Vis full versjon : Fødsel nr.2-Raskere??
Hadde en relativt lang fødsel sist (ca. 24 timer)
Er det noen sjangs for å korte ned tiden litt på nr.2 ?
Hva er statestikken for det?
Hvordan opplevde dere det?
Selv har jeg bare født en gang, og kan ikke svare deg.
Her (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=23057) har du en lignende diskusjon:)
nasse nøff
31-01-2003, 15:06
Fødsel nr.2 går som regel raskere. Men husk at det er veldig individuelt hvordan en fødsels forløp går. For min del kom min første ut 17 1/2 time etter første ve, mens nr. 2 kom ca. 9 1/2 time etter første ve. Grunnen er vel at nr.1 har brøytet vei?
LYKKE TIL! :D
Jeg fikk høre av "alle" at fødsel nr. 2 kom til å gå så mye raskere og greiere - og ble vel ganske frustrert da det viste seg at 2'ern heller ikke hadde dårlig tid nedover fødselskanalen.... Nå er jeg i hvert fall forberedt på nok en tidkrevende fødsel, og får heller være fornøyd hvis denne gir på litt mer! Men det stemmer nok at det går greiere med nr. 2 i de fleste tilfeller - jeg hører vel heller til unntakene?
By the way - har hørt akupunktur setter fart på sakene, kanskje det kunne vært noe?
Tidligere Bruker
31-01-2003, 19:16
Min fødsel nummer to, tok like lang tid, men trykke tiden var myen kortere. ;)
:mervink:
Min første fødsel tok 12 timer, den andre 4 timer. Men dette er individuelt, hva som er vanligst statistisk vet jeg ikke....
Snart 3barnsmamma
T-5
min føste varte i litt over en og en halv time så jeg synest at det var litt for fort, det er vondere da. pressriene varte i 18 min.
med andre mann tok det 4 timer, men den var mye lettere synes jeg, pressriene varte da i 10 min, så jeg tror det er individuelt hvordan det er fra gang til gang.
mamsen27
02-02-2003, 14:05
Med første,tok det 15 timer fra vannet gikk til fødselen var over.Men andre,tok det ca.12 timer.(veldig svake veer)
Men med nr 1,tok det 7 timer fra veene startet og med nr2 tok det 9 timer fra veene startet
Det kan variere.Og de fleste jeg kjenner hadde lenger fødsel med nr2.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.