PDA

Vis full versjon : Kjerringeråd vedr. renselsen

Dana
31-01-2003, 12:17
Så denne på mars-siden og fik lyst å vidersprede disse kyndige ord.

Dana

Tenkte at jeg skulle gi dere et tips!!

Prøvde dette sist gang etter fødselen...

Jeg klagde over at det tok evigheter før jeg ble ferdig med renselsen, og at det ikke akk. luktet så godt, til min mormor.
Hun sa at jeg skulle koke opp vann og helle det i ei rein 10l bøtte, ha i "god gammeldags grønnsåpe", slik som en må piske ut i vannet, ikke flytende, kle av meg nedentil, ha på meg en badekåpe, sette meg over bøtta, slik at det dampet opp i underlivet. Jeg satt vel der ca 10-15 minutter tenker jeg. Dette gjorde jeg et par ganger for dagen i to-tre dager, og tro det eller ei, jeg ble ferdig med renselsen på no-time etter det!! Jeg har tenkt at jeg gjøre det denne gangen også, det skader jo ikke!!!Grønnsåpe er jo så bra til så mangt...på sykehuset sier de jo at hvis vi får betennelse i stingene at en skal skylle med grønnsåpevann??!! Jeg har iallefall tenkt å gjøre dette denne gangen også!!

Tenkte det kanskje var flere som kunne ha nytte av dette...

Sist redigert av Tinkerbell den 30-01-2003 klokka 10:21
:klapp:

Cassy
31-01-2003, 14:07
På apoteket får man kjøpt "medisinsk grønnsåpe". Bruker man den er man sikker på at man ikke får tilsetningsstoffer som ikke er bra. Man kan godt sette seg i grønnsåpebadet. Det som er viktig å huske på er at man skyller GODT med masse vann etterpå. Grønnsåpe kan virke uttørkende på huden - og i verste fall etsende hvis man blander det for sterkt og ikke skyller etterpå. Man bør ikke sitte mer enn 10-15 minutter. Ellers er grønnsåpevann helt supert å bruke på å rense opp i alle typer betennelser - f.eks betennelse i neglerøtter, inngrodde tånegler osv. Bare husk å skylle med rennende vann etterpå.