PDA

Vis full versjon : Farget utflod/blødning vanlig i begynnelsen av svangerskap?

Tyra71
02-02-2003, 19:51
Hei jenter.
Andre dagen etter positiv test fikk jeg masse rosafarget utflod.
Så ut som litt blod på en måte...
Etter dette har jeg hatt masse utflod som er beige/gulbrun farget (..sorry detaljene..)
:(
Så dette har pågått i nesten en uke nå, og da lurer jeg på om dette er normalt eller hva er det som skjer?
Har alle de andre symptomene som kvalme, svimmel, veeeldig trøtt og begynner så smått å få ømme bryster.
Er det noen der med erfaring? Er nå 4+6 tror jeg..
Hilsen litt bekymret Tyra71:uff:

Tidligere Bruker
02-02-2003, 20:35
For noen er det helt normalt med litt rosa farget, brunlig, eller rødlig utflod.
Så lenge du ikke får veldig vondt, og foss blør, trenger det ikke bety at noe er galt med fosteret...

Etter sex, f.eks er det noen som får litt rosa utflod.

Så for noen er det helt normalt å blø litt i begynnelsen av svangerskapet...

Lykket il. :klem:

:mervink:

steinbukk77
03-02-2003, 10:56
Hei

Jeg hadde lys brun utflod fra ca. 5-8 uker. For meg var det helt normalt. Gynekologen på Ullevål sa det kunne være pga. ekstra blodtilstrømning til livmorområdet i forb. med graviditeten.

Hvis du er veldig usikker, gå til legen din og få henvisning til UL tidligst når du er 6 uker + noen dager. Da skal det være mulig å se hjertet. De offentlige sykehusene pleier å ha veldig bra UL-utstyr.

Lykke til !

Steinbukk77
9+4

cesa
03-02-2003, 14:31
Hei:)
Tror ikke du skal bekymre deg.
Jeg hadde brun utflod i 5 uker etter befruktnigen og det var tydeligvis normalt.Jeg dro på sykhuset og fikk testet utfloden/blödningen og fikk skriflig at jeg hadde normal graviditet.
Kansje du skal gjöre det samme hvis blödningene og bekymringene ikke gir seg?
Med hilsen
cesa
:mervink: :mervink: :mervink:

Werty
03-02-2003, 22:20
Hei...
Jeg hadde blødninger i de 4 første mnd. (Ikke nødvendigvis mer enn en gang for dag at papiret var litt blodete etter dobesøk...) Jeg fikk skjekket dette ved UL, og alt sto bra til... Legen sa at det var vanlig å ha "mensen" en stund uti svangerskapet... Jeg hadde dessuten blødende livmortapp, noe som legen sa at det var også "ganske vanlig"...

Kontakt lege dersom du får kraftige blødninger eller smerter... Lykke til videre... :)

Werty T- 5