Vis full versjon : innkjøp til desemberbabyene
Lurte bare på hvor langt dere desember mammaer er kommet når det gjelder innkjøp til nurket:baby:
Det eneste jeg har kjøpt er "ammestol" slik at :baby: blir vant til gyngende rolige bevegelser... :sover:
:findag:
Har bare kjøpt to par sokker foreløpig. Vi har to barn fra før, så jeg regner med å finne det meste på loftet.
Men vi må nok investere i ny vogn, for den gamle ble gitt til naboungene i fjor sommer så de kunne lage ola-bil av hjulene:)
Vi har kjøpt "ny" vogn. Kjøpte den brukt og er veldig fornøyd med den. Og litt annet småtteri. Har fått noe og noe er arvet etter de store jeg har.
Skal kjøpe resten i oktober/november regner jeg med.
Vi kjøpte oss vogn da vi var på ferie i sommer, fordi den faktisk var mye billigere enn her hjemme. Vi hadde sett oss ut en Teutonia vogn som vi ønsket og de mest populære fargene og modellene kan være 2-3 mnd. levering på, så vi slo til da vi så den i sommer i riktig farge og modell + at den var 500 kr billigere enn i Bergen:-) Ellers har jeg bare kjøpt noe småtteri som bodyer osv. nå som det har vært på tilbud. Jeg kjøper litt her og der sånn at vi slipper å kjøpe alt på en gang. Resten av de store tingene som seng, vippestol, bilsete osv er vi så heldige å få låne. Jeg vil kose meg med å shoppe litt nå og da mens jeg ennå nyter det, enn å vente til slutt og pese i butikker når jeg er kjempestor og tung i rumpa:uff:
Hege V (ul termin 8 des./mens termin 2 des.)
Teddy :)
29-08-2002, 21:34
Vi har ikke kjøpt noenting enda. Har fått masse klær av familie og venner :D
Tenkte oss en tur til Sverige i oktober for å kjøpe vogn. Da får de visst inn høstkolleksjonen av nye vogner. Må nok benytte sjansen til å kjøpe vogn der, sparer visst en del kroner på det.
Ellers skal mine foreldre spandere stellbord på oss :D
Men jeg merker at jeg bare får mer og mer lyst til å kjøpe ting til lille Emilie i magen nå :)
Seng driver jeg og maler nå. Skal bruke den samme som jeg brukte, og det er jo kjempekoselig :)
Blir nok en tur på IKEA etterhvert også, kjenner jeg meg selv rett... :D
Klem Teddy 24+5
Termin 15. desember 2002
Tidligere bruker
29-08-2002, 22:11
Vi har arvet masse utstyr fra søstra mi. Stellebord er vel det eneste vi har kjøpt foreløpig. Mangler fremdeles en del ting da, som vogndyne, babyalarm, vippestol, stelleutstyr og noe klær.
Men de største tingene er på plass da:)
Amadala
Tidl. bruker
29-08-2002, 22:25
Vi har ikke kjøpt en eneste ting, og ikke kommer vi til å kjøpe så mye heller, regner jeg med. Har spart på det meste fra førstemann, og det er deilig at det ikke blir like dyrt den gangen her. Det eneste vi ikke har er bilsikring de første månedene, men det er jo ikke noe hastverk ennå. Gleder meg til å rydde frem fra boder og loft, og sette i stand barnerom nr.2! Men jeg kommer nok til å vente en stund enda før vi setter i gang.
Hilsen fra Tusse
Har ingen barn fra før og heller ingen å arve fra, så er i gården blir alt nytt. Synes det er kjempe gøy å shoppe jeg!! Selv om det blir UTROLIG dyrt da!!
Vi har til nå:
-Masse klær
*5 bodyer
*3 bukser
* 3 sparkedresser
* 5 par sokker
* 2 gensre
* 2 luer
* Dongrikjole ( med Lille Hopp!)
* Vinterdress (med ører.. Sååå søt!)
*2 nattdrakter
* Sparkebukse
* Mamma holder på å strikker en kjole og en dress..
-Vugge for å ha på stua m/ madrass, undermadrass og dyne
-Voksipose
-Ullundermadrass til seng
-Adidas-sko (gave fra venninder!:) )
-Lammeskin
-Baby-stol
-Håndkle med hette
-5 vaskekluter
-Helseteppe
Hm.. Da tror jeg ikke det var stort mere..
Neste helg åker vi til sverige for å shoppe de litt større tingene, som vogn, bilstol og stellekomode. Har vært på Ikea i dag og sett meg ut en seng..
:D
IzziCreo
30-08-2002, 00:04
Ikke så mye ennå, men om ikke lenge så blir det en hel masse tenker jeg ;) Eneste vi har kjøpt er klesskap på Ikea fordi det var på salg - et blått Mammut skap. Det som er kjedelig er at 2003 fargene i Mammut serien er forandret - så nå er plutselig kommoden giftgrønn isteden for knall rød... :( Så da må jeg nok ta malerkosten fatt...
