PDA

Vis full versjon : Magevondt?

Rosamor
02-11-2006, 19:20
Jeg er 15 + 3 uker på vei. Og har noe i magen som kjennes ut som det knyter seg og er tungt og stramt som et belte, stikker litt av og til også. Tenkte først det var kynnere fordi noen ganger slipper det taket etter 10 - 15 min, før det kommer igjen etter et par sek. Men ofte gir det seg jo ikke, det er der veldig lenge om gangen, opptil flere timer. Hvis babyen sparker og denne knytingen kommer så kan jeg ikke lenger kjenne sparkene. Virker som det er mest om ettermiddagen dette kommer. Huff det er ubehagelig, vet noen hva dette er? Er det farlig?

Sunny
02-11-2006, 21:00
:gruble: jeg ville tippet på kynnere...

Emma:)
02-11-2006, 21:37
Jeg har det på samme måten. Kan gjerne gå sånn i over et døgn i strekk. Det er forferdelig ubehagelig og blir jo vondt etter hvert. Jeg kaller det konstante kynnere... men vet ikke om det finnes noe korrekt uttrykk for det. Spurte legen i dag og hun sa så lenge ikke kynnerne endret veldig grad eller jeg samtidig fikk blødninger eller mye utflod, så var det ikke noe å bekymre seg for.

Eneste som hjelper for meg er å ta det helt rolig. Ligge flatt ut på rygg.... Og enda da er det ikke sikkert det går over... Har forresten hjulpet å ta magnsiumstilskudd for meg.

Jeg er 100% sykemeldt pga disse plagene og kommer til å bli det resten av svangerskapet også...

Rosamor
04-11-2006, 10:27
Tusen takk for svar!
Ja det blir litt bedre av å ligge helt flatt på ryggen for meg også. Men jeg tok meg en tur til legen jeg, og hun sa det skyldes stress og sykemeldte meg.