Vis full versjon : tidligere fødsler: hvor lang trykketid hadde dere?
Jeg har ikke lest så mange fødselsrapporter, da jeg gruer meg veldig til neste fødsel. Da jeg fødte Lillegutt fro 10 måneder siden hadde jeg pressveer i 1 time. Mange av de fødselsrapportene jeg har lest ser jeg at det er trykketid på langt mindre enn det. Når jeg leser at noen har hatt trykketid på 10 minutter, så får jo det 1 time til å høres ut som en evighet. Jeg regner med at det ene er like vanlig som det andre. Men sånn av ren nysgjerrighet: Hvor lenge hadde du pressveer?
Tidligere Bruker
04-02-2003, 19:50
Nummer 1: 1,5 time... Og max skal jo egentlig være en time, men jeg var uheldig med jordmor, og fødte nærmest en død sønn.:( Gikk godt heldigvis.
Nummer 2: Et kvarter.
Nummer 3: Et kvarter.
Nummer 4: 5 minutt. :eek: Han skled rett ut. :uff:
Nummer 5: Planlagt k-snitt.
Lykke til. :)
:mervink:
1 time og 50 minutter brukte jeg på og trykke ut jentungen i 95.Hun kom med nesa opp (stjernekjikker),hun var stor + at riene dabbet av.Fikk drypp som satte fart på veene og det lå to barnepleiere og trykte på magen,så hun skled ut til slutt ;)
Klem fra Xina T+3
Jeg hadde epidural under utdrivelsesprosessen og kjente faktisk ingen pressrier. Likevel brukte jeg "bare" 35 minutter på å presse Martin ut.
1 time og 20 minutter med førstemann (Dvs. han ble tatt med tang da)
Ca 20 min med nr 2
10 minutter brukte jeg på Sunniva:) skal ikke klage nei!!
Cazandra
05-02-2003, 02:09
2,5 time Ja, dere leste riktig!
Men grunnen til det var at Sarah Elise lå med ansiktet først, jeg så ut til å være i god form :p og Sarah Elise hadde dessuten fin hjertelyd! Ble tatt med sugekopp etter 1 1/2 times pressing.
Var så utrolig hes og vond etterpå...Begynte 17:30 og Sarah E kom 20:04!
Skjønner ikke dette jeg...vi snakket om det men jeg visste ikke, eller jeg orket ikke diskutere det i ettertid.
Tidligere bruker
05-02-2003, 10:37
Husker ikke på de første, men på sistemann gikk det 7-8 min bare!
DL 26+5
Pippi-mor
05-02-2003, 13:37
2 timer! :birth:
1. Litt over en time
2. 10 minutter ;)
10 minutter her, så vidt jeg husker. Var i alle fall bare to press etter at jeg turte å presse slik jeg fikk beskjed om. :uff:
inger8mai
06-02-2003, 14:30
:birth: 1 og en halv time. Da var de klar i døra til å ta vakum. Men hun kom heldigvis tilslutt uten hjelpemidler.:baby:
2,5 time!!! Da sugekoppen glapp for tredje gang, så ble det keisersnitt. Sånn er det å føde en stjernekikker. :p
TRE TIMER HER! Jeg fikk også en stjernekikker, men heldigvis kom hun ut etter første sugekoppforsøk ...
Ann Christin
10-02-2003, 13:20
Dette er veldig uklart for meg. Hele fødselen tok 32 TIMER!!! Fikk nesten ikke åpning, bare 2 cm i MANGE timer!! Jeg dro i alamen hel tiden og maste på epidural, men kunne ikke få det før det blitt minst 4 cm sa dem, men det ble det altså ikke. Led meg gjennom enda mange timer. Tilslutt ga jordmora seg og jeg fikk epidural selv om det fortsatt bare var 2 cm. Det var som å skru av en bryter. Smertene var helt borte!!! Som himmel og helvete! Etter 1/2 time var åpningen på 5 cm, og 15 min senere var den 10 cm. Gutten min kom (tror jeg) i løpet av 1/2 time etter pressriene strartet. En fantastisk avslutteøse på en lang og hard fødsel! Håper på en lettere åpningsfase denne gangen, og skal garantert ha epidural igjen!!!
