PDA

Vis full versjon : Eksene hans sender SMS og spør...

Prippen?
01-02-2003, 22:35
...om han har blitt pappa snart....

Jeg liker det ikke så godt. Han har selv sagt at han ikke vil ha kontakt med noen av dem. Han er ikke venn med noen av dem heller. Så hvorfor maser de?

Det er en uke til termin, og nå får han SMS fra gamlekjærester stadig vekk!
Jeg er ikke sjalu, men hva om de forventer å få komme på besøk og se ungen f.eks??
Da setter jeg meg totalt på bakbeina. Dette er min unge også, og jeg trodde vi var blitt enige om at ekser er ekser.

Tydeligvis ikke. :(

Jeg vil ikke ha noe med hans ekser å gjøre.

Er jeg prippen?

Nei, får vel ta oss en prat i kveld tror jeg. :p

Unregistered
02-02-2003, 08:48
Hei!

Syntes det virker merkelig at eksene viser denne interessen for hvor vidt barnet er født ennå eller ikke. Hadde reagert negativt på det selv. Syntes nok du burde be mannen om å gjøre noe i forhold til dette, som du sier så er det jo faktisk hans og DITT barn det dreier seg om. Hvis du ikke rydder opp i dette nå så kan det kanskje hende du/dere får besøk eller gaver fra disse eksene senere, det kan vel bli noe anstrengt. Nei, sett inn en annonse i avisen når barnet har kommet og henvis disse fruntimmerne til å heller sjekke der hvis det er så viktig.

Tidligere Bruker
02-02-2003, 14:51
Det høres jo noe snodig ut da... Hadde nok begynt å lure litt jeg også..

Men si ifra du, at du ikke liker at de holder på sånn. ;)
Og det er jo noe frekt visst de kommer på besøk rett etter fødselen...

Så egentlig synes jeg ikke du er så prippen. ;)

:mervink:

LineM
02-02-2003, 23:29
Hadde reagert jeg og, i alle fall om da typen hdde fortalt meg at han ikek var interessert i å ha noe kontakt med eksene sine, men at han likevel hadde godtatt at de sendte meldinger til han og spurte, uten at han gav dem klar beskjed om at han ikke ønsket høre fra dem. Da hadde jeg blitt sur jeg. Og, siden de tydelig maser, så kan han ikke ha gitt dem klar beskjed om at han ikke ønsker kontakt heller...

Snakk med han og fortell han at du ønsker at dette skal ta slutt.

Anelska
03-02-2003, 03:23
Hmmm..... Kan ikke si jeg hadde reagert.... Både han og jeg har god kontakt med eksene våre ennå uten at det betyr noe!:)

Men; dersom han OVERHODET ikke ønsker å ha noen kontakt med dem, så er det jo litt mystefistisk, dah...

Maz
03-02-2003, 08:47
Hadde ikke bekymret meg. Min filosofi er at du i tilfelle et samlivsbrudd vil bli behandlet omtrent som andre ekser. Ikke at jeg planlegger dette, men i dagens verden er det ikke akkurat usansynlig. Jeg har alltid syntes det har vært betryggende med kontakt jeg. Ble faktisk betenkt over at mannen min ikke hadde kontakt med sine ekser og vi har snakket mye om dette. Jeg ser ingen trussel fra en eks på noen som helst måte.

Det eneste jeg ikke liker er når slik kontakt er hemmelig slik jeg en gang opplevde med en eks. Jeg droppet kontakten med ham når jeg fant ut at han løy til kjæresten sin om det. Jeg liker ikke å snike meg rundt å være en hemmelighet.

Fortiden har gjort oss til hvem vi er, og det finnes en mellomvei mellom å være bestevenner og ha litt kontakt.

Tidl. bruker
03-02-2003, 15:28
Hadde sett litt annerledes på det om det dreide seg om ei fra et tidligere ekteskap eller som han hadde hatt barn med. Da ville jeg sette det som naturlig å fortsatt holde kontakt. Men ellers: herregud om man fortsatt skulle hatt kontakt med alle kjærester man har hatt i livet! Man skal ikke være uvenner selvsagt, men fortid er nå fortid. Jeg hadde i allefall blitt betenkt over god kontakt med flere ekser. Nå kan det jo være de som maser på han, men om han ikke ønsker videre kontakt kan han vel si klart ifra.

Å ikke ville ha noe spesiell kontakt med sine eks-kjærester ser jeg heller på som et sunnhetstegn på at han lagt disse personene bak seg enn en grunn til å bli undre seg.:)

Berta28
04-02-2003, 02:23
får noen ganger tlf av eksen sin fra 9-10 år tilbake. Jeg synes ikke noe om det, fordi hun presterte engang å be ham om å være på utkikk etter en leilighet her i området. Da tenkte jeg som så at hva f*** skal hun opp her etter. Hun bor i et annet fylke. Jeg liker ikke at hun sender melding eller ringer i det hele tatt og det har jeg sagt til ham. For ikke så lenge siden ringte hun kl. 3 på natta, og vi skulle begge på jobb dagen etter. Det synes jeg rett og slett var uhørt, vi har tross alt bodd sammen i 8,5 år og det vet hun om!

Uff, dette ble ikke akkurat noe svar til deg da....men som du skjønner så hadde ikke jeg likt det nei.... Tror nok vi har synspunkter etter hva vi selv har opplevd i et forhold. Det beste er nok å prate om det og fortelle hvordan du føler det.

Lykke til og unnskyld min utblåsning ang. min sambis
:D :D

charlie
04-02-2003, 15:30
....er vel egentlig spørsmålet. Av og til kan det selvfølgelig være en eks som er "utfrika" og tror de kan bli sammen igjen, men det er vel sjelden. ofte er det den som får tlf/meldinger det står på... kanskje han egentlig syns det er hyggelig.. har han sagt at han ikke vil ha kontakt med dem til DEG eller til DEM? det er vel det siste som er mest effektivt.

jeg har en eks som er kompis, og jeg hadde nok kunnet sende ham en SMS hvis han skulle bli pappa. de andre eksene er det unaturlig å ha noen kontakt med utenom når vi treffes tilfeldig, da sier man selvfølgelig "hei, åssen går det".

enig i at det er størrre sjanse for at dette er ufarlig så lenge det ikke er noen hemmelighet, og du stoler på ham. det er egentlig der det hele ligger. og omvendt; kan man ikke stole på typen er det HAN som er problemet, og ikke eksen hans.

prippen syns jeg ikke du er.

meisje
12-02-2003, 14:05
Er det så farlig om eksene spør om han er blitt pappa ? Det er jo en stor begivenhet for han og han har vel latt det skinne igjennom til dem at han gleder seg til dere skal få barn :) Men jeg synes ikke de bør komme på barselsbesøk siden du ikke er helt komfortabel med tanken og la din samboer formidle dette videre. Og han behøver jo ikke svare på sms'ene deres - da tørker de jo ut av seg selv - kanskje en ide for samboen din ?