!
Sist hadde vi kombivogn fra simo. Men den var stor og klumpete og dårlig på vinterføret. Poenget var jo at vi bare skulle ha en vogn men etter vært måtte vi kjøpe sportstrille fordi den var vond. I det siste har jeg settat mange har sportsvogner til nyfødte. Vognene ser veldig praktiske og lune ut. Noen som har noen gode vogner å anbefale?????????
Jeg må innrømme at jeg er en tilhenger av Hartan jeg da.
Vi så både på Simo, Brio og Emaljunga før vi valgte Hartan.
Jeg synes alle de tre vognene var høye og store. Min mor så på vogna før vi kjøpte den, og syntes den var så fin og snerten.
Min kjære likte den også veldig godt, da den er litt mer "røff" av utseende.
Vi valgte Hartan Racer XL, som finnes både med 3 og 4 hjul. Vi valgte duo-vogn.
Den har punkterings-frie luft-hjul, vindu på kalesjen, stillbare fjæringer, ryggen på sportsvogndelen kan legges helt ned, mange snertne lommer på hele vogna osv.
Og den er så enkel å legge sammen, og tar liten plass sammenlagt.
Ser du bor i Lillehammer, og det jeg vet så selges Hartan bare på Rudo-butikkene som ligger her i Oslo området.
Men du kan jo ringe dem og høre om de sender, eller kanskje dere skal en tur hit?
Lurer du mer på vogna, så rop ut.
Gjør ingenting at det er i Oslo. Men hva er prisen??? Vi har dessverre ett budsjett å gå etter.............
Ta det med ro... Det er da brukte vogner til salgs også.....
Sorry... skal ha ny vogn. Kjører ikke bil jeg, kun mannen min som gjør det. Derfor bruker jeg vogn veeeeldig mye!! Vil derfor ha ei ny som tåler å bli brukt daglig i 3-4 år!!!
ok... jeg kjøpte en Troll kombivogn til 5000
Syntes det var ganske rimelig og vogna var GOD
Vi har kjøpt oss en Simo kombivogn, hadde Brio sist. (1997)
Synes Simo sin har blitt ganske så nett å fin jeg.
Lufthjul og regulerbart håndtak og masse finesser.
Prisen er 5600 kr (5599 akkurat) uten stormtrekk, Stormtrekket koster 300-400 kr, men det er ikke nødvendig å ha. Da følger regntrekk og madrass med. Samme pris for duo og kombi.
Jeg har tenkt å kjøpe en Quinny Fashion-vogn (3 hjuling, fås også med 4 hjul). Jeg har tenkt å kjøpe bare "sittedelen" (ryggen kan legges helt ned og fotstøtten opp). Den kan snues mot meg og så skal jeg bruke voksiposen, evt. med bæreplate som en bag oppi. Da vil den ha omtrent samme funksjon som en kombivogn, men veldig mye mer snerten. Jeg vil heller ikke ha en "stor" vogn igjen. I tillegg er prisen veldig mye mer overkommelig på en sånn vogn. Koster ca. 3000,-
Tilla
Polyanna
03-09-2002, 02:44
Jeg syns både Teutonia sine sportsvogner med bærebag (Mistral, Rocky og System M), og Hartans tilsvarende (Skater og Racer) er kjempefine vogner. De koster dessverre en del - det blir vel ca. 6000 med bærebag (tror Hartan er noen hundrelapper billigere). Fordelen er at sportsvognene er mye lettere og mer håndterlige enn de større Brio og Simo. Men bærebagen er også mindre. Hvis vårt knøtt skulle vokse ut av baggen før vinteren er over, så kommer vi til å kjøpe en bæreplate til voksiposen, og bruke den som "bag". Alternativt kan dere kjøpe softbag i stedet for hardbag.
Polyanna, T-8
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.