PDA

Vis full versjon : Noen andre svangre med en god spøk?

Camomilla
29-08-2002, 22:38
Hei alle sammen :)

Jeg har fått den "tvilsomme" gleden av å bli tildelt termin 01.04.03 - og lurer på om det er fler her som har en liten aprilsnarr i magen ;)

Videre skal jeg til UL den 11. september... jeg har nå fått alle de morsomme datoene... hehe.

Ellers en liten presentasjon av meg:

Jeg er 30, gift og bor i Asker i Akershus. Jeg har en datter på 2, og er ca 9+3 på vei med neste. Gleder meg veldig, men er også spent på hvordan vår lille familie blir med ett medlem til. Jeg jobber, men er for tiden sykemeldt pga småblødninger. Heldigvis er alt bra med småtten i magen - har vært til to fine ultralyder med hjerteaktivitet og bevegelse :)

Jeg er nytt medlem - fikk høre om snartmamma av dagmammaen til datteren min som er ivrig på oktoberklubben. Håper også på å utveksle erfaringer med andre i samme "båt" og gleder meg til å bli kjent med fler med kul på midten.

Klem fra Camomilla

Gaupa
29-08-2002, 23:37
Hei Camomilla :mervink:

Gratulerer med nytt frø i magen, og velkommen hit til aprilklubben :)

Selv har jeg en sønn på snart 1, og har termin 15 april. Vi har en stor hund i tillegg, så jeg lurer også på hvordan vår familie skal bli med nok et medlem :gal:

Hampus
30-08-2002, 00:02
:vink:

Heisann og velkommen hit, Camomilla!

Og gratulerer så masse med spiren i magen! :klapp:

Jeg venter også nr. 2 og lurer også på hvordan det blir med et nytt familiemedlem! :D

Lykke til videre!

:findag:

6+5

vjensen
30-08-2002, 00:53
Jepp, har også foreløbig termin 1. april. Kan bli slitsomt for småtten å høre den resten av livet? Har lange sykluser, så jeg regner med at den kommer senere. Første er det jo også. Men jeg er bare 9+2, hvordan kan vi ha samme termin?

Jeg er 29 og bor i Oslo, forresten. Gift siden i fjor høst.

Gratulerer med spiren og lykke til videre Camomilla!

Camomilla
30-08-2002, 00:58
Jeg ANER ikke hvorfor jeg er en dag lenger på vei enn deg, men har samme termin... Tror det er litt forskjeller i de forskjellige tabellene, så jeg tror det kommer an på om man har brukt f.eks. terminkalkulatoren på BIM, en tabell fra en bok (slik fant jeg den) eller fått den av legen (de bruker tabell så vidt jeg vet). Jeg bytter uke på mandager og var således 9+0 på mandag - da er jeg vel 9+3 idag???

Regner uansett med en opp-/nedjustering etter UL i uke 18 - så vi får se da ;)

Klem fra

vjensen
31-08-2002, 00:23
Jepp, fikk terminer spredd over hele første halvdel av april med de forskjellige kalkulatorene, og med forskjellig sykluslengde. Bytter uke på tirsdager (9+2 i dag, forresten:klapp:)

1. april fikk jeg av legen min.
Mannen min har forresten bursdag 3. april, dette kan bli interessant!

Camomilla
31-08-2002, 18:05
Okei, vi har termin på samme dag og mennene våre har bursdag på samme dag - dette er spooky ;)

Hvor gammel er du, og når har DU bursdag?

Jeg er 31.07 og født i -72, altså ble jeg 30 i år.

Klem fra Camomilla

vjensen
15-09-2002, 14:08
Neineinei, vi skulle gitt oss mens leken var god, skjønner jeg, det var menn og fostre som hadde mest til felles. Er født 17.02.73, så det er jo ikke såååå langt unna, da. Vi er 30 når vi blir mødre begge to.

Beklager at det tok sin tid å svare, men jeg har nemlig vært på ferie siden sist. Superdigg. Skal til legen tirsdag, så da får jeg vel sjekket om småtten tok noen skade av turen. Prøvde å være superforsiktig med alt.