Ellers så får vi en hel masse fra mine to søstre. Mamma og pappa har kjøpt endel kvalitets ting til dem når de fikk barn, og som er like fine nå :)
September blir nok brukt til innkjøp og ferdigstillelse av barnerommet. La inn en diskusjon på Generel tidligere idag om når man har tenkt å starte med innkjøp og greier. Må benytte meg av energien jeg nå har ;)
Klem Suzie Q 26+3
Vi har bestillt oss en vogn, men det kunne ta et par mnd. å få den:( Mamma har kjøpt seng til oss, og vi har fått arve en vugge:klapp:
Ellers så har vi fått mye babyklær av misunnelige venninder, disse har jeg bare pakket rett ned i en pose, og jeg gleder meg sånn til å ta de frem for å vaske, stryke og legge de sammen:wow:
Vi har en del igjen enda ja, men vi har jo litt tid igjen. Men det jeg vet er at jeg i alle fall ikke vil stresse med noe i siste liten, det er tross alt mye annet som skjer i desember også:gal:
Vi har det meste fra før siden dette er vår nr. 3. Men vi har anskaffet oss tvillingtrille - der de sitter etterhverandre :) Den er allerede i bruk av jentene :kidoki:
Ellers så prøver jeg å beherske meg på H&M, men det ikke alltid så lett :uff: Det er jo moro å kjøpe litt guttetøy da :D
Hvilken vogn har dere bestilt?
Bare nyskjerrig jeg...:p
Har kjøpt en liten dress bare....har alt mulig etter storebror så det blir nok ikke noe særlig shopping denne gangen. Skal brodere vognteppe da, kan ikke bruke storebror sitt, da tror jeg han vil bli sinna...
Kan nok hende vi handler litt på slutten, men det blir ikke før november.
Susse og lillebass 23+4 :baby:
Vi har handlet en del, kjempe gøy syntes jeg.
*Vogn(simo dypvogn)
*viksipose+bæreplate
*regntrekk
*laken
*nett til sikring i bilen
*lammeskinn
*stelleveske
*dyner (en stor og en liten)
*to par sokker
*bukse+genser
*kjøredress
*to bodyer
*strømpebukse
*lue, votter, tykke sokker
*helseteppe
Tror jeg fikk med det meste der.
24+4
Siden mor endelig har klart å sove lenge, så får far svare litt på meldinger.. :p
Her har vi kjøpt inn følgende:
Simo kombivogn m/stelleveske
et passe utvalg av body'er (str: 56/62)
Noen sokker
Et par hele sett (str:56)
Verdens søteste badedrakt (i tilfelle det blir ei jente)
Vippestol
+++
Sikkert er par ting jeg her glemt her, men det gjør vel ikke så mye...
Snart drar vi vel til sverige og handler bilsete (trenger jo ikke det på en stund,
men alt man er ferdig med slipper man å gjøre senere...:)
Takk for inspirasjonen! Kjempemorsomt å lese hva dere har kjøpt!:klapp:
Selv hadde jeg "bare" kjøpt ammestol, men kjenner at handlelysten steg flere hakk etter å lest innleggene:D
Planlegger tur til hovedstaden til høsten, da regner jeg med det skal handles til :baby:
... at det har blitt litt shopping, ja..!
Vanskelig å la være å snope litt til den lille, men det
begrenser seg heldigvis noe siden vi ikke vet kjønnet...
Snopet et par drakter på ferie i Italia i sommer, og skinnsandaler str. 2 år. Har samlet på babyklær i åresvis, og har derfor endel av disse gjemt bort.. endelig skal de snart pakkes frem , vaskes og strykes...mamma har startet å strikke, og har laget et kjempesøtt hente-sett i offwhite !! Har kjøpt vogn (merke "Troll"), en duo-vogn med masse tilbehør, vi kjøpte den i marineblått ( lite skittsomt og pent uansett kjønn.) Har også kjøpt stellebord/kommode på salg, var veldig fornøyd med den ! Og en vippestol har komt i hus.. Har "arvet" av en venninne BabyBjørn-sele, vognpute,dyne og senge sett, og bilsete når hun er ferdig med det selv. Skal spare litt til , og kjøpe babyseng på neste lønning. I tillegg skal vi pusse opp barnerommet , ikke noe fancy greier, men jeg gleder meg...! Jeg skal selvsagt være "konsulent" og bare se på...ha-ha.. Nei, det begynner å ta form her, og det er stort sett BABY :baby: alt dreier seg om...pappa'n også er veldig opptatt av det som skal skje om 3 mnd'er... (VI NÆRMER OSS JENTER ! )
Klem fra Lykke 26+4
Nellevis
01-09-2002, 23:08
Har shoppet litt, men skal nok ut igjen snart...
Kjøpte barnevogn forrige helg i Sverige - den står nå hos mamma og pappa for ikke å støve ned (vi pusser opp hjemme...).
Har kjøpt noen bodyer og annet småtteri, men det er fortsatt masse igjen!!!
Har funnet en seng jeg (vi...) vil ha, men leter fortsatt etter den perfekte vuggen/kurven...:uff: Er ganske kresen nemlig...
Skal sy krabbeteppe og det gleder jeg meg til (hvis jeg får det til - skal likesågodt ha sånt teppe i lappeteknikk...)
