Vis full versjon : Hjelp jeg blør
Hei jeg er snart 17 uker på vei og hadde nettop en hyrdestund med mannen. Når ejg går på do ser jeg at jeg blør og det ganske mye også, nå er det jo også blandet med andre vesker også. Blodet er lyserødt og tynt. Jeg har tidligere vært operert for lettblødlig livmorhals, men har ikke hatt en eneste blødning hittil. HVa skal jeg gjøre?
Skal jeg ringe legevakt? Dra ned pålegevakta? Dra på sykehuset? Eller skal jeg vente litt og se det ann?
Please hjelp meg raskt
Tidl. bruker
11-10-2006, 18:25
Jeg synes du skal enten kontakte sykehuset for å høre hva de sier..
For når det er såpass mye som du sier så bør du kontakte dem.
Bare si det som det er så vil du nok få hjelp..få det sjekket ut og be gjerne om en UL så slipper du å uroe deg..
Og en runde i sengen skal ikke ha noe å si,,det er trygt å ha sex i svangerskapet.
lykke til!
*babysyk
11-10-2006, 18:30
Etter en "hyrdestund" med mannen er det ganske vanlig at noen blør, men det er sikkert best å kontakte lege/ føden uansett. Det skal jo som Karianne_80 sier være trygt å ha sex i xvangerskapet, men det er jo greit å få det sjekket så du ikke blir redd for en liten hyrdestund senere ;) Lykke til :)
Etter sex er det jo veldig vanlig at man kan blø litt pga følsomme slimhinner. Det er sikkert ikke noe i veien med hverken deg eller barnet ditt!
Men jeg vet at det er vanskelig å roe seg ned når man først har blitt redd. Hvis du fremedeles er veldig enstelig, så kan du jo prøve å kontakte legevakten eller legen din i morgen. Ellers så kan du følge med og se om det kommer mer friskt blod senere. Dersom det bare kommer brun utflod, så er det ingen vedvarende blødning iallfall.
Jeg vet at du sikkert har hørt dette tusen ganger før, men det er mange som opplever blødninger i svangerskapet uten at det er noe farlig. Og når du har kommet så lang på vei, så er det også mye mindre sannsynlig for at det skal skje noe skummelt på den måten.
Hei takk for svar. Jeg gjorde det enkelt jeg og ringte føden. Legen der ville ha meg inn til en undersøkelse med en gang. Vi dro bort der og etter en times venting kom legen og vi ble tatt inn til ul og undersøkelse. Begge undesøkelsene viser at alt er i orden med den lille. Det var ingen tegn til at blødningen kom fra noe annet enn livmortappen, men har fått forbud mot sex og hard trening. Det kunne vært værre.....
Legger inn en ul rapport etter hvert med bilde hvis jeg klarer det:jippi:
Tidl. bruker
12-10-2006, 06:01
Så flott at alt stod bra til med den lille da..
Da er det bare å ta det med ro og følge legens råd selvom det kan bli vanskelig! Det er jo heldigvis ikke så lenge igjen!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.