PDA

Vis full versjon : Luft i magen/oppblåst

Gulrotklara
25-10-2006, 09:10
Jeg sliter så veldig med mye luft i magen og at jeg er oppblåst og da særlig på kvelden. Det kommer gjerne verst etter at jeg har spist litt, og da romler det høylytt. Skikkelig ubehagelig.
Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til å roe seg?
Prøver liksom å gå på do, men det er vanskelig å få noe ut. :rødme: Sorry for detaljer her.. :stønn:
Er det f.eks noe jeg kan spise som gjør det bedre eller noe jeg ikke bør spise som gjør det verre?

pusekatt
25-10-2006, 18:28
Jeg har akkurat samme problem! Det er helt grusomt og vondt!!!!
Spurte om noen hadde noen tips her for noen uker siden, men fikk ikke noe svar....
Kanskje noen har noen lure råd til oss?????
Jeg trodde jeg var helt alene om dette, siden ingen svarte, så det er godt å høre at vi er flere selv om jeg ikke ønsker dette på noen andre!

solveig24
25-10-2006, 18:34
jeg vet hvordan du har det, er det noen som vet tar jeg også imot råd!!!!

Snulla
26-10-2006, 09:28
Ta på skoa og gå en tur, det får fart på systemet. Da er det lettere å få lufta ut - for ut må den, før eller siden. ;) Det hjelper ihvertfall meg når jeg er plaga med luft. Hyppige, små måltider uten lange pauser mellom. Magen jobber uansett om det er mat i den eller ikke, og hvis den ikke blir tilført noe, jobber den med luft. Og det kan jo bli ganske ubehaglig... Mye fiber, frukt og grønt og drikk masse! Er ihvertfall mine tips... Lykke til! :klemme: