PDA

Vis full versjon : Fett eller vann?

pusekatt
16-10-2006, 21:56
Finnes det noen måte å finne ut om det man har lagt på seg er fett eller vann? Spiser normal mat, og kanskje noko attåt en gang iblant, trener kondisjon hver dag, men legger på meg som bare det...
Hittil har jeg lagt på meg 16 kilo og er i uke 34.

tippen
16-10-2006, 23:03
Heisan
Da er vi i samme båt både når det gjelder antall kilo og uker ( nesten i alle fall) på vei :jupp: .
Jeg tror mye av det er vann, men er stygt redd for at det er mye fett også for min del i alle fall :stønn: .
Har prøvd å trene litt hver dag, men syns matlysten har gått mye opp. Vet ikke om noen metode for å finne ut om hvor mange kilo som er vann og fett desverre. Kanskje noen andre vet? Håper for all del at ikke alle kiloene er fett!!!! Da dåner jeg :dåne:

elinpelin
16-10-2006, 23:11
Syntes ikke dere skal bekymre dere for mye. Høres ut som mitt første svangerskap var endel usunnere enn deres (lite trening, endel godteri), og jeg gikk ned alt jeg hadde lagt på meg under graviditeten mens jeg ammet.

silkepels
16-10-2006, 23:15
:sniker: og da gjelder det bare å håpe på at ammingen går som en drøm, ellers ligger jeg tynt an....

pusekatt
17-10-2006, 16:34
Tusen takk for svar! Digg å høre at man ikke er helt alene med sin fåfengelighet:vekt_nei:.
Og jeg vet hva du mener med at man er sulten hele tiden!!!!!

bubba
27-10-2006, 13:46
Forhåpentligvis mye vann :jupp: Alle legger jo på seg forskjellig og det er jo ikke sikkert du blir å legge på deg så mye mer nå mot slutten av svangerskapet. Når den nye verdensborgeren kommer vil du helt sikkert tenke at det var verdt det uansett :)

Jeg la på meg 30 kg ved forrige svangerskap, det var desverre ikke bare vann. Sliter enda med kiloene. Så denne gangen skal jeg prøve å ikke legge på meg like mye :kryss:. Har ikke like mye lyst på feit mat og godteri denne gangen, så det ser MYE bedre ut.

Lykke til da.

lollol77
27-10-2006, 14:19
Gikk opp 25 kg forrige svangerskap, 10 kg før uke 18! Innbilte meg at jeg hadde en del vann i kroppen, men fikk alltid 0-1 i ødem på kontroll hos jordmor og lege. Det meste var nok fett... En del av de kiloene var faktisk greie og ha når jeg ammet. Hadde gått ned 20 kilo 6 uker etter fødsel og det var helt greit at det stabiliserte seg der med ca. 5 ekstra kilo. Kunne sikkert gått ned resten pluss litt til om jeg hadde begynt å trene og spise sunt samtidig:rødme: . I stedet ble jeg gravid igjen og er nå 30 uker og har så langt lagt på meg 12 kg.

De som legger på seg mye mot slutten av svangerskapet (etter uke 36), kan nok regne med at det er mye vann!

happy:)
08-11-2006, 18:48
Om det er fett eller vann, merker jeg selv på at vekta på morran og vekta på kvelden er helt forskjellig(er sef fordi jeg har spist i løpet av dagen oxo). Jeg tisser kanskje 2-3 ganger som en foss i løpet av natta og fra rundt uke 20 skilte det ca 2-3kg fra morra til kveld. Men man merker det jo på ødem og måten man evnt.legger på seg. Om man feks. blir stor i alle ledd osv, kan jo tyde på en del vann.... men vi skal jo legge på oss en del da...