PDA

Vis full versjon : Råd Til Revning (og Strekkmerker)

Iset
01-02-2003, 18:39
Hei alle sammen:)

Vi fikk nettopp inn noen nye Weleda produkter på helsekosten, tenkte på dere med en gang:) vil bare informere litt, til de som er interessert.

Weleda svangerskaps-serie: (skriver av en brosjyre her)

FØDSELSFORBEREDENDE OLJE
De fleste ønsker en fødsel uten risiko for at perineum (mellomkjøttet) revner. Det anbefales derfor å massere dette området sådet blir bløtt og smidig.
Weleda Fødselsforbededende olje er et naturlig pleieprodukt, spesielt utviklet til anvendelse før fødselen.
Mandelolje, hvetekimolje - som er rikt på vitamin E - øker elastisiteten i mellomkjøttsvevet. Massasje forbedrer blodsirkulasjonen, noe som øker smidigheten i området.
Blandingen av naturlige eteriske oljer er sammensatt spesielt til det ømfintlige perineum-området.
Oljen anvendes fra 34. svangerskapsuke.

Så har vi en til strekkmerker. jeg vet at det er mange på markedet, men Weleda er en helt utrolig serie, og et merke med skikkelig seriøs dokumentasjon bak seg:

SVANGERSKAPSPLEIE-OLJE
Denne oljen er et verdifullt naturlig pleieprodukt som beskytter huden mot uttørring og forebygger strekkmerker på mage, lår, hofter og bryst.
Vitenskapelige tester har også bevist en merkar bedring av "gamle" strekkmerker.
Inneholder de samme base-oljene som "Fødselsforberedende, som altså øker smidigheten og elastisiteten i bindevevet, og stimulerer hudens spenstighet. Oljen anvendes fra graviditetens begynnelse og til ca 3 måneder etter fødselen.

(husk at strekkmerker også kan være arvelig, og oljer og kremer virker ikke på alle. men å øke hudens elastisitet har jo naturligvis noe for seg, og virker absolutt på mange).

Det er også en babymassasje-olje i serien:

WELEDA BABY MAGEMASSASJEOLJE
Myk babymassasje. Hvis den lille er utilpass og urolig, er det ofte pga at magen er spent. Myk magemassasje med en god olje kan lindre og gi avspenning.
Den hjelper bla for fordøyelsesproblemer, luft i magen.

(det står en hel del mer, men det er ikke nødvendig å skrive ALT heller:gal2: ) :p

Håper dere alle fåret lykkelig problemfritt svangerskap, og jeg gleder meg sånn til å være med..... håper det klaffer denne måneden altså, ellers blir jeg galog havner på galehuset!

klemmer fra Iset:D

Tidligere Bruker
01-02-2003, 20:28
Takk for tipsene. :D

:mervink:

Linejenta
01-02-2003, 23:15
Hvorfor ikke begynne med dette før uke 34?

Syntes dette er ekstremt lenge til:o

Klem fra

Iset
02-02-2003, 19:56
hei:)

du kan nok begynne med det tidligere, jeg tror de mener at uke 34 er SENEST:) bare begynn før du, det er jo dessuten ikke alle som går gravide helt til uke 40;)

klem Iset

Sirkeline
02-02-2003, 22:52
Takk for gode råd, Iset....
Fint at du er litt aktiv her også, så vi får dra nytte av kunnskapene dine!!!

Håper alt står bra til!!!..........
og lykke til med ......ja du vet....!.......håper det klaffer for dere......
Krysser alt for at dere får det til....(du må ikke krysse alt du da..hehe)

Hilsen Sirkeline
18+0 (tenk at jeg har kommet så langt.....allerede....hm)

Iset
02-02-2003, 22:58
hei Sirkeline:)

hmm prøver å ikke være for aktiv her inne, da blir det mye kjekkere å komme inn hit når tiden er inne:)
joda jeg har iallefall fått FULL kontroll over eggløsnings-tidspunktene mine nå etter jeg har begynt på Dong Quai, så nå er iallefall DET problemet ute av verden:)

klem Iset

vjensen
03-02-2003, 15:45
Men jeg har hørt at det er større fare for sopp hvis man driver og smører seg der nede.
Spurte jordmor og hun bekreftet dette (og syntes forøvrig det var helt unødvendig).
Noen som vet noe mer?

(Har ellers blitt anbefalt Frei öl fra apoteket til dette formålet.)

Hva med vanlig mandelolje, har det noen effekt?

Iset
03-02-2003, 19:57
det er riktig, men det kommer an på HVA man smører seg med. hvorfor skulle i så fall Frei Øl være gunstig?
mandelolje er en av baseoljene i alle de seriene jeg oppga:)

klem Iset

Trude
03-02-2003, 20:22
Ei jeg kjenner smørte seg med olje fra helsekost foretning. Men det hadde ikke noe særlig virkning. Jeg tror ikke man skal ha for store forventninger.

Iset
03-02-2003, 21:49
nei for all del, det er ikke sikkert det virker på ALLE. jeg ville bare komme med et tips jeg...

DrBabe
04-02-2003, 20:28
Fine tips du kommer med her! Jeg har hele tiden tenkt at store mengder mandelolje måtte i hus i god tid før en evt fødsel. Mellomkjøttet skulle ikke få slippe før det var like elastisk som et kondom, tenkte jeg... (ok nok om det)

Kjempefint at det finnes sånne spesialprodukter som du beskriver her i hvert fall. Jeg skal i hvert fall kjøpe dem når tiden nærmer seg! Garantert!

Iset
04-02-2003, 23:13
hehe fin sammenligning:)
bare hyggerlig å hjelpe, dersom du lurer på noe må du bare sende meg en pm eller noe:)
lykke til videre i svangerskapet din heldiggris:)

klem Iset

DrBabe
04-02-2003, 23:27
Og du vil være fryktelig hjertelig velkommen når du kommer, Iset!!