PDA

Vis full versjon : Vondt, vondt, vondt!

silkepels
07-10-2006, 12:40
Har kopiert de to siste innleggene i dagboka mi, for å se om det er noen som har vært borti det samme:

Idag har jeg hatt veldig vondt i magen. Området strekker seg fra navelen og 15 cm omkrets rundt der. Altså sånn ca midt på magen. Babyen har også beveget seg svært lite de siste dager. Måtte hente frem Babywatcheren idag, og hjertet slo med ca 130 slag. Typisk soverytme altså.

Det har vært slik at det har vært vondt å stå oppreist, og ligge med strake ben, samt trekke pusten inn. Ergo har jeg ikke vært på jobb idag. Har ikke tatt noen smertestillende. Har prøvd å sove litt, og har fått sovet mange timer heldigvis.

Nå har det gitt seg littegrann, men jeg kjenner det fremdeles når jeg puster dypt inn og ned i magen.

Hva kan dette være for noe da??

Sist jeg var hos legen, hadde jeg noe tilsvarende. Dette fortalte jeg til legen, og da han skulle finne størrelsen på livmora, gjorde det litt vondt da han drev og trykket på magen. Han sa ikke noe konkret om hva det kunne være. Det virket mest som om dette var relativt normalt.

Jeg er så redd for å være overhysterisk, og når legen ikke reagerer, er det høyst sannsynlig ikke noe å bry seg om heller.

Nå skal jeg til legen på mandag, og da skal jeg si at jeg hadde vondt i magen stort sett i hele dag. Men siden hjertet til babyen slo, og hun beveger seg (om enn ganske lite) er nok alt i sin skjønneste orden. Får se hva han sier på mandag da....

Har hatt mye vondt i magen i natt også. Lå og grublet litt på dette, og kom på en mulig teori: Jeg er jo veldig hoven i bena, og huden på føttene/anklene sprenger veldig pga hevelsene. Igår merket jeg at jeg har begynt å bli hoven i hendene og ansiktet også. Kjenner det tydelig at det strammer i huden, når jeg knytter nevene. Og har fått furer på hver side av nesa, siden kinnene er blitt større. Kan det være at huden rundt magen er så stram at det rett og slett er huden det gjør vondt i? At jeg er litt hoven i tillegg til barnet også der? Må nevne denne teorien for legen på mandag. Har jo prøvd det meste for å få bort hevelsene, men ingenting hjelper. Så det er kanskje bare noe jeg må leve med. Men fytti så vondt det er mens jeg venter.....

Helene Harefrøken
07-10-2006, 12:47
Kan jo være som du sier sikkert, men er du bekymret kan du jo ringe legen/legevakt. Bedre det enn å gå rundt å engste seg :nikker:

Håper det går over :stakar:

kvartett
07-10-2006, 15:37
Hei

Du kan ha en muskelknute i livmora som utvider seg... det gjør vondt!!!!Hadde det med nr. 2, det ga seg heldigvis hos mg etter 2 -3 uker, men noen har det hele svangerskapet..... Du kan få sjekket det ved UL.

Kvartett

silkepels
07-10-2006, 19:15
hei kvartett, har tatt mange UL'er i løpet av svangerskapet, men ingen har sagt noe om noen muskelknute. er ikke dette noe de ville ha sett?

Tossi
07-10-2006, 21:23
Kan dessverre ikke gi deg noen råd/tips ang. magesmertene, annet enn at jeg synes du bør få sjekket det opp. Det jeg ville si var at dersom det har vært lite/ingen bevegelse den siste tida, holder det dessverre ikke å vite at hjertet slår - da må det sjekkes med UL for å kunne si noe sikkert om hvordan babyen har det.

kvartett
07-10-2006, 21:25
Hei

Skulle tro de hadde sett den....men er ikke sikkert heller. Hos meg så de den ikke før de lette etter den... eller rettere sagt årsaken til at det gjorde vondt i magen. Muskelknuter vokser og krymper litt som de selv vil... det har ihvertfall har mine gjort. Vet jeg har noen knuter, og en av dem ble vond under svangerskap nr. 2, og med nr.3 så de knuten på UL, men den ble aldri vond. Nå i svangerskap nr. 4 klarte de ikke en gang å finne den på ordinær UL. Jeg ville ihvertfall spurt, men årsaken til at du har vondt kan jo være noe helt annet enn msukelknuter. Tror man engster seg mer når man ikke vet hvorfor man har vondt enn hvis man vet årsaken. De klarer nok å finne det ut hvis du tar kontakt med føden.
Håper du finner ut av det snart. Lykke til !

Kvartett

silkepels
08-10-2006, 11:22
skal til legen imorra, skal nevne det for han da, så får vi se :)

takk for råd :)