PDA

Vis full versjon : Vannaktig utflod ?

steinbukk77
31-01-2003, 15:16
Hei

Er det noen andre her som har vannaktig utflod/er dette normalt?

På mandag hadde jeg seigt slim/gele to ganger (kanskje som reaksjon på sex dagen før?), onsdag-torsdag begynte den vannaktige utfloden.

Er redd det skal være noe galt. Kan vel ikke akkurat ha mistet slimproppen (hvis den i det hele tatt er dannet enda) og begynt å lekke fostervann - er bare 9+1

Kan det være tegn på en kjønnsykdom eller MA?

Takknemlig for svar

Steinbukk77

hebaroe
31-01-2003, 16:51
har litt av de samme tingene her. Et par dager etter sex (noe det desverre ikke er så alt for mye av om dagen...), blir utfloden geleaktig og kan ha litt gulfarge. At den er vannaktig kommer kanskje av at mengden utflod som regel øker under en graviditet. Er ikke sikker på dette, men jeg har i alle fall mye mer utflod nå enn før, og av og til er den veldig "rennende".

Tidligere Bruker
31-01-2003, 19:19
Jeg vil tro det er pga økt utflod. Og det er helt vanlig. Noen får masse utflod og noen får ikke så masse. ;)

Men du kan jo nevne det for legen din eller jordmor når du skal på kontroll.

:mervink:

Diamanda
01-02-2003, 21:12
Har også slik utflod, og gynekologen min kunne fortelle at det er hormonellt og helt normalt. Han sammenlignet det med å svette, som man gjør mer av under svangerskapet pga. økt blodsirkulasjon i kroppen.
Det nok ikke noe farlig, men er du urolig kan du jo spørre om en ultralyd for å sjekke om du har nok fostervann.

steinbukk77
03-02-2003, 10:34
Tusen takk for svar jenter :)

Jeg har ikke hatt vannaktig utflod nå i helgen, så det er vel skiftende som alt annet i kroppen. Det virker dessuten som det kan være helt vanlig utifra svarene deres.

Skal til UL og 1.svangerskapskontroll mandag og tirsdag i neste uke - kan jo spørre da, men regner med at alt er helt fint. :)

Klem

juliet
04-02-2003, 10:30
jeg har vannaktig utflod innimellom! tynt og gjennomsiktig som vann, og andre ganger mye hvit utflod. jeg skal til legen til torsdag og kommer til å spørre om dette. jeg har vært redd for at det ikke er bra med det vannet, men det er nok helt normalt - like normalt som å bekymre seg over det!

juliet 10+2