Vis full versjon : Albyl E??
Hei!
Sist svangerskap fikk jeg morkakesvikt og mistet babyen i uke 19.:leppe:
Nå er jeg i uke 7 og legen vil at jeg skal ta Albyl E for å gjøre blodet mitt tynnere slik at blodgjennomstrømningen blir bedre. Dette mener han kan forhindre at lignende skal skje igjen.
Er det noen her inne som har opplevd lignende og tatt albyl e?
Er litt redd for å ta medikamenter, men jeg vil jo stole på legen...
Hva tror dere?:gruble:
rusketuska
19-10-2006, 13:27
Hei. Jeg gikk på AbylE når jeg hadde satt inn mine 2 gullegg. Det var for at blodet skulle bli tynnere og komme til embryoet. Så det er ikke farlig. Da jeg ringte å fortalte 2 uker etterpå at jeg var gravid Skulle jeg inn til porsgrunn innen en uke. Jeg kom inn dagen etter og får da beskjed at jeg nå må slutte med AbylE og ta blodfortynnende sprøyter i stedet. Så det må jeg ta hele svangerskapet fordi de tror at både jeg og eller fosteret (ene) kan få blodpropp. Jeg ha mista før både i uke 15 og uke 22. HÅPER DETTE HJALP DEG LITT:)
ÅÅ det var en trist histore du har bak deg med de du har mistet:stakar: ...
Da er det sikkert lurt at jeg gjør det også.... Men forstod det slik at det også går over i blodet til barnet? Men det gjør kanskje ikke noe?
MARIT 77
23-10-2006, 23:50
Jeg går på Albyl-E nå. Hadde svangerskapsforgiftning i forrige sv.skap. Har gått på det siden uke 13, er nå snart i uke 18. Sakl gå på det fram til uke 37. Har gått fint,og håper det holder sv.skapsfotggitninga borte
sannesol
24-10-2006, 01:22
Har gått på albyl-E 75mg siden uke 11 i svangerskapet. Sist svangerskap hadde jeg alvorlig svangerskapsforgiftning - en morkake som ikke utvikla seg - dårlig blodgjennomstrømming.
Gikk på tablettene til fulgåtte 36 uker. Alt har vært helt perfekt - blodgjennomstrømming i morkake, navlestreng og blodkar i livmorveggen. Babyen i magen vokser akkurat som han skal og får den næring han trenger. Har selv ikke merket noe av medisineringen. Ok, kanskje at blåkulene mine varte litt lenger. Dosene er så lave at det ikke utgjør store risikoen - den lille risikoen som måtte finnes veies opp av den hjelpen Alby-E kan gi.
Lykke til vider i svangerskapet :jupp:
Jeg gikk på Albyl E til jeg testet positivt. Nå tar jeg blodfortynnende sprøyter hver dag for bedre blodgjennomstrømming.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.