Vis full versjon : stikkinger i siden...
desi-baby
14-11-2006, 20:30
Jeg har hatt veldig lite syptomer på graviditet. Er ca 4 dager lenger enn ticker viser. I dag har jeg hatt noen veldige stikkinger i siden som er litt rare. De er på siden av kroppen, rett over hoftebeinet. Noen som kjenner igjen dette? Kun på ene siden...Svar mottas med takk og bukk..
Mye rart som skjer i de områdene fremover, og det gir seg utslag i alskens individuelle symptomer. Selv hadde jeg noen merkelige nesten krampeliknende anfall i livmorsområdet, som gjorde at jeg måtte stoppe det jeg holdt på med og bare puste de 5 - 7 sekundene det varte.
Stikk her og der, og/eller mensmurringer, er i alle fall ikke uvanlig:)
Lykke til!!!
:)
Å...det der kjenner jeg godt til:jupp:
med nr 1 hadde jeg masse av det i uke 5 og jeg var så utrolig redd,men noen på gamle jobben min hentet ut noe fra nettet til meg hvor det i uke 5 stod at atikninger i sidene rundt hoftebenet eller der omkring var veldig vanlig pga utvidelse osv :) så jeg ville tatt det helt med ro ;) selv om man aldri tar det helt med ro uansett ;)
Lykke til videre med lille spiren i mavisen din :)
Jeg tror det er livmorbåndene som strekker seg. Livmoren er festet til bånd/ligamenter både nede i lyskeområdet og i hofteområdet. Livmoren fylles jo med blod og vokser mye i starten, så det er jo ikke uvanlig at man kjenner at det strekker litt i disse båndene.
Stikking er veldig vanlig.
Ligamenter (sener, muskler, livmor etc) strekker seg + at det i den eggstokken som egget kom fra kan stikke pga det gule legemet som "jobber der". Derfor primært kun på den ene siden. Så don't worry :-)
desi-baby
15-11-2006, 14:21
ok. Takk for svar!!!! Jeg synes bare det var så rart et det kom på siden av kroppen og ikke i eggstokkene og rundt der!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.