PDA

Vis full versjon : Keisersnitt

Aud
31-01-2003, 14:44
Gutten min ble forløst ved akutt keisersnitt i '99, og denne gangen venter jeg tvillinger, og holder absolutt muligheten åpen for keisersnitt denne gangen også. Dersom det blir keisersnitt også denne gangen, har jeg forstått det slik at de vil åpne det samme såret, og få guttene ut der. Men så vidt jeg har forstått, kan de ikke åpne det samme såret en tredje gang,- da er sjansene dårlige for at det vil gro godt sammen igjen. Betyr det at de evnt snitter et annet sted tredje gang? Eller at jeg må føde vaginalt en evnt tredje gang? Og det betyr jo i tilfelle at jeg ikke burde bli gravid flere ganger, i tilfelle komplikasjoner.. Eller :???:

Aud og gutta :baby: :baby: 28+1

Tidligere Bruker
31-01-2003, 19:42
Ei venninne av meg har fått k-snitt 3 ganger, og da har de kuttet i samme såret alle tre gangene. De har i samme slengen operert bort litt arrvev.
men jeg har også hørt at de noen danger tar snittet loddrett den 3 gangen. I stedet for vannrett.

Dette varierer nok fra sykehus til sykehus, og fra lege til lege. :)

:mervink:

Bluelady
31-01-2003, 20:19
Jeg vet ikke noe om hva de gjør med et tredje snitt, men jeg vet at, i hvert fall enkelte steder, får du ikke lov til å føde på vanlig måte etter at du har tatt keisersnitt 2 ganger.

Tidligere Bruker
02-02-2003, 00:59
Det er riktig det at etter 3 k-snitt, er legene skeptisk til flere snitt, men jeg vet om ei som har fått 5 snitt. ;)
Så dette varierer også veldig.

:mervink:

caja
08-02-2003, 07:10
Da jeg tok keisersnitt i 96. ble jeg fortalt at de kunne åpne samme snittet 3 ganger. Neste gang da må de snitte ett annet sted.....