Vis full versjon : Kynnere NÅ? Normalt?
Polyanna
13-10-2006, 20:51
Den siste uke har jeg hatt en fornemmelse som absolutt har minnet om kynnerne fra forrige svangerskap. Men magen er jo ikke så stor enda, så det har ikke vært så lett å plassere. Men nå har magen gjort et rykk og det er bare å konstatere: Mindre enn 16 uker på vei har jeg altså KYNNERE! Hallo! Når jeg blir sliten og beveger meg så knyter hele magen seg, og det er så slitsomt.
Bevaremegvel. Et halvt år igjen. Har andre opplevd kynnere så tidlig??
LilleBulle
14-10-2006, 05:51
Jeg ville bare fortelle deg om ei venninde av meg som hadde kynnere under hele svangerskapet. På slutten var de ganske så kraftige - så det ble en del turer til sykehuset fordi de trodde at fødselen kanskje var i gang, men så var det bare kynnere.
:dåne:
så om det er noe normalt, det veit jeg ikke - men det er mulig hvertfall :jupp:
En venninne av meg hadde godt merkbare kynnere fra uke 13 da hun var andregangs gravid. Hun fødte normalt til termin.
Jeg merket kynnere allerede i uke 8 denne gangen jeg.... :stønn: Sist fikk jeg det i uke 12 og det er jo kjempetidlig til å være førstegangs.
Er sykemeldt 100% pga kynnerne og jeg kan ikke gjøre mye før de kommer. Det er forferdelig slitsomt!! Eneste som hjelper er å ta det med ro og så kan du prøve magnesiumstabletter.
Jeg merket kynnere enda tidligere enn dette, tror jeg - selv om jeg er førstegangsfødende og det visstnok da ofte kommer seinere. Men det er ikke så plagsomt for meg, da, helt smertefritt.
Dolliemor
14-10-2006, 12:37
Jeg har merket kynnere fra uke 10 i 2 og 3 svangerskap. Det kom veldig tidlig i første svangerskap også, men da visste jeg ikke hva det var.
Tidl. bruker
15-10-2006, 14:10
Jeg begynte også å få det fra ca uke 15-16 denne gangen. Særlig om morgenen, da kjenner jeg at livmoren er som en hard ball. Jeg ble litt bekymret, for forrige gang kjente jeg i alle fall ikke noe før i uke 22-24, men det var flere i barselklubben min som hadde det tilsvarende (mars 07), så da ble jeg beroliget.
Så godt å høre at andre også har kynnere så tidlig:jupp:
Hadde masse kynnere i de forrige svangerskapene mine, men ikke så tidlig som nå.
Jeg begynte med kynnere i uke 8 denne gangen. Hadde kynnere tidlig sist også, men ikke SÅ tidlig. Denne gangen er de dessuten mye hardere og mer ubehagelig enn de var første gangen. Visstnok helt normalt for flergangsfødende. :)
Polyanna
15-10-2006, 20:59
Godt å høre at det er "normalt". :)
Selv om jeg jo håper det slipper litt. De er ikke vonde, men jeg syns det blir skrekkelig slitsomt når det blir mye. Som å ta 300 ufrivillige sit-ups om dagen...
Jeg fødte noen dager etter termin sist, som første gang, tross masse kynnere, så jeg er ikke redd for noen prematur fødsel. :) Men jeg tror kynnerne hadde forberedt livmoren godt, for jeg fødte lett som en katt. :) Det er jo en trøst.
Jeg vil helt klart svare JA det er HELT normalt. Jeg måtte slutte helt å trene da jeg bare var 3 mnd på vei med førstemann. Jeg hadde for mye kynnere og syntes det ble for slitsomt å få kynnere hele tiden. Jeg tok dette opp med JM og hun sa at det er noen som har det slik, og så lenge kynnerne ikke er direkte vonde så er det ingen grunn til bekymring.
Tussi jenta
21-10-2006, 22:01
Med datteren min fikk jeg kynnere fra uke 16-18, de ble bare kraftigere og vondere jo lenger jeg kom. Trodde jeg skulle føde mange ganger før jeg føda.
Nå starta jeg med kynnere i uke 13, de gjør ikke vondt ennå nå da, håper det blir en stund igjen til de gjør veldig vondt.
Sist svangerskap ble jeg tvangssykemeldt og fikk ikke lov til og gjøre noe fysisk aktivitet.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.