PDA

Vis full versjon : Kontrollrapport fra Tobbeliten

Tidl. bruker
03-02-2003, 14:11
Etter å ha følt meg ganske dårlig i omtrent en ukes tid med svimmelhet, hodepine, kvalme og vondt i magen tok jeg kontakt med jordmor i dag morges. For en ukes tid siden hadde jeg proteiner og leukocytter i urinen og et stigende blodtrykk.

Jeg fikk time raskt hos jordmor og hun tok en full sjekk. Urinprøven var fin. Ikke utslag på noe som helst -takk og pris. En bekymring mindre :klapp:
Blodtrykket er fremdeles stigende. Fosterlyden var også fin, så det så ut til at :baby: har det bra iallefall :) og at det bare er jeg som er uvel...

Da hun skulle måle magen, holdt hun på så lenge at jeg måtte reise meg opp til slutt fordi jeg holdt på å besvime. Hun måtte dobbeltsjekke mange ganger resultatet. På en uke har magen vokst 3 cm, og sfmålet er nå 38 cm. Noe som er mye over gjennomsnittet og som var grunn til en liten bekymring.

Svaret kan være ganske enkelt... At :baby: har lagt seg lengere opp i magen, eller at :baby: hadde skiftet leie. Men vi begge mener at :baby: ligger slik :baby: har gjort de siste ukene. Og da kan det være at jeg har for mye fostervann.

Dersom det er for mye fostervann, vil de ikke tappe meg, men sette igang fødselen umiddelbart. Ettersom :baby: har det bra og jeg kjenner godt med liv så skal jeg på poliklinikken i morgen for både kontroll og ultralyd. Hadde håpet på å komme inn i dag, men det var fullt der i dag, og på ultralyden tok de fostervannsprøver...

Men :baby: hadde det bra i dag, så da klarer jeg å vente et døgn til. Skulle det bli for ille så ringer jeg føden...

OOOPS 4!
03-02-2003, 14:20
Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at alt strår bra til og at :baby: får være i magen litt lenger:)

Maz
03-02-2003, 14:24
Så fint at proteinen var vekk. Synd med blodtrykket.

Lykke til på polklinikken i morgen, det blir vel UL på deg også da for å se om det er for mye fostervann. Hold oss oppdatert.

Tidligere Bruker
03-02-2003, 15:18
Lykke til. :D Håper at alt går bra. :)

:klem:

Rufus
03-02-2003, 22:41
Lykke til i morgen, håper alt er i orden!

Nre77
04-02-2003, 02:23
Lykke til i morgen! Alt går nok bra!!

tigern
04-02-2003, 12:51
Lykke til!! Håper du holder oss oppdatert!!