PDA

Vis full versjon : Forskjeller?/Aud

Demeter
30-01-2003, 23:55
Til Aud/forskjeller fra lege til lege.

Ser at livmorhalsen din er målt til ca 2 cm og det var snakk om evt. sykehusinnleggelse. Min har vært 2, 2 og så sunket til 1,8 cm de siste ukene, men gynekologen min har aldri nevnt ordet sykehus. Han har bare sagt at jeg må ta det HELT med ro, helst ligge mest mulig på sofaen om dagene, avbrutt av noen korte turer for å holde sirkulasjonen i gang. Snakker da om en runde og to i stua. Han sa også etter kontrollen i går at han trodde jeg minst kom til å gå 4-5 uker til og at han ikke anså det som om jeg skulle føde øyeblikkelig.

Det er vel bare forskjell fra lege til lege hvordan de oppfatter situasjonen, eller er det jeg som sitter med inntrykk av at min gynekolog ikke tar det så alvorlig? Jeg holder meg iallefall etter beste evne i ro, men det er ikke alltid like lett. Motivasjonen ligger i at det går til en god sak!!!!

Lykke til videre med sofaslitingen.

Hilsen Trude og de 2 guttene

Aud
31-01-2003, 13:49
Dette har jeg også lagt merke til, at både du og andre har fått mindre "dramatiske" beskjeder enn meg :???:
Jeg følges opp ved Sentralsykehuset i Vestfold, og har hatt tre forskjellige leger:bonk: , noe jeg i utgangspunktet synes er slitsomt,- jeg har opplevd at de sier ganske mye forskjellig..
Den legen jeg har hatt de to siste kontrollene, som også oppdaget at livmorhalsen min hadde krympet, er den legen jeg har mest tillit til, han er flink og har mye av ansvaret for tvillinggravide. Men det er jo mulig han vil skremme meg litt ekstra, for å forvisse seg om at jeg lå i ro.. Han vet jo også at jeg har en treåring hjemme,- som ikke har den helt store forståelsen.. :uff: I går ringte han tilogmed, bare for å høre hvordan det gikk..:)
Jeg bor ca 20-30 min unna sykehuset, og han var veldig opptatt av at dersom jeg kjenner den minste forandring, måtte jeg komme på føden med en gang, for - om mulig - å stoppe en evnt fødsel. Dette er jo det eneste de kan gjøre på sykehus, og slik ståa er nå, er det jo ikke noe annet å gjøre enn å hvile bekkenet mest mulig.. Og det kan jeg jo like godt gjøre hjemme.
Jeg håper - og tror - han prøver å "skremme" meg litt, men uansett så er det jo tankevekkende at vi får så forskjellige beskjeder..

Lykke til videre med rugingen :klapp:

Aud og gutta :baby: :baby: 28+1

AuroraBorealis
31-01-2003, 14:49
Aud: Du blir sikkert passet ekstra godt på siden du har hatt så mye komplikasjoner som du har, både i dette svangerskapet og i tidligere, tror du ikke? Jeg var på kontroll i går, og livmorhalsen så legen ingen grunn til å måle enda, i og med at jeg hverken har hatt blødninger, slim, smerter eller veldig sterkt nedtrykk. Jeg ble veldig beroliget, men bor da heller ikke så langt fra sykehus. (Ca. 30 min) Så vi må jo bare stole på at vi er i de beste hender og ruge videre..? :sover:

Gunhild Marie
03-02-2003, 15:25
Aurora!

Jeg er omtrent like langt på vei som deg og har fått målt livmorhalsen 4 ganger allerede, selv om jeg har vært frisk hele svangerskapet......
Tenkte bare at jeg skulle nevne det- det er liksom bedre at legene er føre var enn etter snar, synest nå jeg....
Blir godt fulgt opp på Haugesund fylkessjukehus av en fast lege som er ekspert på tvilligsvangeskap og -fødsler.

Lykke til....

Klemz,