PDA

Vis full versjon : Å nei , har fått hemorider :-((

Pia
04-02-2003, 01:34
Hjelp..... har i dag 2 uker til termin og har selfølgelig fått hemorider , au au au :(
jeg har aldrig hatt hemorider før i hele mitt liv men nå når det er tid for fødsel kommer det :(
Hva kan jeg gjøre :???: Finnest det et godt råd :???:
Det er jo vont jo !!! Må jeg bare leve med det ?
Jeg skiftet jern tablettter i fra HEMOFER til DUROFERON fordi jern innholdet i blodet låg på 6 og skal ligge på mellom 10-150 , kan det vere dette som gjør at jeg har fått hemorider :leiseg:

Bluelady
04-02-2003, 02:15
Jeg vet ikke om merket jerntabletter har noe å si. Det tviler jeg jo på, men når du har brukt jerntabletter har du jo kanskje hatt litt treg mage og det kan føre til at du får hemoroider. Ellers så er jo dette veldig vanlig. Siden det faktisk er åreknuter så øker risikoen desto tyngre du blir. Inne på barnimagen.com finnes det noen kjerringråd mot hemoroider. Ellers så kan du kjøpe en reseptfri salve på apoteket (eventuelt stikkpiller hvis det er innvendige hemoroider du har). Som gravid skal du bruke alcos anal (både salve og stikkpiller), men siden du er kommet såpass langt ville jeg nok ha snakket med legen før jeg tok det i bruk. Du skal bruke denne salven i 4-6 uker så du er neppe ferdig med kuren før fødselen og om du skulle være noenlunde bra så kommer de nok uansett tilbake under fødselen.

Unregistered
04-02-2003, 12:34
hei!
Jeg har også fått hemorider, helt på slutten nå. Og det første jeg gjorde var å smøre meg med alcos anal salve som du får kjøpt på apoteket. Men jeg følte ikke at denne virket noe særlig. Så sa legen at det var greit å bruke Sheriproct salve isteden, fordi den tok bort mer av smertene.... (den salven skal ikke brukes i de 3 første mnd av sv.skapet!)
Men jeg syntes fremdeles ikke at det hadde noen virkning. Så var jeg hos JM. Hun sa at begge disse salvene var for å motvirke/ta bort hemoridene. Men det var lite vits å bruke dem når du var gravid, fordi så lenge trykket er der ville de ikke forsvinne, og under fødselen var det veldig sannsynlig at de ville bli større. Så hun anbefalte meg en krem som heter Syloproct. Den er bedøvende og tar bort veldig mye av smertene synes jeg! Så nå smører jeg med den frem til jeg føder og så blir det nok alcos anal etterpå..... for å få dem bort...

viwi
04-02-2003, 14:30
JA jerntabletter gjør ofte at du hardner i magen!!! OG da blir det vanskeligere å gå på do= mye pressing og vips har du hemoroider. HAr ikke noe gode råd til å bli kvitt dem. Vet jo ikke om du kan bruke den salven mot H når du er gravid. MEn pass på å drikke mye slik at avføringen din ikke er så hard..

Cazandra
04-02-2003, 17:52
Hvis du har utvendige hemorider så hjelper det og dytte dem inn rett og slett ;)
Vonst å ha dem på utsiden, for da blir det gnissinger og sårt!

Spør på apoket etter en lindrene salve!

Mine forsvant etter fødselen og ble bra igjen! Nå i dette svangerskapet har de kommet igjen, verre enn før, men jeg satser på at de forsvinner igjen :kidoki:

Tar du jern så drikk duphalack, en olje som smører tarmene! :)

33+1

Pia
04-02-2003, 20:59
Her var det både det ene og det andre middelet å prøve :)
Jeg håper at hemoridene forsvinner på meg også etter fødselen , for dette er ikke noe godt nei .
Jeg blir liksom litt deppa av hele hemoride styret, jeg synest på en måte det er litt "æsj" :(
Uansett , tusen takk for svarene :)

modesty
08-02-2003, 23:23
Vil IKKE anbefale deg å ta dureferon tbl. De er kjempetøffe mot magen. blir veldig fort obstipert(treg i magen). Anbefaler at du heller tar hemofer, som ikke virker slik på magen. Eller spør på apotek, de kan svare på sånt.

Modesty
Termin 2mai

Cazandra
09-02-2003, 14:38
Jeg bruker Hemofern for å bedre jernlageret, merker ingenting eller veldig lite på magen!
Nå er det nok bare det å drikke mere som hjelper!
Spiser også svisker...*mmmm*:nam:
Svisker og appelsiner var kjempegodt sammen;)

Lykke til og håper de forsvinner på meg og deg etter strevet:kidoki:

33+6