Hei så lenge!

Camomilla
16-09-2002, 13:45
hmf - superforsiktig, ja - hadde det nå enda vært så lett!!! Jeg sluttet å røyke, drikker selvsagt ikke (annet enn vann, juice, te og melk) og oppfører meg stort sett slik gravide bør - hysterisk og uberegnelig ;)

Men tror du det er nok??? Neida... Nå må man passe på alle mulig andre også! Var på grillfest i helgen hos min svigerinne. Kjempekoselig. Vi brant bål på utepeisen når sola gikk, det var ordentlig stemningsfullt. So far so good.

Så - laaaangt utpå kvelden sier svigerinnen min at "nei, nå får vi vel brenne noe annet enn restene etter verandaen, så vi ikke forgifter hele nabolaget!" Hm??? Da har de altså brent trykkimpregnerte materialer hele kvelden - og jeg har sittet godt inntil for å varme meg i en guffen septemberluft - uff og uff!!!

Trykkimpregnerte materialer er så giftige at det er FORBUDT å brenne dem - selv ute! Aiaiai - hvis det blir noe av denne reka her skal jeg være superfornøyd - og det er IKKE takket være tykkskallede svigerinner.... *grumpf*.

Og jeg som var så fornøyd med at jeg endelig var 12+0 og kunne fortelle det til folk og sånn, nå har jeg jammen fått noe nytt å tenke på!

Nei, nok klagesang fra meg - hvordan var ferien - et varmt sted eller storbyferie?

Camomilla (forgiftet, men like blid)

vjensen
16-09-2002, 14:05
Nei, dæven, så korttenkt, da! Tror de tåler en støyt, jeg disse små, men det er klart man engster seg.

Egentlig er jo jeg storbyjenta, ja, men denne gang ble det gresk øyhopping. Dro til de vanlige øyene med masse å se på (meg og en øde strand er ingen bra kombi). Bare superkos, men uten gresk salat, EN strandbar hadde alkoholfritt øl og selvfølgelig umulig å huske på alle regler, er feta og youghurt pasteurisert? Kan det ha kommet jord på noe annet av maten? Ôi, isbiter i fruktjuicen/iskaffen. Er dette gjennomstekt tro? Følte meg ganske paranoid (ikke så vant til å ta slike hensyn) men ble i hvert fall ikke syk. Men toxoplasmose, det merker man kanskje ikke?

Uansett var det kos å se turister med babiser overalt, vi er klare for ny tur neste år vi!

Ha en fin dag, Camomilla + andre

Camelia
16-09-2002, 14:48
Ikke alle bruker hodet til det det er tenkt til... :uff:

Minner meg forresten om en episode da jeg gikk gravid med Hannah (som nå er 1 1/2 år) og var 6 mnd på vei. Jobba på en internatskole og hadde nattetilsyn. Selvfølgelig gikk brannalarmen akkurat den natta, og selvfølgelig var det ikke falsk alarm. Så jeg ut på glattisen (januar) klokka 3 om natta, spora opp brannen og oppdaget at heldigvis hadde elevene greid å slokke selv. En hel vegg var utbrent på et rom, hele internatet var røyklagt. Oppholdt meg et par timer inne på internatet for å være sikker på at det ikke blusset opp igjen og at alle elevene var ok. Neste dag ble det klart at den eleven som hadde slokket brannen var blitt lettere røykforgifta, det hadde brent i en syntetisk gardin og røyken derfra var ikke akkurat godsaker. Først da innså jeg hva jeg hadde utsatt meg selv og ungen for... :( . Men det gikk da bra, ungen er skarp, hun! :D

Ferie? Har tilbragt så godt som hele sommeren hos mine foreldre. Giftet oss i august og var 2 uker på "bryllupsferie" på ei øy på Sunnmøre sammen med barn og svigermor... :eek: Håper det blir en anledning til en tur UTEN sistnevnte, i hvertfall... Mannen har holdt på med studieinnspurt i hele sommer, så det har blitt smått med ferie på oss. Får satse på å ta det igjen neste sommer, hvis alt går bra med oss og småtassene.