PDA

Vis full versjon : Dyne eller pose?

Flode
29-08-2002, 20:21
Hadde det vært vår/sommer så hadde det kanskje vært enklere, men november....

Hva bør vi kjøpe til å ha i vogna? Dyne eller pose?

Har tenkt at voksipose sikkert er lurt, men er ikke helt overbevist.
Noen som har gjort et valg eller har erfaring? Kanskje vi må ha begge deler? Blir "tussete" av dette her jeg... :gal: ;)

Alle erfaringer og tanker mottas med STOR takk :)

- snipp

Amasone
29-08-2002, 22:24
Jeg skal ha begge deler, da jeg ikke trenger pose for en tur ut i bilen med babyen, men trenger pose hvis babyen skal sove ute, eller at vi skal ut og gå tur...... Saueskinnspose har jeg også, hvis det blir ekstra kaldt. Både sauesk. posen og voksiposen er lånt..... Voksipose er ganske dyrt har jeg hørt.......

MøreMia
30-08-2002, 00:52
Vi skal også ha begge deler. Mye av samme grunner som Amasone.

Har ingen erfaring med skinnpose. Har kjøpt voksipose ny og den kostet 1798,- Du får brukt voksiposen også til neste vinter når barnet sitter i sportsvogn. Brukte faktisk voksiposen når poden satt i trilla også jeg på kalde dager (altså tre sesonger).

En investering vel verdt! ;)

Tidl. bruker
30-08-2002, 00:53
.....

MayaM
30-08-2002, 01:17
Vi få ny voksipose av pappaen min. Kommer til å bruke denne når vi skal ut. Ellers så har vi jo dyne i senga, så det er jo bare å bruke den hvis vi vil.

Jeg kan anbefale voksiposen på det varmeste. Som nevnt over, den er dyr. Men verdt pengene!

I min jobb i bhg ser jeg hvor god denne posen er, da de minste sover ute omtrent hele vinteren i denne posen.

Og denne posen kan en jo legge ut som teppe, bruke som dyne osv. Og den vokser jo med barnet.

Men det er den med ulldyne som er best.

Lillian
30-08-2002, 14:22
Vi kommer også til å kjøpe voksipose. Vi har en skinnpose til storesøster, men hun er født i mai så hun var litt større i "posesesongen". Novembernurkene vil jo være nyfødte, og noen tipset meg om at man kan bruke voksiposen som yttertøy. Altså trenger vi ikke vekke de håpefulle for å kle av de når vi kommer inn, men bare kneppe opp og brette ut voksiposen. Dessuten er Jenny så lita enda at hun sikkert synes skinnposen er fin å sitte i til vinteren også. Skinnposen ser jo så herlig ut da. Skulle nesten ønske jeg hadde en selv.. i størrelse elefant! :D

http://home.online.no/~erikap/jenny/bilder/7_mnd_tur.jpg

Tilden
30-08-2002, 14:29
Hos oss ser det ut til at det blir skinnpose, av den enkle grunn at Voksiposene blir for store for tvillingvogna... Har fått tilbud om å kjøpe tvillingvoksi, men hvor lenge ligger de i ro i samme posen tro??? Ønsker meg uansett pose med bæreplate og seler, i og med at vi ikke har bærebag'er til vogna. Er fortsatt optimist og håper vi får tak i skinnpose med seler :)

Også ønsker jeg meg slik skinnpose i elefantstørrelse... Ser ut til at Jennytuppa storkoser seg i sin!!!

Dee og gutta, 29+0
:baby: :baby:

Anja22
30-08-2002, 14:49
Kjøp en voksi pose sier bare eg!! Kjempe go!!!
Vi brukte bare det til Vilde ( store søter på 9 mnd nå) Og kommer til og bruke det på neste mann også. Neste mann vil bli født i mars så eg vil bare bruke sommerdynen til han/hun i begynnelsen.( Eg har beggedeler sommer dyne og vinterdyne )
Vinterdyna er veldig varm så eg har mest brukt sommerdyna og vesle jenta var kjempe fornøyd med det.

Dee hvorfor ikke kjøpe to voksiposer med sommerdyne ( billigere, og mye mindre! ) Også kjøper du plater og sele til de to så har du både bag og pose til de begge to?

Hadde veldig lyst på skinnpose til henne men oppdaga veldig fort at det er mye mer praktisk med Voksien

Lillehammer
30-08-2002, 14:50
Fy søren, den så deilig ut den skinnposen du hadde ja Lillian...
Men vi skal klare oss med voksipose tror jeg (som vi får av mine foreldre).

Lillehammer :cool:

Tilden
30-08-2002, 15:49
Er de mye mindre enn vinterutgaven da? Og er den varm nok til to novemberbarn??

Dee og gutta, 29+0
:baby: :baby:

Anja22
31-08-2002, 00:22
Vil tro at kjøper du to vil de ligge godt pakka inn og blir det ekstra kjøligt så pakker du de bare godt inn som en stor pølse med et ekstra teppe.

Vilde likte ikke vinter dyna som eg hadde inni til og begynne med det ble rett og slett for varmt for henne.

Men hør med de på butikken og be om å få se hvordan det omtrent vil bli med to voksier med sommerdyne i den størrelse vogn du har.

Vil tro den lønner seg for deg og kjøpe det for de er kjempe gode og ha når du går over til trille noe som eg gjorde tidligt.

Men uansett så er det nok noen som vil si ikke gjør det sånn for de har andre erfaringer du finner nok det som passer best for deg.