PDA

Vis full versjon : Lurer litt...

Uregistrert
30-10-2006, 11:42
Jeg regnes vel ikke som overvektig men lurer litt likevel...
Vi ønsket oss to tette og jeg er nå gravid igjen men har naturligvis litt ekstra "spekk" på magen som jeg ikke rakk å kvitte meg med før nr 2 var "vel plassert" i magen! Har ikke vært på min første kontroll enda men gruer meg litt fordi jeg er redd jordmor ikke klarer å kjenne toppen på livmoren pga magefettet mitt... Jeg klarer det nemlig ikke selv. Hvordan er det - sliter jm når det er noen kilo ekstra rundt midjen eller er det jeg som er teit??

Uregistrert
30-10-2006, 11:48
Jeg trodde også at jordmora kanskje ikke fant den, pga alt det lille ekstra. Men hun hadde ingen problemer, så det er nok ingen fare. Jeg regnes nok som overvektig å, så tror ikke du behøver bekymre deg.. Lykke til

lollol77
30-10-2006, 11:58
Du trenger ikke bekymre deg! En jordmor kjenner godt forskjell på livmoren og litt ekstra magespekk!

Selv hadde jeg også litt ekstra hud og polstring på magen etter forrige fødsel uten at jeg var overvektig av den grunn, etter uke 11/12 hadde jeg ingen problemer med å kjenne toppen på livmoren selv og jordmødrene er jo eksperter på slikt!

Som førstegangsfødende var jeg veldig tynn, men hadde likevel problemer med å kjenne livmoren siden jeg ikke visste riktig hva jeg skulle kjenne etter...

Calamare
30-10-2006, 22:10
Hei hei du treger ikke bekymre deg for litt ekstra mage!!
Jordmødrene er så profesjonelle og drevne att dem kjenner det
med en gang. Dem står anneledes også dem da og kjenner fra en annen vinkel
enn det vi får gjort:jupp:
Kos deg med bebi magen og ikke engste deg for dette.

Sparky
31-10-2006, 07:09
Nei, det skal du ikke bekymre deg for.