Vis full versjon : Til dere med bekenløsning..
Elisemoren
20-10-2006, 17:39
Jeg sto her på jobben og etter mange dager med vond korsrygg/halebensparti kjente jeg kroppen rope "Sett deg ned, unge dame! Dette tåler ikke ryggen din mer.."
Bekkenløsning har vært en gjenganger i hodet mitt de siste dagene.. Nå må jeg få svar.
Hva er typiske tegn til bekkenløsning?? Når begynner man å merke det?
Er det vanligere ved flergangssvangerskap en når man er førstegangs?
Håper noen kan svare ;) Har 3 og en halv time igjen på jobb og jeg har grusomt vondt i ryggen... Blæh.. Hvem tenkte på å begynne å ha butikker åpen til ni!?
Hei Elisemoren!
Hvordan går det med deg nå? Det kan godt hende du har begynnende bekkenløsning.
Vil bare si at det var sånn det begynte hos meg også. Var ille fra rundt uke 6 til rundt uke 10 (skyldes hormoner), og så kom det igjen rundt uke 30 (hormoner pluss tyngden av barnet). Nå er det riktig ille, men så er det bare 14 dager igjen. Får oppfølging hos fysioterapeut, og håper at det vil gjøre situasjonen bedre etter fødselen.
Er det lenge til neste gang du skal til lege? -Jeg ville tatt det opp med ham/henne i alle fall. Hvem vet - kanskje du skal tenke på å begynne å trene allerede nå? Og hva kan gjøres mtp arbeidsoppgaver?
Veldig lykke til!!
Elisemoren
23-10-2006, 16:31
Takk for svar!
Joda, det kommer og går, kjenner det mest på litt krevende dager fysisk sett, spsielt når jeg er på jobb og står rett opp og ned flere timer på rad.
Skal til legen den 2.november, så det er ikke lenge til. Skal ta det opp med henne da ;)
I dag kjenner jeg det mest i øvre delen av ryggen/nakken, men det er nok mest sannsynlig fordi jeg ligger vondt om natten. Tar lang tid å finne en god sovestilling for tiden :ups:
Jaja, blir forhåpentligvis bedre, tusen takk for svaret :glis:
Takk for svar!
Joda, det kommer og går, kjenner det mest på litt krevende dager fysisk sett, spsielt når jeg er på jobb og står rett opp og ned flere timer på rad.
Skal til legen den 2.november, så det er ikke lenge til. Skal ta det opp med henne da ;)
I dag kjenner jeg det mest i øvre delen av ryggen/nakken, men det er nok mest sannsynlig fordi jeg ligger vondt om natten. Tar lang tid å finne en god sovestilling for tiden :ups:
Jaja, blir forhåpentligvis bedre, tusen takk for svaret :glis:
Jeg syntes dette høres ut som lumbago. Jeg fikk det påvist etter å ha jobbet i skobutikken, hvor jeg måtte stå rett opp og ned i mange timer av gangen....
Elisemoren
28-10-2006, 12:43
Jeg syntes dette høres ut som lumbago. Jeg fikk det påvist etter å ha jobbet i skobutikken, hvor jeg måtte stå rett opp og ned i mange timer av gangen....
Hva er lumbago da? Kan du fortelle litt om dette?
Hva er lumbago da? Kan du fortelle litt om dette?
har jeg skjønt det riktig så er det egentlig navnet på plassen i ryggen der smerten sitter og kommer i fra. Ganske langt nede i korsryggen. Det gjør mest vondt når du står.
Elisemoren
29-10-2006, 00:33
Ok, takk, det var det min far sa og. Vi har mye ryggproblemer i familien. Jeg har påvist scoliose, men det er 9 år siden jeg tok røntgen sist. De har blant annet advart meg om at jeg er i faresonen for å utvikle skiveprolaps en dag.. Jeg håper nesten at det er bekkenløsning enn det :trist2: Skiveprolaps sitter lenge og er absolutt ikke noe godt, min far har hatt dette og. Var sykemeldt i flere måneder..
Jaja, antar alt jeg kan gjøre er å snakke med legen :jupp:
Takk for hjelp!
Ok, takk, det var det min far sa og. Vi har mye ryggproblemer i familien. Jeg har påvist scoliose, men det er 9 år siden jeg tok røntgen sist. De har blant annet advart meg om at jeg er i faresonen for å utvikle skiveprolaps en dag.. Jeg håper nesten at det er bekkenløsning enn det :trist2: Skiveprolaps sitter lenge og er absolutt ikke noe godt, min far har hatt dette og. Var sykemeldt i flere måneder..
Jaja, antar alt jeg kan gjøre er å snakke med legen :jupp:
Takk for hjelp!
uff, det hørtes ikke godt ut nei. men det beste er nok å høre med legen din ja. Mens jeg derimot har nok fått bekkenløsning desverre... skal til legen min nå på tirsdag, så da kan jeg iallefall ikke begynne å jobbe igjen. Hadde planer om å begynne på så vidt nå på mandag. Men det går ikke siden jeg jobber med renhold.
Elisemoren
29-10-2006, 17:19
uff, det hørtes ikke godt ut nei. men det beste er nok å høre med legen din ja. Mens jeg derimot har nok fått bekkenløsning desverre... skal til legen min nå på tirsdag, så da kan jeg iallefall ikke begynne å jobbe igjen. Hadde planer om å begynne på så vidt nå på mandag. Men det går ikke siden jeg jobber med renhold.
Huff da.. Lykke til!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.