PDA

Vis full versjon : Hevelser i svelget/halsen

silkepels
13-11-2006, 22:43
Hei igjen! Ja, det er masa som spør igjen :flau:

Altså: jeg har veldig mye hevelser i kroppen. Var innom jobben for siste gang på fredag, har vært sykemeldt en stund, og kollegaene kommenterte at jeg så veldig annerledes ut. Særlig i ansiktet. De mente at til og med nesa var hoven!!!! :ups: I tillegg synes de at øynene mine var hovne og at jeg generelt så ganske så "vannholdig" ut.

Uansett, jeg har også blitt hoven i halsen/svelget. Har ifølge mannen den siste tiden begynt å lage "gryntelyder" på utpust når jeg sover. Dette har jeg begynt å merke også i våken tilstand. Sitter jeg i sofaen med hodet ørlite grann nedovervendt, merker jeg at det er svært vanskelig å puste ut.

I tillegg har jeg fått usedvanlig mye halsbrann de siste dagene.

Leste et sted at livmoren sto på sitt høyeste i uke 35 (eller var det 36??), så det forklarer kanskje dette?

Men dette med hevelsene i halsen synes jeg er litt ekkelt.

Hva som skjer når jeg sover, merker jeg vel lite til, men når dette også foregår på dagtid, HELE dagen, er det litt ekkelt ja...

Hva synes dere?

Ble langt dette, huff.

Bergliot
13-11-2006, 22:55
Eg har migrerande hevelsar rundtomkring på kroppen, både utvendig og innvendig (tarm, underliv, lunger, hals etc). Det kallast angio ødem, og ingen veit den klare årsaken til det. Eg har i tillegg urtecaria som også gir hevelsar, utslett og kløe.

Skal ikkje spøke med sånt, altså, så eg synes du bør få ein lege til å vurdere det.

silkepels
13-11-2006, 23:07
takk for svar bergliot. skal til jordmor på torsdag, kan nevne dette for henne, så ser jeg om hun vil jeg skal snakke med legen om det

:)

silkepels
14-11-2006, 15:24
idag ringte pappa, og han spurte om jeg var forkjølet, for jeg snakket så grøtete....

må finne ut hva dette er altså. har knapt sovet i natt, for det har vært veldig ekkelt å "sovne inn" nå jeg har problemer med å puste....

hmmmm....

Bergliot
14-11-2006, 15:49
Lang erfaring med hevelse i svelg, og du vil alltid våkne dersom du ikkje får nok luft. Det har legane også lova meg, for eg har vore skeptisk til å ta antihistaminer med rød trekant som gjer meg søvnig og slapp pga. redsel for å sove medan eg kvelest. Ingen fare, er beskjeden eg har fått. Kroppen vil få så sterke signal at du vil våkne.

Men eg meiner framleis du burde fått ein lege til å vurdert det.

silkepels
14-11-2006, 21:17
bergliot: selvfølgelig er det best at en lege ser på det, men jeg synes at jag har hatt så mye forskjellige "greier" i løpet av sv.skapet, at jeg synes det er litt flaut å komme med ENDA en ting til legen.

men hvis jordmor på torsdag også mener jeg må snakke med lege, gjør jeg helt klart det

:)

mokkemikka
15-11-2006, 11:20
Syntes du skal LØPE til :lege: Husk du har noen andre å tenke på og ikke bare deg selv. Selv om du er redd for å bli "stemlpet" som overhysterisk gravid, så er det bedre å gå en gang for mye til :lege: enn en gang for lite. :blunke: Det kan jo være greit å ha egne kontroller mht akkurat det problemet. :klemmer: