Vis full versjon : Er det virkelig ingen som har et godt råd???
Jeg har fått påvist Carpal tunnel syndrom i hendene/armene, og har hatt masse smerter siden forrige lørdag. Det er såpass ille at jeg ikke sover lenger enn 1-1 1/2 time i strekk, før jeg må opp å bevege meg en halv times tid.
Legen sa at det ikke var noe å gjøre med det, annet enn å ikke spise salt, og å holde armene høyt (for det er jo liksom så lett når man sover :rabla: ).
Det verker altså i hendene, og helt opp til albuen. Og med ca fem uker igjen til termin, så tror jeg jeg kommer til å tørne gal........Nettene er verst, men dagene er ikke noe særlig de heller :trist2:
Jeg har lest og lest rundt om på nettet, men finner ingen råd.....
Råd og tips tas mot med stoooor takk :jupp:
Huff, du har det verre enn meg. :comfort:
Det kommer jo pga vann i kroppen, så da skal det vel i teorien hjelpe med de samme tingene som mot vann i kroppen - drikke masse og unngå salt som du nevner selv. For noen hjelper det med akupunktur. Jeg har selv fått satt noen nåler mot det, men har ikke merket noen effekt. Selvsagt vet jeg ikke hvordan det hadde vært uten de nålene, kanskje det hadde vært enda verre da? Kanskje verdt et forsøk når du har såpass lenge igjen til termin og er så plaget?
mokkemikka
15-11-2006, 11:29
Jeg har fått påvist Carpal tunnel syndrom i hendene/armene.
Legen sa at det ikke var noe å gjøre med det, annet enn å ikke spise salt, og å holde armene høyt.:trist2:
Jeg vet ikke hva som feiler deg, men det høres forferdelig ut. :sukk: Jeg vil anbefale deg alternativ medisin som akupunktur. Det er vel verd det om det skulle hjelpe litt på problemet. :blunke: Ellers så må jeg vel si som :lege: Hold deg unna salt og drikk gjerne mye vann. :kryss:
Jeg vet av erfaring at akupunktur hjelper:lege:
Jeg var i kø for operasjon, men gikk til en venn som er akupunktør og i løpet av to uker med intesiv behandling var smertene og symptomene( kraftløse fingrer og prikking i armen) forsvunnet.
Country Girl
15-11-2006, 15:08
Sender deg en trøsteklem, for dette høres ikke godt ut.
Jeg er i uke 25 og er plaget med nummenhet og prikking i hendene (spesielt høyre), men jeg har ingen smerter. Bare ubehag.
Vitamin B6 hjelper. Vanligvis tar man jo anti-inflamatory, men det kan man jo ikke ta mens man er gravid. Du kan proeve med stoettebandasje mens du sover.
Du får kjøpt noen skiner på apoteket som virkelig hjelper. De er ganske dyre, men dersom du er så plaget er det ver det.
Skinnene holder håndleddet i en posisjon som gir maksimalt med plass til nerven inne i carpaltunellen og da blir det selvfølgelig mindre press på nerven. Det anbefales at man sover med skinnene på om natta. Du kan også bruke det om dagen, men det er ofte til stor hjelp bare det å sove med dem.
Jeg brukte dem sist og hadde god effekt, de ligger i skapet klar til bruk nå også, men enn så lnege har jeg ikke hatt behov. Heldigvis.
God bedring.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.