PDA

Vis full versjon : Halsbrann...

cleo
29-08-2002, 21:20
Æsj.... I natt var jeg våken nesten hele natta med halsbrann.... Har ikke hatt det noe særlig før, men det var så ille at det ikke var mulig å sove. Kjenner at det er noe der enda..... Er det noe som har noen gode råd?????

:spy:

Paula
29-08-2002, 21:57
Æsj, halsbrann er pyton, altså!:gal:

Tror det kan være lurt å drikke melk, og ikke sove for flatt.

Ikke spis/drikk ting som kan gi halsbrann. Jeg spiste rømmegrøt her om dagen. Fytti rakkern:(
Det var ikke lurt.

Tror ikke der er lurt å spise så magen blir stappfull heller.

Håper du blir bedre.

:)

sunniva
29-08-2002, 23:33
Hørte at pærer skal hjelpe mot halsbrann. Ellers er det jo melk. På apoteket har de forskjellig som skal hjelpe også. Tror det var noe som heter Gaviscoine (her er jeg usikker på navnet...). Jeg prøvde det i forrige svangerskap for 4 år siden og syntes det smakte grusomt.

Sunniva 33+5

Simba
30-08-2002, 01:15
Anbefaler LINK tyggetabeletter. Fåes på apoteket.
Jeg har halsbrann hver eneste kveld. Kan omtrent ikke spise noenting før jeg får det.

LINK hjelper umiddelbart, og kan brukes av gravide.
(syrenøytraliserende)
:findag:

MayaM
30-08-2002, 01:24
Eller så har du Aruflax tyggetabeletter. De hjelper meg. Nå er jeg så heldig å ikke ha halsbrann enda, men sure oppstøt. Ikke noe godt det heller.

Drikker ellers mye melk, og ikke spis sent på kvelden!

Karius
30-08-2002, 10:52
En annen ting som hjelper mot halsbrann, er øl... (alkoholfritt selvfølgelig) Selv så synes jeg jo at Clausthaler er godt, så da er det jo bare å ta seg en "øl" :lol: når halsbrannen starter...

Ellers så har du Novaluzid som du får kjøpt på Apoteket. Det er tyggetabl. Med mintsmak. De FUNKER.

:findag:

Stinemor
30-08-2002, 13:35
Jeg har forsøkt flere typer preparater, og synes LINK tyggetabletter er de som hjelper best.

Og prøv å ikke ligge helt flatt med hodet om natten, men gjerne litt hevet. Ellers skal melk være bra, og jeg har også fått tips om å spise rå potet... men har droppet det da det hørtes så fælt ut!!:p

Stinemor (33+0)