Vis full versjon : Røde prikker på nesten hele kroppen!
BitteLille
13-11-2006, 18:54
Jeg har fått masse røde prikker/utslett på nesten hele kroppen, værst er puppene og leggene. Siden jeg da er svært uprikkete i naturlig tilstand ringte jeg og fikk en legetime for å få sjekketr hva dette kunne være.
Og hva får jeg beskjed om? Jo da, "det skjer jo så mye rart når man er gravid, så prikkene dine skyldes nok SIRKULASJONSFORANDRINGER." Er det jeg som ikke kjøper plata han prøvde å dra istede for å si at han ikke hadde snøring, eller er dette en vanlig ting?
Er det meningen at man skal gå rundt og se ut som man har skabb når man er gravid? :leppe:
Har lyst til og ringe jordmor og høre, men vil ikke virke som en hypokonderisk gravid dame heller... :trist2:
Hei!
Kjenner problemet!
Jeg har vanligvis helt ren hud på bryst og rygg, men med én gang jeg ble gravid fikk jeg masse små, kløende nupper både på bryst og rygg (nå også litt på overarmene). Har lest at det er hormonelle årsaker, at det ikke er farlig, og at det forsvinner når barnet er født. Har blitt noe bedre utover i svangerskapet, heldigvis. Har også funnet ut at det hjelper å bruke såpe/rensesåpe de aktuelle stedene, og ikke smøre meg med bodylotion på de rammede områdene, da tørker de liksom litt ut.
Vet ikke om det er dette du har. Hvis du er plaget av eksem/utslett til vanlig, har dette også en tendens til å forverre seg under svangerskap, men det ville nok legen din opplyst om. Høres ut som om han kanskje visste hva han snakket om, men en litt klumsete måte å formulere seg på? :)
(Men siden du er såpass langt på vei, er det kanskje greit å være på den sikre side ang. evt. svangerskapskløe, som er viktig å holde under oppsikt. Du kan jo be om å få rekvisisjon til blodprøve og sjekke leververdier og gallesyre?)
mokkemikka
15-11-2006, 11:06
Kjære, søte deg! :sukk: Det er bedre å gå en gang for mye til :lege: eller :jordmor: enn en gang for lite. :blunke: Er du ikke enig? Ring :jordmor: og fortell om dine bekymringer. Så kan hun vurdere om du bør komme inn en tur. Ofte hjelper det å komme inn og få en liten prat med de "proffe". Du vet de er der for DEG! Lykke til :klemmer:
BitteLille
15-11-2006, 12:22
Takk!
Har begynt å kaste opp igjen og, og når jeg da så meg i speilet etterpå har jeg fått prikkene i ansiktet og! :skummelt:
Tror jeg ringer en liten runde ja, selv om legen sikkert har rett....
amalie26
16-11-2006, 20:43
Håper du fikk skikkelige svar med jordmoren din.
Det er iallefall ikke noe kjekt å gå runt med et utslett og ikke vite sikkert hva det kommer av.
Det blir litt bedre bare en får en skikkelig forklaring.
BitteLille
21-11-2006, 17:51
Prikkefri! :tøff:
Jordmor konkluderte med allergisk reaksjon, istede for "sirkulasjonsforandringer". Mulig årsak: overdrenvent inntak av mandarin... :rødme:
(Eneste jeg har klart å spist noen dager...)
mokkemikka
22-11-2006, 23:03
Så bra :jippi: At det var noe så "enkelt" som svangerskapsallergi. :blunke: Du trenger ikke bli plaget med "mandarinallergi" når du er fredig-gått... :blomst:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.