PDA

Vis full versjon : stikkinger i siden...

desi-baby
14-11-2006, 20:30
Jeg har hatt veldig lite syptomer på graviditet. Er ca 4 dager lenger enn ticker viser. I dag har jeg hatt noen veldige stikkinger i siden som er litt rare. De er på siden av kroppen, rett over hoftebeinet. Noen som kjenner igjen dette? Kun på ene siden...Svar mottas med takk og bukk..

Dnul
14-11-2006, 21:26
Mye rart som skjer i de områdene fremover, og det gir seg utslag i alskens individuelle symptomer. Selv hadde jeg noen merkelige nesten krampeliknende anfall i livmorsområdet, som gjorde at jeg måtte stoppe det jeg holdt på med og bare puste de 5 - 7 sekundene det varte.

Stikk her og der, og/eller mensmurringer, er i alle fall ikke uvanlig:)

Lykke til!!!

:)

tigi
14-11-2006, 21:59
Å...det der kjenner jeg godt til:jupp:
med nr 1 hadde jeg masse av det i uke 5 og jeg var så utrolig redd,men noen på gamle jobben min hentet ut noe fra nettet til meg hvor det i uke 5 stod at atikninger i sidene rundt hoftebenet eller der omkring var veldig vanlig pga utvidelse osv :) så jeg ville tatt det helt med ro ;) selv om man aldri tar det helt med ro uansett ;)
Lykke til videre med lille spiren i mavisen din :)

Svellen
14-11-2006, 22:34
Jeg tror det er livmorbåndene som strekker seg. Livmoren er festet til bånd/ligamenter både nede i lyskeområdet og i hofteområdet. Livmoren fylles jo med blod og vokser mye i starten, så det er jo ikke uvanlig at man kjenner at det strekker litt i disse båndene.

Buzz_77
15-11-2006, 12:26
Stikking er veldig vanlig.
Ligamenter (sener, muskler, livmor etc) strekker seg + at det i den eggstokken som egget kom fra kan stikke pga det gule legemet som "jobber der". Derfor primært kun på den ene siden. Så don't worry :-)

desi-baby
15-11-2006, 14:21
ok. Takk for svar!!!! Jeg synes bare det var så rart et det kom på siden av kroppen og ikke i eggstokkene og rundt der!