PDA

Vis full versjon : klamydia

anonym
04-02-2003, 17:19
Vil først av alt si at jeg ikke er gravid, men prøver!!!
For ca 2 år siden ble jeg smittet med klamydia, og dette gikk jeg med i ca 6 mnd. Det var når jeg ble sammen med min kjære at vi merket det, og da fikk vi jo selvfølgelig kur for det med en gang. Tanken har vært hos meg hele tiden at jeg kanskje ikke kan bli gravid. Og i går var jeg jo så dum og søkte på "klamydia" på nettet, og fikk vite litt mer om dette. Da ble min kjære litt sint og mente dette gjorde alt mye verre. Vi må heller ta det som det kommer. Er forsåvidt enig med ham i det. Men poenget nå er at jeg nesten er helt sikker på at jeg ikke kan bli gravid pga dette. Er det noen som har blitt gravid men hatt klamydia, eller kan litt mer om dette her enn jeg? Veldig takknemlig for svar!

Dette var nok det siste dere hørte fra meg i og med at jeg ikke er gravid. Men måtte bare prøve å få svar her inne og...

PS: Vi har vært aktiv prøvere i 6 mnd

Vennlig hilsen Anonym

charlie
04-02-2003, 17:37
...riktignok kan ubehandlet klamydia føre til infertilitet, men du ble jo behandlet etter bare 6 mnd. så det kan du sikkert se HELT bort fra.

problemet med klamydia er jo alle dem som går rundt med det i årevis uten å få behandling.

du vet sikkert allerede at man like gjerne kan prøve i ett år før man begynner å undersøke noe-som-helst. å lage barn er ikke noen eksakt vitenskap akkurat, he-he...

men det er vel belegg for å si at de som er veldig stressa på det ikke blir gravide, og så snart de slapper av litt (pga. planer om prøverør, adopsjon etc.), så plopp!!! - der satt'n!!! :D

ta det med ro, du. men det er også VELDIG normalt å bli stressa når man er prøver!

tiger
04-02-2003, 17:43
Jeg har hatt klamydia :o ...

Hvor lenge jeg gikk med det før det ble oppdaget vet jeg ikke
( - hadde en sambo som ikke visste helt hvilken seng han burde sove i :sint: )

Men i alle fall: jeg fikk en kur,
og ... ja, for å gjøre en lang historie kort:
Jeg er 18 uker på vei nå... :klapp:

Men det er jo mulig det er individuelt....?
Spør legen din!

tiger

(PS! Det er ikke min nuværende sambo som ikke visste hvor han hørte hjemme :p - bare for å ha det sagt!
Tigermannen er snill som et lam!)

Delaylah
04-02-2003, 18:03
kan dessverre ikke gi deg så mye info om klamydia, men tror ikke du skal tenke på at du ikke kan få enda.
Jeg har aldri hatt klamydia, og vi prøvde i 7 måneder før det klaffet..... Vet godt hvor irriterende og stressende det er å prøve...men...det beste rådet jeg kan gi deg er: slapp av og la tiden hjelpe til.
For å være på den sikre siden, kan du jo kanskje ta en time hos gynekolog som får sjekket deg ordentlig?

banty
04-02-2003, 18:22
Smør deg med litt tålmodighet kjære deg...

Du skal ha gått lenge med klamydia for å bli steril.....

Det kan for mange ta lengre tid en 6 mnd å bli gravid...
Det tok oss 2 år, og endte i en ma første gang.. Men andre forsøk har klaffet bra, og lillemann er snart på tur ut....
Jeg vet at det ikke er lett å gå hver mnd å vente på mens, men jo mer du tenker på det jo værre er det.....
Ta deg en tur til legen om en stund... Da setter han i gang litt prøver iallefall....
Men legene sier jo gjerne et år er vanlig for mange...
Men lykke til.. Håper du kommer på disse sidene snart:)

solstrålen
04-02-2003, 22:05
Jeg har hatt klamydia tidligere, og ble behandlet for det. Jeg er ikke sikker på hvor lenge jeg hadde det. Da jeg ble gravid gikk jeg samtidig på p- pillen, så slapp av. Alt er mulig:p

Klem fra en lykkelig gravid 15+2

Gyda
05-02-2003, 01:20
Jeg har hatt clamydia ikke bare en gang men TO!!! Og i begge tilfellene ble det oppdaget på den årlige gu. Møkkatyper som ikke er ærlige! Men i tillegg så fikk jeg egglederbetennelse, forferdelig vondt forresten:(

Etter hele den historien der var jeg sikker på at jeg ikke kunne bli gravid på egenhånd, og det fortalte jeg også til min nåværende mann når vi begynte å prøve. Jeg kan trøste deg med at den aller første timen jeg hadde hos gyn. min etter at vi begynte å prøve, så sa hun at min tidligere uflaks med sånt ikke hadde gitt noen sånne problemer som man leser om.
Lang historie, men nå etter 6 år som prøver så er jeg gravid, da det viste seg å være helt andre problemer som forårsaket mangelen på to blå;)

Men uansett, lykke til, men ikke uro deg for alt som kan være feil, pass heller på å få henvisning til en gyn. og bestill time for utredning hvis dere ikke har klart det på ett år.

anita
05-02-2003, 10:30
Jeg og hadde en samboer som ikke vist hvilken seng han skulle sove i:sint: Og som hos Gyda fikk jeg en egglederbetennelse. Men jeg har 2 barn og det tredje på vei.
Tror det tar litt før en blir skadet, men selvfølgelig kan en jo være uheldig.

Lykke til med prøvingen!

mamsen27
05-02-2003, 17:13
Jeg hadde klamydia for 7 år siden og venter mitt tredje barn siden da.
Jeg vet at jeg bare hadde hatt det i noen mnd.Og jeg merket ingenting av det utenom en periode med intens kløing.
Det ble faktisk merket da jeg ventet første barnet mitt,men jeg fikk det fjernet med en eneste gang.
Det er skumle greier,for jeg mener jeg leste at hvis du har klamydia når du føder,kan ungen få et forferdelig utslett i ansiktet og bli døv osv

:(

Magedutti
10-02-2003, 22:14
Jeg er gravid i min 19ènde uke nå har nettopp hatt clamydia.. Ble oppdaget på min første kontroll hos legen (min uke 10)... Da hadde jeg nok hatt det siden juni i år, gikk med det ca 6 mnd, og jeg ble da gravid mens jeg hadde denne dritten...
Tror nok å at man skal ha gått bra lenge med det for å bli ufruktbar.

Nå er jeg iallfall kvitt det, og heldigvis var det ikke typens "sengeskift" som var årsaken. Samlivet vårt begynte i juni og da skulle han teste seg men det "glemte" han visst, så jeg var ikke helt blid nei da dette kom for en dag!! :sint:

Lykke til til deg iallfall!! :)

Susanne
22-02-2003, 01:32
Jeg har også hatt klamydia ( for 1 1/2 år siden) og vet ikke hvor lenge jeg hadde det før jeg oppdaget det vet jeg ikke.

Men jordmor fortalte meg noe jeg ikke viste på forige kontroll.

Når du Blir behandlet for klamydia så forsvinner det fra underlivet, men du kan fremdeles ha bakterier i blodet, så kunne klamydian komme tilbake igjenn senere..

Hun sa det at viss jeg fikk klamydia igjenn så trengte ikke det å bety at sambo har vært utro, bare at jeg hadde fått bakterien i underlivet igjenn..
Det er ikke noe skummelt å ha bakterien i blodet.