Driver fortsatt å lurer på om vi skal investere i voksipose eller skinnpose og hvordan vi skal sikre babyen i bilen.
Mye å tenke på - mye å handle, men det er bare kos alt sammen!!!:)
Vi har bestilt Teutonia duo vogn.
Jeg synes den er kjempe praktisk og fin...
Hei Abby?
Først må jeg spørre.....hvor har du fått tak i ammestol. Da jeg var au-pair for noen år siden passe jeg en gutt som var 2 mnd. da jeg kom og de hadde ammestol som vi pleide å sitte i og gi ham flaske, den var så god og behagelig, men har ikke funnet noe lignende her hjemme. Har så lyst på en sånn:)
Vi har handlet, fått og arvet en del allerede. Vi har syv tante og onkelbarn til sammen, så vi trenger ikke kjøpe så mye :D
Har arvet
- bilstol
- vippestol
- sikkerhetsnett til bil
- stellebord
- reiseseng
- sportsvogn
- trille
- babygym
- sprinkelseng med dyner og tilbehør
- babysitter
- dåpskjole som går i arv
Alt dette har vi fått av søstrene våre som har små barn, så det er relativt nytt alt sammen. Siden det er familie som har brukt det har jeg heller ingen problem med å bruke det.
Vi har kjøpt oss simo kombivogn og skal kjøpe voksipose, kjøkkenstol og babybjørn bæresele og kanskje en liten krybbe. Lurer også på å invistere i en "bleiekonteiner", de ser så kjekke ut. Tror også jeg vil ha en ammepute. Men det viktigste av alt er ny bil.....og det er så dyrt siden vi begge er studenter :(
Ellers har familie, venner og vi kjøpt masse klær allerede (vi vet at det blir gutt så det er ikke så vanskelig) bl.a en bitteliten liverpool fotballdress som snart-pappan ble veldig glad for :D
Lurer på om jeg stresser mye mer enn andre når det gjelder innkjøp, men jeg synes bare det er så gøy. Klarer ikke vente. Skal snart gjøre unna julegavene også jeg nå........hehe......:gal2:
Sorry at dette ble så langt
Den stolen jeg har kjøpt kalles "prisgunstig ammestol" og er vel engentlig en amerikansk glide gyngestol. Jeg har bestilt min stol fra simo katelogen 2002. Jeg bestilte både krakk og stol og betalte tilsammen 2098 kroner. Er godt fornøyd med kjøpet! :klapp:
Jeg sitter i den litt hver dag, tiden vil vise om dette har effekt på mitt barn når h*n er kommet til verden!:baby:
Vi får arve det meste, svigerinnen min var innom med et lass igår som jeg skal gå gjennom i helgen (gleder meg) Vogn får vi av svigers (de andre to barna hadde jo fått til sin førstefødte og de ville ikke gjøre forskjell). SÅ vi kommer til å kjøpe stellebord til vegg (lite bad), holder til saker og til som man trekker ned fra taket, babysete til bilen. Større sete får vi arve, samt seng, lekegrind, barnestol, reiseseng, vippestol, tripp-trapp stol. Noen ganger er det fint å være minstemann og arve, selv om det kanskje ikke var like populært i oppveksten! Har kjøpt et par sokker og garn til to ulldresser foreløpig, men skal til Sverige i slutten av september. Må bare få oversikt først over hva vi har og hva vi må kjøpe.
Koala 25+1
Vi har ikke kjøpt så mye ennå. Var i Sverige i helgen og kjøpte vogn. Den ligger i butikken fremdeles, og skal hente den neste torsdag. De hadde ikke så mange vogner igjen. Teutonia kommer med ny serie om et par uker, men den er blitt noe dyrere så vi kjøpte den "gamle" modellen til en litt lavere pris.
Ellers har vi fått barneseng og stellebord av en kompis som er forhandler for Stokke. Veldig snillt må jeg si, siden de produktene er relativt dyre.
Har ikke kjøpt noen klær ennå. Har ikke fått helt bekreftet om det blir gutt eller jente så vi avventer til neste UL
Klem Snehvit
Har kjøpt litt småting - nå etterhvert kan jeg kanskje shoppe uten å føle at det er alt for tidlig...?
Har kjøpt:
*5 bodyer og 3 pysjer (bestilte idag fra Ellos!)
*1 rosa sparkedress fra Benetton (ja, det blir en jente!)
*1 rosa drakt fra Benetton
*rosa bomullslue + sokker (fått i gave av snill onkel to be)
*babygym(også fått av onkel)
*rosa sengetøy
*smokker med harepuser på... bare SÅ søte!
*lammeskinn
*nusselig babyhåndkle
*Nikesokker
*Paddingtonbody
Tja.... det var vel alt? Jeg skal få låne en vugge til å ha i stuen av en venninne, og kurv som jeg brukte selv da jeg var liten til å ha på soverommet. Dyner og puter skal jeg få fra min søster sitt "lager" - hun har to gutter fra før. Vogn og bilsete er vel det neste som står på tapetet - samt oppussing av barnerom.
Gleder meg til å virkelig sette inn "shopping-giret" - jeg er god til det....
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.