PDA

Vis full versjon : Hvor mange mnd på vei??

Tigris
30-08-2002, 02:31
Jeg er nå 25+3, hvor mange mnd er jeg da på vei??:???:

Sikkert litt teit spørsmål, men jeg tenker 26 uker er jo det samme som 6 og en halv mnd (sånn egentlig)..
Men jeg har jo termin 9. desember og det er jo 14 uker til (oi, så lite det hørtes ut!!:eek: ), altså 3 og en halv mnd ...

Spiller jo egentlig ikke særlig stor rolle, men det er så mange som spørr hvor langt jeg er på vei. Skal jeg da si 6 og en halv mnd eller 5 og en halv mnd?????:???:

Hermine
30-08-2002, 02:35
Jeg ville sagt 5 1/2 mnd på vei.
9.sept. er det 3 mndr igjen til du har termin, og de fleste "vanlige" folk tenker på et svangerskap som 9 mndr.

Jeg sier selv at jeg er 5 mndr på vei i dag:)

Kikkan
30-08-2002, 20:27
Jeg pleier å si at jeg er 4 uker lenger en halvveis hvis folk spør. :)(er 24 uker i dag) Eller at jeg har termin 20:ende Desember.
Ellers regner jeg det som at jeg 20:ende August hadde 4 mnd igjen till fødseln, så da var jeg 5 mnd. påvei. Nå er jeg altså litt mer en 5 mnd påvei hvis noen spør etter hvilken mnd jeg er i. (20:ende September vil jeg si at jeg er 6 mnd påvei.)

Ellers har jeg oppdaget at det finns masse forskjellige måter å telle på. Jeg vet ikke hvordan de som spør meg tolker det jeg sier... :uff:

Anja22
30-08-2002, 21:39
Hva med og bare si at du er så og så mange uker på veg og har termin den og den dato?
Så kan de selv rekne seg ut hvor langt du er, mye lettere sånn syns nå eg..:p :p