Vis full versjon : Forranliggende morkake...
Tidl. bruker
23-10-2006, 18:18
.................
Jeg hadde morkake langt nede til høyre på UL i uke 17, og på privat UL 11 uker etterpå fant legen den helt oppe til venstre. :)
Jeg fikk beskjed om at jeg hadde dette da jeg var på ordinær ul med førstemann. Fikk ny ul i uke 28, og da hadde morkaka flytta seg dit den skulle. Alt gikk fint på fødselen :-)
lattermild
24-10-2006, 10:40
Jeg hadde nesten foranliggende morkake på UL i uke 17 og fikk derfor satt opp ny UL i uke 32 for å sjekke. Var på UL i annen sammenheng uke 28 og da lå den oppe bak til venstre, så UL i uke 32 ble avlyst.
Det vanlige er vel at den flytter seg opp etter som livmora vokser.
Tidl. bruker
24-10-2006, 13:24
.................
Calamare
24-10-2006, 14:12
Vet ikke hvor min ligger henner jeg:rødme:
Glemte helt og spørre på Ul når jeg var der.
Står det skrevet noen plass på papirene våre??
Jeg har hatt delvis foranliggende morkake med blødninger hele svangerskapet. Nå endelig på ul i uke 32 så har den flyttet seg. :jippi: Regelen er vel at morkaken regnes som delvis foranliggende hvis den er nærmere enn 2,5 cm fra åpningen. Så den må flytte seg mer enn 2,5 cm unna for at det skal bli vaginal fødsel.
Vet ikke hvor min ligger henner jeg:rødme:
Glemte helt og spørre på Ul når jeg var der.
Står det skrevet noen plass på papirene våre??
Ja, det står på det blå arket du fikk etter UL. Neders i høyre hjørnet på den midterste grafen så står det Placenta. Ikke at jeg skjønner alt som står der, men jordmor kan sikkert forklare deg. Hos meg er det krysset av for "Posterior" og "previa part"
Caroline's mamma
24-10-2006, 15:13
På Ordinær ul lå morkaken forran og jeg skal tilbake i uke 32.
Har vært på ul i mellomtiden å sett at den har flyttet på seg, men en ekstra ul tar jeg med meg når jeg får den.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.