PDA

Vis full versjon : Mye vann, hjelp ....

amalie26
13-11-2006, 01:21
Nå er det mye vatten her altså.
De siste dagene har jeg ikke klart å ha på meg sko uten at det gjør vont og nå er det blitt så mye vann der at jeg er "stiv" på oversiden av foten og det ser ut som en kul der. Er det noen som vet om det er farlig med så mye vann i kroppen?

Salt
13-11-2006, 10:02
Heisann

Uff, høres ikke særlig morsomt ut nei :uff:
Vet ikke hva grensen er for "farlig" jeg.. Ødem sjekkes jo alltid på kontroller, så om det ikke er så lenge til neste kontroll så ville jeg spurt legen/jordmor om problemet. Ellers kan du sikkert bare ta en tlf til legen din. Best å være på sikre siden :)

Smula
13-11-2006, 10:06
Jeg gikk opp 4 kilo på ei uke pga ødem. beina mine så ut som tømmerstokker og jeg greide ikke lukke hendene ordentlig. Var på føden for en sjekk siden jeg hadde pannehodepine også (som utviklet seg til en dobbeltsidig bihulebetennelse noen dager etterpå), og JM sa at det ikke var noe å gjøre noe med. Det eneste du kan gjøre er å være forsiktig med saltinntaket ditt, fordi salt binder vannet i kroppen. Drikk vann til du stuper, og sitt me beina høyt.

amalie26
13-11-2006, 14:04
Var hos legen i dag og fikk vite at vekten er steget med 2 kg på fire dager.
Hun sjekket også BT også det var steget fra 122/77 til 130/85
Skal på kontroll på onsdagen men fikk beskjed om å ringe med en gang om jeg blir uvell eller dårlig. :stønn:
Er jo ikke mere enn 10 dager igjen til de skal starte fødselen nå.

Dnul
14-11-2006, 01:05
Bevegelse er også viktig for sirkulasjonen. Nå er jo du mye lenger på vei enn meg, så jeg vet ikke om det hjelper like godt - men jeg hadde tømmerstokklegger i forrige uke. Tok en lang spasertur, sov med støttestrømper, og neste morgen var bena tilnærmet normale igjen.

solveig24
14-11-2006, 12:22
Bevegelse er også viktig for sirkulasjonen. Nå er jo du mye lenger på vei enn meg, så jeg vet ikke om det hjelper like godt - men jeg hadde tømmerstokklegger i forrige uke. Tok en lang spasertur, sov med støttestrømper, og neste morgen var bena tilnærmet normale igjen.
jeg begynte å bruke strømpene om dagen og har de av om natta, for det er om dagen de hovner opp, om natt er det mindre hevelse. mine bein er helt fine no.

mokkemikka
15-11-2006, 11:01
Ser ut til at du har fått gode råd her. Prøv å gå, men ikke ulendt terreng, fort eller slik at det er ubehagelig. Bare rusle to ganger rundt huset eller noe. For å få bevegelse i kroppen og blodet. Drikk masse vann. MASSE VANN :blunke: Ellers er det jo ikke lenge igjen til du får se baby og kan nyte, lukte, se og ta på engelen *så misunnelig at jeg nesten faller av stolen her* Lykke til :klemmer: