Vis full versjon : Hjelp, jeg spyr blod..
Elisemoren
07-11-2006, 11:35
Spy var kanskje litt overdrevet for det er knapt noe som kommer ut. Jeg er ikke overvelmende kvalm men uvel hele dagen og jeg brekker meg for de minste lukter. Når jeg brekker meg så brekker jeg mg om og om igjen, så jeg knapt får puste, derfor kommer det opp blant annet slim og bobler(?) og i dag kom det litt blod. Ikke masse, men nok til at jeg ble nervøs. Tenkte først at det kanskje var juicen jeg drakk i går, men den er jo lys orange, ikke blodrød. Dessuten smaker det jo litt ekkelt med blod.
Hva kan det være..? Er det disse slimhinnene som blør lettere under svangerskap som har bristet. Trodde det var vanligst på tannkjøttet og i nesen i så fall.
Langvarig oppkast eller brekninger kan irritere innsiden av magen og spiserøret og dette kan føre til at du blør. Ta deg en tur til legen så han/hun får sjekket ut hva det kommer av, og eventuelt gi deg noe kvalmedempende hvis det er det som er årsaken til at du blør.
I starten av svangerskapet var jeg mye kvalm og kastet en del opp og jeg merket jeg ble veldig sår i halsen og nedover spiserøret. Over lengre tid kom det opp blod bare jeg brakk meg og det kom alltid opp en del blod når jeg kastet opp.
Håper det gir seg snart hos deg, det er ikke noe ålreit å ha det sånn.
:comfort:
Elisemoren
07-11-2006, 12:29
Takk for svar ;) Har roet meg litt nå. Spiserøret er helt klart irritert, så da er det nok det. Slitsomt å drive å brekke seg slik, jeg skulle heller ønsket at det bare kom opp så jeg ble ferdig med det.
Men det er ganske rart, for jeg er nesten ikke direkte kvalm i det hele tatt, men jeg blir uvel av den svakeste odør og brekker meg for absolutt alt illeluktende.. Bleiene til Nicholas er ikke så lett å bytte lengre :stønn: Tommyfaren er på jobb hele formiddagen når jeg er mest følsom, så jeg løper i alle retninger mens jeg brekker meg. Ender som regel opp i doskålen:kvalm: med en 2 åring som trekker i snoren mens jeg sitter med hodet nedi der:dåne::dåne::dåne:
solstrålen
07-11-2006, 13:32
Ville ringt legen for sikkerhets skyld. Lykke til, håper det roer seg snart :comfort:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.