Kun 5 minutter :) Kan ikke huske det gjorde vondt en gang. Var bare så utrolig glad for at åpningstiden var ferdig. Tror det gikk så fort fordi jeg sto hele natta, klarte ikke å ligge et sekund..
mamsen27
10-02-2003, 23:22
Med første jenten min:
presset jeg i 20-30 min (5 press og ut)
Fra vèene startet til hun var ute tok det ca.8 timer
Andre jenten min:
Presset to ganger,brukte ca:5 min
Fra veene startet til det var over gikk det 12 timer
Storesøster: 40 min. En vanskelig skulderforløsning som endte i sugekopp.
Lillebror: 12 min. Kom på tre pressrier.
Tidl. bruker
16-02-2003, 16:12
Storebror kom ca 30 min etter at jeg fikk lov til å begynne å presse. Jeg måtte holde igjen på de første pressveene fordi det manglet en liten kant på full åpning. Prøv å holde igjen det 'a!!! Ikke lett skal jeg fortelle dere.
Tidl. bruker
17-02-2003, 20:09
1. fødsel: pressrier i ca. 45 min. Hele fødselen tok 6 1/2 timer.
2. fødsel: pressrier i ca. 5 min. Fødselen startet mer diffust denne gangen, men jeg hadde bare en halvtime med skikkelig vondt. Var 1 1/2 time på sykehuset før hun ble født.
Jeg må legge til at førstemann var 4280 g og 38 cm rundt hodet.
Andremann var 3800 g og 36 cm rundt hodet. Kanskje det var størrelsen som gjorde at hun "ploppet" rett ut??
Ellinor Dyveke
17-02-2003, 20:18
første mann klarer jeg ikke å huske hvor lang tid jeg brukte...:???:
Nummer to var det dere kaller for stjerne kikker (selv har jeg hørt at det kalles pannefødsel..) Han måtte jeg presse i 45 minutter og fikk drypp for å få sterke nok pressrier for å få han ut, nå var han 39cm rundt hodet i tillegg..
Nummer tre var med keisersnitt.
20 minutter brukte jeg på å presse henne ut:p
Fødselens varighet totalt: 3 timer!
Rask og grei fødsel:D
12 min fra jeg fikk lov til å presse til juniorsjefen var ute og det var med epidural. Men jeg hadde hatt det ganske slitsomt i 22 timer før det så jeg jeg er glad til at siste del gikk så fort;)
Vannet gikk 00.30 og vi reiste på sykehuset. Der fikk vi beskjed om å reise hjem igjen og komme tilbake om tolv-fjorten timer. Riene hadde ikke startet. Men det gjorde de brått. Vi hadde akkurat kommet hjem, da riene var på under fem minutter mellom hver. Vi reiste tilbake på sykehuset. Var der ca. 04.00 og så gikk det fort. To timer med rier og så følte jeg for å trykke. Jordmoren ba meg vente, men det klarte jeg ikke. Hun underøkte meg og 15 minutter etter var vidundret vårt født...
Nå håper jeg at det skal være ganske likt nete gang, men man får vel bare vente å se?!??!
MmT (Termin 13/6-03)
Med nr 1 gikk det 11 timer fra vannet gikk og til han var ute.
Pressrier i 1 time, og måtte få drypp for å få sterkere rier.
Med nr 2 gikk det 6 timer fra riene begynte og til hun var ute.
Pressrier i 15 minutter, og hun kom ut i hele fostersekken, hun bare sklei rett ut.Tror jeg pressa 3-4 ganger.
Blir spennende og se hvordan min 3 dje fødsel blir..:uff:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.